{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Hvilken hjelm til max 2500? {{forumTopicSubject}}

Jeg har kigget på en milliard hjelme efterhånden, og har fundet disse 2 kandidater. Hvilken af dem ville I vælge, og hvorfor?

De vejer stort set det samme, får begge gode anmeldelser.

Scorpion EXO 1400: https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/da_DK/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Scorpion-EXO-1400-Air-Sylex-Helmet/SubProducts/Scorpion-EXO-1400-Air-Sylex-Helmet-0014

AGV K-5 S:
https://www.motocard.com/en/helmets/agv-k_5_s_magnitude_black_red_033.aspx#

De skal bruges til at pendle til og fra arbejde, men ved endnu ikke på hvilken MC. Jeg er i gang med at tage kortet, og tror umiddelbart det er street stilen jeg er mest til. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken hjelm til max 2500?
  • #1   11. mar 2019 Vælg den af dem der sidder bedst på dit hovede

  • #2   11. mar 2019 Har ikke rigtig mulighed for at prøve dem, forhandlerene ligger ikke i DK.

  • #4   11. mar 2019 Jeg synes umiddelbart bedre om de 2 jeg har fundet i første omgang. Havde også kigget på N87, men jeg er lidt mere til de andre. smiley

  • #5   11. mar 2019 Det er spild af penge, at købe en hjelm du ikke har prøvet smiley især hvis den er til at pendle med.. Alle hovedformer er forskellige..

  • #6   11. mar 2019 Hvis du ikke vil vælge den hjelm der sidder bedst på dit hovede, så vælg den du synes er pænest.

  • #7   11. mar 2019 AGV k5 kan prøves hos Aagesen i Rødovre smiley

  • #8   11. mar 2019 #6 Det er ikke fordi jeg ikke vil prøve dem, synes bare udvalget herhjemme er lidt begrænset.

    #7 Fedt, det vil jeg så gøre! smiley Kan dog ikke se den på deres hjemmeside...


  • #9   11. mar 2019 Exo1400 er en lækker hjelm den vejer nada, ventilationen i hjelmen er god også sidder den godt på mit hoved smiley kun positivt her fra:)

  • #10   11. mar 2019 En anden ting, overvej om det er værd at købe fra motoin.de deres levering og service er 100% hver gang... FC moto er en blandet landhandel af ugidelige knoldesparkere og lange leveringstider on and off... smiley

  • #11   11. mar 2019 Jeg har kørt med en EXO1200 og været godt tilfreds med den men har skiftet cykel så nu skal min EXO1200 sælges


  • #12   11. mar 2019 Har lige købt Scorpion EXO 1400 Carbon.
    Har dog ikke modtaget den endnu, så jeg venter spændt!


  • #13   11. mar 2019 Vær opmærksom på begge hjelme har dobbeltD-ring lukning, for de uøvede er det svært. Selv vil jeg ikke undvære det.
    AGV`en ser ud som om den laver mindre støj.


  • Flemming M
    Flemming M Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Svar: 5
    #14   11. mar 2019 Exo 1400 er den bedste hjelm jeg har haft... kan kun anbefale den.. og som der bliver skrevet så vejer den nada, hvilket er fedt ved høje hastigheder.....

  • #15   11. mar 2019 Vægten er den samme på begge hjelme så vidt jeg kan se. Men det lyder da til at I er mange der er glade for Exo 1400 smiley Er der nogen som har erfaringer med den anden?

    Støj er jo også en væsentlig faktor.


  • #16   11. mar 2019 Min gamle var en AGV, personligt synes jeg de bliver for klodset så længe man ikke lige sprænger boksen og giver 10000kr for en hjelm smiley dog kører jeg altid med ørepropper.... jeg er en af de røvhuller der larmer en del.... smiley

  • #17   11. mar 2019 Ville droppe kigge videre på den AGV, deres hjelme i de billige serier er lavet af et "trælst" materiale indvendigt, det er ret hårdt i stoffet og ikke særligt komfortabelt.
    Så har AGV en pasform der er for "de få" har selv haft et par stykker af slagsen gennem tiden, er dog igen altid endt ved Arai som bare er en klasse for sig selv ... i hvert fald til mit hoved. Der er også stor forskel på hvordan de sidder modellerne imellem, husker ikke hvad min første hed men købte en af top modellerne Moto GP et et andet jeg skal give dig.

    Tag rundt til et par forhandlere, måske kan i handle sidste års model af et eller andet til dit budget.
    Købt på Ebay og nåede kun lige køre med den 15 minutter, det virkede bare ikke. Racer hjelme er heller ikke lavet for at være støjsvage, de er lavet for køre stærkt.


  • #18   11. mar 2019 vælg den du føler dig mest komfortable med smiley

  • #19   11. mar 2019 Jeg hører ham i Rødovre, om han har en EXO 1400, så kan jeg tage over og prøve den. smiley Måske han er til at handle med, så man kan få den til en pris der matcher tyskernes.



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #20   11. mar 2019 Støjniveau er stort set umuligt at spørge andre til råds om, for der er ikke 2 siddepositioner eller cykler eller hoveder der er ens, så regn altid med at køre med ørepropper uanset hvad.



  • #21   11. mar 2019 Jeg køber aldrig en hjelm uden at have prøvet den. Der er simpelthen alt for stor forskel på hvordan de passer. Hvad andre mener om pasform kan du ikke bruge til noget, medmindre du altså kører rundt med deres hoved i din hjelm.
    Med andre ord: Find en hjelm du synes ser fed ud og find så et sted du kan prøve den.


  • #22   11. mar 2019 Jeg har en k5-s hero, og jeg er fint tilfreds med den.
    Den sidder perfekt på mit hovede (er en af dem hvor 60-61 er for stort og 58-59 for småt, så AGV der laver i 59-60 er perfekt)

    Kan ikke rigtig genkende det "trælse" i foret indvendigt. Alt er udtageligt og vaskbart og kan nemt klikkes i igen. Til sammenligning med kærestens lille Arai kan jeg ihvertfald ikke se den voldsomme forskel (men det er to modeller langt fra hinanden)

    Dog skal du holde dig fra AGVs eget intercom der passer i hjelmen (hvis du bruger sådan noget)
    Synes du skal prøve dem og selv danne dig et indtryk. smiley
    Hos Aagesen fik vi et godt tilbud på Arai hjelmen (men nok mest fordi den er så lille at den ikke solgte smiley )


  • #23   11. mar 2019 OK, jeg tager over forbi Aagesen og ser på det. smiley Lyder til at det er stedet!

  • #24   11. mar 2019 Det er ikke fordi de har jorden største showroom, men lige k5-s har de smiley
    Ellers ligger Enghave, fiskers, og Stevens (og sikkert mange flere) alle i kbh området smiley :)


  • #25   11. mar 2019 Jeg har prøver en exo 1400 hjelm på messen i KBH og den hjelm skal jeg have næste gang.

  • #26   12. mar 2019 Der er også Airoh GP 500, den er godt nok også fed. Og vejer kun omkring 1200 gram..

    Den er dog heller ikke umiddelbart til at finde i nogen fysiske butikker i DK..


Kommentér på:
Hvilken hjelm til max 2500?

Annonce