{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

Hvor svært er det at sælge en GS500 ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har prøvet at sælge min GS500 i et par måneder nu, men uden held. Den fejler intet og kører perfekt, hvad gør jeg galt? Jeg har billedannonce i DBA og prøvet 3 forskellige priser. Først havde jeg den i til 29 - ingen henvendelser. Så prøvede jeg 34 for at matche de andre gs500'ere på brugtmarkedet. Nu prøver jeg 32, men der har ikke været én eneste henvendelse. Er de bare svære at komme af med eller gør jeg noget forkert?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor svært er det at sælge en GS500 ?
  • #1   25. jul 2007 Du gør nok ikke noget galt. Markedet er presset. Der er rigtig mange til salg.

Vejret er heller ikke lige noget som sælger cykler smiley

• #2   25. jul 2007 Tjaeeee, du er bare ramt af et sløvt marked, samt at en GS500 er en af de MC'er der findes flest af på den brugte marked. Udbuddet er større end efterspørgslen.

• #3   25. jul 2007 sæt prisen ned.

• #4   25. jul 2007 Okay.. Jeg skriver ellers at jeg er villig til at snakke om prisen, og jeg synes at 29 er en god pris ift. de tilsvarende GS 500'ere som rask væk sættes i til mellem 33 og 38k. Jeg ringede til Brd. Jensen og hørte om de ville købe, men de ville som udgangspunkt kun give omkring 18k for GS 500'ere. Jeg spurgte ham så hvordan han forsvarede at sælge dem til 34k, men det havde han ikke rigtig noget svar på, hehe.

Nå, jeg må afvente

• #5   25. jul 2007 Den ser sq ellers godt ud. Tror måske også det kan hænge sammen med at gs'ern har fået et ry for at være lidt kedelig, og en mc "man hurtig bliver træt af".
    Jeg har selv prøvet en, og synes faktisk de køre skide godt.

• #6   25. jul 2007 tja som de andre siger... dødt marked for brugte cykler... men bare rolig du skal nok den solgt... har du prøvet en forhandler... prisen bliver måske sænket lidt men så er du da af med den hvis det er fordi der skal handles ny cykel.. smiley

• #7   25. jul 2007 Det er jo klart du ikke får en særlig god pris ved at sælge til forhandler. De skal jo sætte i stand, yde garanti, og så også tjene på det.

Evt kan du få nogen til at tage den i kommission hvis du køber ved en forhandler. MC Sport ( www.mcsport.dk) er flinke til det. Mener han tager 2000kr for det, og så tager han den ind og sælger den for dig i hans butik.

• #8   25. jul 2007 Brdr jensen vil kun give 18K fordi de skal tjene på den, samt yde garanti.

• #9   25. jul 2007 Øh jeg fik 42000 for min gs500f fra 05 så du kan godt regne med at du ikke får mange penge hvis du vil sælge

• #10   25. jul 2007 Forhandlere har osse den store fordel ved at de kan finansere handlen og derfor osse kan sælge dem til de høje priser som de nu gør, de fleste som vil ha en MC har måske ikke mulighederne for at ha pengene kontant og ja, så er der kun en vej at gå og det er bare at betale prisen... Desværre!!!...

• #11   25. jul 2007 Forhandlere har osse den store fordel ved at de kan finansere handlen og derfor osse kan sælge dem til de høje priser som de nu gør, de fleste som vil ha en MC har måske ikke mulighederne for at ha pengene kontant og ja, så er der kun en vej at gå og det er bare at betale prisen... Desværre!!!...

• #12   25. jul 2007 Til Mette (Aalborg) S:

Ja, jeg er godt klar over at nye motorcykler falder i værdi når de kører ud af forretningen. Det er måske også en anelse dumt at købe en ny GS 500. Hvorom alting er, så er der jo masser af GS 500'ere til salg, også 10 år gamle, til de 35k. Bliver priserne så presset ned ved selve handlen, eller bliver der bare ikke solgt nogle GS 500'ere? Jeg er jo som sagt villig til at sælge til at sælge til en god pris, men det reagerer eventuelle købere åbenbart ikke på.
    Ja, forretningerne skal klargøre motorcyklerne inden salg, men 16.000 kr er altså et rimelig heftigt dækningsbidrag, uanset hvad.

