{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor er der så få cruiser?
  • #1   6. mar 2019 Det er ikke det de unge vil have smiley

  • #2   6. mar 2019 måske ikke det segment der pt "populært"

    ligesom med tøj, så er sort nogen gange det som sælger sikkert og alle vil have.


  • #3   6. mar 2019 Sådan har det da altid været, til et så lille marked som det danske er det begrænset hvad man tager hjem!

  • #4   6. mar 2019 street bikes er det nye sort.. de er hurtige, behagelige at sidde på og billige i forsikring

  • #5   6. mar 2019 Hmmm.. smiley har nu aldrig rigtig forstået cruiser modellerne som andet end en stræben efter de ‘gammmmle dav’.. smiley
    For mig giver genren ikke menig i forhold til det MC’er kan og bør være .. smiley
    - for mig vel at mærke..!! smiley


  • #6   6. mar 2019 Af flere årsager. Dem der har været på markedet i mange år, er alle med motorer der oprindeligt er udviklet i slut 80’erne og til midten af 90’erne. De motorer kan ikke klarer moderne emmisionskrav. Og markedet er pt ikke til at kunne dække de omkostninger der er til at udvikle en ny passende motor.
    Se bare Honda’s cmx500 og Kawasaki Vulcan 650. Det er motorer der også bruges på andre modeller, for at holde omkostningerne nede.


  • #7   7. mar 2019 Hmmm. Kan godt se hvad I mener omkring emnet. Det er jo ikke kun på det danske marked, at udvalget af Cruise er få latterlig lille.
    Har lige kikket på udvalget på det amerikanske market, der er udvalget utroligt stort.
    Jeg tror sku vi skal give EU skylden ( Slemme EU ) med de nye stramme krav til udstødningen. For det er nemmere at regulerer 3-4 cylinder motor end 1500 på 2.
    Øv øv. Må spare sammen til en HD selvom jeg ikke vil med på den vogn.
    God dag derude smiley


  • #8   7. mar 2019 Lav efterspøgsel på nyt og stort udbud af brugt i pæn stand - crusere og choppere blev jo ofte købt for synets skyld og derfor plejet endnu bedre end selv vores andres. Desuden kan en aktuel chopper/cruiser jo ikke meget andet end en ældre eller direkte gammel på nær emisionsværdierne - konceptet er det samme.

    Så længe de ældre cykler har fælge til ordentligt nutidigt gummi, er de jo lige så gode som nye, og i manges øjne endda flottere. - gælder egentlig også mange ældre klassisk nøgne cykler smiley


  • #9   7. mar 2019 Fordi folk har travlt i dag

  • #10   7. mar 2019 Så snup en indian i stedet for en HD smiley


  • #11   8. mar 2019 Det er sikkert rigtigt nok som foreslået at noget har at gøre med emissionskrav men det virker nu også til at det har noget med "mode" at gøre. Jeg har også set i bladene fra 1999 frem til 2018 og set chopperne forsvinde fra de 4 store japanske mærker Suzuki, Kawasaki, Yamaha og Honda. Jeg mener at i 1999 var vi oppe på ca 15 choppere hvis vi udelukkende kigger på dem over 500ccm hos de 4 mærker. I år bliver det vist til 2-3 sammenlagt. I 2006 var der ca samme mængde men her var stilen bare meget mere fat boy hos alle.

    Samtidig kan man se at allroad motorcykler findes hos alle og i alle størrelser. Og det må jo typisk være stilen folk vil have nu. For mange af dem er ikke ret meget mere allroad end de modeller de deler teknik med. Stadig 17" foran og gadedæk og nogle gange ikke længere vandring i affjedring. Det er lidt som da SUV'erne blev populære. De så jo ud som om de kunne køre lidt ud hvor der ikke var mere vej men mange var slet ikke lavet til det.

    Men Yamaha har jo vist at man sagtens kan lave en nogenlunde størrelse chopper der lever op til kravene i deres XV950. Komplet med v2 motor og bæltetræk. Det kunne bare være rart hvis de andre havde bare en smule mere focus på dem.


  • #12   8. mar 2019 Hmm. Jeg havde en VN 900 i 5 år, og det er sku en dejlig MC. Mustang sæde med ryglæn og store trinbrædder, gav en kørestilling der rakte til 4 timers uafbrudt kørsel en dejlig søndag ??.
    Men ak der er meget rengøring og pudsning på sådan en.
    Derfor blev min skiftet ud.


  • #13   13. mar 2019 Yamaha bruger emissionskravene fra EU som undskyldning for Star cyklerne ikke er at finde i EU.. Men når 4 fede mekanikere fra Millwaukee kan ordne den ting, mon ikke japserne så også kan fikse det?

  • #14   13. mar 2019 #13.
    Giver dig ret. De kloge små gule mænd fra solens rige, er sku da bedre til finmekanik end amerikanske mænd med tykke finger. smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley


  • Lars C
    Lars C Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #15   13. mar 2019 Cruiser Bikes er KONGE.
    Kan man ikke købe en så bygger man bare en , , sån er det smiley smiley


  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #16   13. mar 2019 Ja, her har vi nok humlen. Dem der gerne vil køre på noget sådanne, cruisere, de vil gerne køre på noget specielt og derfor bygger de selv. Køber "noget gammelt lort" og laver en fin ny MC, der matcher deres krav.
    Derfor er markedet ikke så interessant for dem, der laver "dusin-cykler" (det er dem der går 13 på dusinet af ;-))


  • #17   13. mar 2019 #16 Må man spørge, hvad kører du på, nu du er en kvinde på 80 år der hedder Henning???

  • Tom M
    Tom M Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 17
    #18   13. mar 2019 Det er simpelthen en MC type, der ikke tiltaler majoriteten af mc kørere. Konceptet er også lidt selvmodsigende. Hvis du vil sidde behageligt, lytte til en doven motor, trille afsted på lange ture, så køber du ikke en MC, men en bil, evt. cabriolet. Et sådant setup, med en cabriolet i garagen, suppleret med en "normal" MC, hvad det så end måtte være, har fungeret fint for mig i mange år.

  • #19   14. mar 2019 Der findes 2 slags cruiser folk... Dem der ved Harley laver de bedste cruisere og dem som af økonomiske årsager bilder sig ind de hellere vil køre japansk.... Der bliver færre og færre i sidste kategori i DK. Det skyldes velfærd og det faktum at problemfri og velkørende Harleyer bliver billigere og billigere.. En sprit ny XG 750 fåes for knap 100k

    HD programmet har vel næppe været større end det er pt....

    Når det er sagt, så køb en japansk naked.. det er det nye sort, og der du får mest køreglæde for pengene smiley


  • #20   14. mar 2019 Den med man bilder sig ind af økonomiske årsager? Jeg har haft Harley, jeg foretrækker Dragstar og at kalde en HD 750’er der bygget i New Delhi for ikke at være købt af økonomiske årsager, ja så ved jeg ikke.
    Men den er en velkørende cykel.
    Og fred være med jer alle, uanset hvad i kører på.
    Det drejer sig nemlig ikke om mærke eller pris, bare man kører og ikke mindst, man kører nok. smiley


Kommentér på:
hvorfor er der så få cruiser?

Annonce