2.814 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Gnister fra vinkelsliber, gode råd? Gnister fra vinkelsliber, gode råd?

Hej
Jeg har været så smart at skære noget metal med en vinkelsliber så gnisterne har sat sig i lakken på min tank og den er nu lidt ru..
Gode råd søges til at fjerne dem om muligt, og helst så skånsomt at jeg ikke skal male tanken om..
Jeg tænker selv clay bar + væske eller måske noget Slipoline...?
På forhånd tak
Jesper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gnister fra vinkelsliber, gode råd?
  • #2   16. feb 2019 Gnisterne er jo små rød glødende stumper stål som så er brændt fast i din lak. Den skal som minimum våd slibes godt ned og så nyt klar lak!

• #3   16. feb 2019 Oxalsyre 1 spiseske fuld til 10 liter vand

• #4   16. feb 2019 Argh.. surt... smiley
    prøvede det engang på en forrude der åbenbart ikke var dækket ordentligt af, - der var NO mercy..!!
    Den kunne ikke reddes.. smiley

Er den top lakeret m klarlak? Måske den ka reddes??? Hvis ingen topcoat?? Så ligner det desværre en ommer... smiley smiley

Se hvorlangt du kommer med vandslip 1000/1500 og så polerer derfra og op.. smiley

• #5   16. feb 2019 Det tager flyve rust det bruges inden for autolak brangshen og så det er et råd ikke andet men tag ikke en for stor flade af gangen og det er ikke noget jeg siger for sjov

• #6   17. feb 2019 Det tager flyverust? Godaw man økseskaft

• #7   17. feb 2019 Tak for Jeres svar??
    Det er rigtigt at det har brændt sig ind i klarlakken..
    Jeg tror jeg vil vandslibe det med fint papir og med let hånd indtil det føles glat og dernæst polere til den store guldmedalje..??

• #8   17. feb 2019 Har du ikke lige et billede man kan nu polere meget uden skulle slibe.
    Det kræver en maskine og god poler creme, kolonihave ting som twist og slipoline er ikke noget.

Vand slibning skal du være forsigtig med, og lak der er væk kommer ikke igen ved den metode.

• #9   17. feb 2019 Jeg har en polermaskine og diverse midler, måske jeg skulle prøve det først..??

• #10   17. feb 2019 Det ville jeg man skal aldrig starte mere voldsomt ud end nødvendigt.
    Man ryger hurtigere igennem lakken med våd slibning end man tror.
    Så sent som i går fiksede jeg et par ar på tanken af min 22 år gamle Yamaha.
    De var der som syre skader sandsynligvis fra en fugleklat eller lignende.
    Brugte en Menzerna 3 in 1 og resultatet blev 99% som nyt.

profilbillede
  • #12   18. feb 2019 10#
    Interessant, har du prøvet menzernas 400/2500/3500 osv?
    Bare til sammenligning smiley

• #13   19. feb 2019 Ikke menzerna men lignende med grov, medium og fin.
    Om en tre i en gør det lige så godt på 1/3 tid og arbejde? Nej det gør den ikke men det er ret så tæt på.

• #14   20. feb 2019 Jeg er autopladesmed. Min erfaring siger mig: Rør det ikke, Hold det tørt, Overlad det til proffer, som fex bilplejefirmaer. Ellers risikerer du at skulle helt i bund, og ned i metallet. Hvis du ved det, er det en god ide at fortælle dem, om tanken er galvaniseret. Pøj Pøj.

Kommentér på:
Gnister fra vinkelsliber, gode råd?

Annonce