• #13   25. jul 2007 Det skal lige siges at jeg selv har købt den for 29.000 og for nyligt sat 2 nye dæk på for 1400 kr

• #15   25. jul 2007 Hvis du forsøger at sælge til 29 andre steder og sætter til 32 her , så forstår jeg da godt den ikke bliver solgt

• #16   25. jul 2007 Får man ikke mere for den hvis man bytter til en anden cykel + penge hos en forhandler, hvis altså det er meningen at du skal ud og have en ny cykel,

• #17   25. jul 2007 Ok, så burde prisen jo være de 29K minus afskrivningen.... 26-27K er ikke en urimelig pris. Et tab på 2K er ok.

• #18   25. jul 2007 Okay

• #19   25. jul 2007 Simon J: du skal lige huske, at ud af de 18.000 brdr. Jensen ser ud til at ville tjene, skal der betales moms, klargøring, forrentning til cyklen blir solgt, den skal være med til at betale husleje og sidst men ikke mindst skal der sættes penge til side til at dække evt. rep. på garantien, ligesom der skal være noget at handle af. Sidst men ikke mindst forventer han vel også at lave en skilling på cyklen i rent overskud på selve handlen.

Hvis tilfældet er, at tilsvarende cykler handles til omkring 30.000 hos forhandlere, så er din pris i privat handel alt alt for høj, besparelsen ved at handle privat bør være 5-7.000 efter min bedste overbevisning og jeg har handlet og handler stadig en del.

• #20   25. jul 2007 Morten S: Tilfældet er jo ikke, at tilsvarende cykler handles til 30, de handles til 35. Jeg sælger min for 29, det er 6.000 under "markedet"

• #21   25. jul 2007 Simon, du skal ikke regne med at de andre gs'ere handles til 35. De er jo bare udbudt til 35. De har nok endnu færre købere på hånden end dig smiley

• #22   25. jul 2007 Synes iøvrigt at brugt priserne generelt er temmelig optimistiske. Det er nok med til at mange køber ny maskine istedet for.

• #23   25. jul 2007 Simon J: Jeg tvivler ligesom Martin L på at de de cykler der er udbudt til 35.000 handles til den udbudte pris, enten blir der givet kraftigt afslag ellers står de stille og det er uanset om det er privat eller hos en forhandler - hvis du sætter din mc ned til f.eks. 25.000 så vil den skille sig væsentligt ud fra markedet og lur mig om ikke du vil få en del flere henvendelser på den - alternativet er at slå koldt vand i blodet og håbe på bedre vejr og tider for mc handel.

Martin L: Jeg er ganske enig i din betragtning, jeg fatter ikke at brugte maskiner kan koste de uhyrlige priser, når man ser på hvor meget mc man kan købe for en relativ lille merpris.

• #24   25. jul 2007 Det er sæsonen der trykker. alle skifter bikes nu, og der er så smange. plus det at folk har fået flere penge mellem hænderne, der er nok mange der går efter noget større.

de 29 er en god pris, men hvis der er ikke efterspørgsel på dem hjelper det jo ikke. Hvis du ikke har købt anden cykel tager de måske i bytte hos en forhandler.

• #25   25. jul 2007 Jeg købte en gs'er (fra 1997) for 30k her i foråret. Og det kan godt ske den ikke kan sælges for det igen. Men den har tcp kåbe. Jeg tror det hæmmer din lidt, at den ikke har. Og de fleste af de cykler jeg har set til over 30k, de har altså kåben, som fra nu koster omkring 9k. Så mon ikke det er den detalje du har overset?

Kommentér på:
Hvor svært er det at sælge en GS500 ?

Annonce