{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.313 visninger | Oprettet:

Tim  K
Tim K
Tilmeldt:
19. feb 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Afgift {{forumTopicSubject}}

Har fået en vfr 800 tilbudt uden afgift til 16000kr den har været totalskadet , været nede at ligge har gået 36000 km og er fra 1998 , nogle der kan finde ud af afgift på den , hilsen Tim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift
  • #1   19. feb 2019 Såfremt der er tale om en DK-cykel, der tidligere har været ind.reg (med betalt reg.afgift), og hvor reg.attesten er påført noget i stil med - "kan kun registreres mod betaling af ny registeringsafgift", skal cyklen afgiftsbehandles som en ny cykel, hvor nyprisen sættes til DK-handelsprisen (inkl afgift) efter genopbygning.

    VFR 800 er en niveaulistemodel med en aktuel SKAT-vurderet handelspris, før fradrag for stand, på 44.000. SKAT sætter ofte totalskader svarende til under middelstand, hvilket i det aktuelle tilfælde svarer til ca. 40.500 i handelsprisvurdering.

    I så tilfælde vil afgiften blive ca. 14.000 (med den usikkerhed, der ligger i handelsprisvurderingen). Til sammenligning er afgiften på et tilsvarende normalt (ikke totalskadet) VFR800 1998 eks. i middelstand 20.782


  • Tim  K
    Tim K Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   19. feb 2019 Tusind tak for hjælpen ??

  • #3   22. feb 2019 Den vil også få en rabat på ca 15-20 % på afgiften pga. Genopbygning men det kan kun skat sætte på.

  • #4   22. feb 2019 #3

    Det virker måske ikke helt som om, du har læst/forstået #1. smiley

    Den rabat man får er alt overvejende ( ved en genopbygning og genindreg af en totalskadet MC, der er udgået af registreringen), bestående i, at nyprisen sættes til den SKAT-vurderede handelspris (her omkring 40.500), hvor nyprisen på et "normalt" eks. er 170.000 for en 1998 VFR 800. Derudover er der en normalt lille rabat i, at den totalskadede standsvurderes/handelsprisvurderes lidt lavere end et normalt eks. (under middel henholdsvis middel)

    Herefter beregnes afgiften som normalt (en funktion af nypris og handelspris med formel eller SKAT's beregner), og der opnås en afgiftsrabat på omkring 7.000 på den totalskadede (nypris = handelspris = 40.500) ift den normale afgiftsbehandling på en 1998 VFR 800 (nypris 170.000, handelspris = 42.700, hvilket giver forskellen i afgift (ca, 14.000 vs 20.782)

    Usikkerheden ligger alene i handelsprisvurderingen på den totalskadede efter genopbygning (som anført i #1, bliver de ofte sat nogenlunde svarende til vurderingen på et eks. i under middelstand ).

    For den genopbyggede er den relevante afgiftsformel her -

    Afgift = 17/37 * (1 - 10.000/handelspris) * handelspris

    Så kan man selv lege lidt med det, for forskellige vurderede handelspriser, hvis man har lyst....


  • #5   23. feb 2019 Var inde på Skat her til aften, søgte på CBR600 F3, fandt 4 med normale afgifter og en til 4.000 nypris 40.000, hvordan kan det lige være en ligger så lavt, tænker selvanmelder?
    De andre lå på op til 180.000 i nypris, det er jo også helt off.


  • #6   24. feb 2019 #5

    Tag et screenshot ...


  • #7   24. feb 2019 Aner ikke hvordan man tager screenshot på den her bærbare?


  • #8   24. feb 2019 Kan godt gemme i Onedrive, men det vil ikke herover.
    Nypris 40.000 kr
    handelspris 14.000 kr
    værdi 9.144 kr
    afgift 4.856 kr

    De andre ligger fra 13.500-17.500 kr.


  • #10   24. feb 2019 #8

    Den eneste jeg umiddelbart kan finde med de data, er en 1999 PC35, altså en F4'er -

    Hvorfor den har de data, er ikke helt klart, men hvis du går ind under anmeldelsesårsag, er den listet som "andet", så det er en eller anden form for specialtilfælde og/eller en fejl fra SKAT's side (hvilket der er en del af i DMR).


  • #11   24. feb 2019 Søger jeg efter PC31 kommer der ingen, skriver jeg 600 kommer der 2 sider, synes stadig det er et dårligt lavet it system.

    Jeg kender da en som har fået en selvanmelder til at toldsyne hans chopper 30.000 billigere end alle andre, det er bare så korrupt det system, han har en kammerat som kender selvanmelderen.


  • #12   24. feb 2019 #11

    "Søger jeg efter PC31 kommer der ingen, skriver jeg 600 kommer der 2 sider, synes stadig det er et dårligt lavet it system. "

    Ja, det er pænt ringe, at man skal lede efter alle de mulige betegnelser en cykel kan ha' - bl.a. derfor jeg bad om et screenshot, smiley

    "Jeg kender da en som har fået en selvanmelder til at toldsyne hans chopper 30.000 billigere end alle andre, det er bare så korrupt det system, han har en kammerat som kender selvanmelderen. "

    Ja, men man kunne ha' forudset det, meeeen hvem er det lige, der gennemførte det, det blev påtvungen SKAT politisk (en meget lidt gennemtænkt spareøvelse). Millionerne har/er fosset ud af statskassen de sidste par år , især ved (bil)eksport, selv om alle har været klar over, hvad der skete. Først nu efter lang tid, bliver selvanmelderordningen ved eksport nedlagt pga fusk i branchen - Tillid er godt, men i dette tilfælde er kontrol bedre.

    Med hensyn til dit konkrete tilfælde, er det ikke en std. sag, for en selvanmelder må ikke rette nyprisen til 40.000 på en 1999 PC35 (den skal være 133.000 på en std. sag), men skal i princippet blot lave en handelsprisvurdering. Det kunne være en genopbygning, men så skal handelsprisen som beskrevet sættes til det samme, så der er noget galt (fejl eller specialtilfælde).


  • #14   25. feb 2019 #13

    "Man kan undres, når de får sådanne obskure ideer, men vi vælger dem jo selv."

    http://atlasmag.dk/samfund/idiotiske-v%C3%A6lgere-stemmer-p%C3%A5-idiotiske-politikere-som-tr%C3%A6ffer-idiotiske-beslutninger

    smiley


Kommentér på:
Afgift

Annonce