{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.181 visninger | Oprettet:

Sv1000s røg/damp {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg købte i fredags sidste uge en Suzuki SV1000s.

Jeg kørte den fra Skanderborg til København søndag og det gik som smurt.

De sidste par dage har jeg dog oplevet at der enkelte gange er kommet noget røg/damp op fra under styret. Jeg synes ikke det lugter og motorcyklen har ikke meldt nogle fejl i displayet.

Mit spørgsmål går på, om der er nogle der har prøvet noget lignende? Siden mandag har det regnet konstant, så min mistanke (Og forhåbning) er at, det blot er vand der fordamper på køleren, som sidder under styret og der røgen kommer fra. Kan det blot være vand der fordamper, eller skal jeg være bekymret?

Mvh. Mathias


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sv1000s røg/damp
  • #1   15. mar 2019 Hvis den står fugtigt, er det helt normalt at der kommer fugt på køleren, og når der kommer 90 grader varmt vand ud i den, fordamper op ved styret. Kontroller evt at der er kølervæske på og ikke bare vand, og køleren er utæt. Hvis der er kølervæske der fordamper lugter det af, ja kølervæske smiley

  • #2   15. mar 2019 Hvis det er røg, så burde du kunne lugte det.
    Jeg har aldrig haft problemer med damp fra min, når jeg har kørt i regnvejr (min er med fulde kåber)


  • #3   15. mar 2019 Du har en cylinder der banker op 3-5 cm lige under klokkeværket, med en mere bagudrettet udstødning og så banker den forreste op under tanken med en fremadrettet udstødning bag køleren smiley
    Bliver den udstødning og køler det mindste våd.. splash fra forhjulet.. damper det op i gennem kåben ved forgaffel brønden.. smiley
    Alt er trygt og godt og virker som skal.. smiley
    Hvis der er køler problemer, skal din bike nok fortælle det .. smiley
    Nyd dyret og de fede køre dage..!! smiley


  • #4   15. mar 2019 Jeg har tjekket samtlige væsker og det er som det skal være.

    Umiddelbart synes jeg ikke det lugter. Har ladet mig fortælle, at jeg ikke ville være i tvivl hvis det lugtede.
    Den eneste lugt jeg synes jeg svagt kan lugte, kan bedst beskrives som den lugt der er i en lukket hal/garage, hvor der holder nogle køretøjer. Altså sådan en motor/udstødningslugt.


  • #5   15. mar 2019 Så er det bare fugt på køleren eller motoren.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #6   15. mar 2019 Hvis ikke det lugter kvalmende sødt, så er det ihvertfald ikke kølervæske.

    Mit gæt ville være vand i køleren - det bliver hængende i køleren og damper længe efter man slukker motoren. smiley


  • #7   15. mar 2019 Har også fået fortalt, at det nærmest smager sødt, hvis det er kølervæske.

    Sajmon, nu skriver du at det bliver hængende når man slukker motoren, men det er også sket når motoren har kørt, mens jeg har holdt for rødt? smiley

    Hvis det er vand i køleren er det så noget der skal gøres noget ved?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #8   15. mar 2019 Du er ikke i tvivl hvis det er kølervæske.

    Så længe køleren er varm, fordamper det - så derfor også når du holder for rødt.

    Du skal bare køre eller vente, så fordamper det. smiley
    Det er ikke noget man skal gøre noget aktivt ved.


  • #9   15. mar 2019 nej regnvejr kan du ikke gøre noget ved

  • #10   15. mar 2019 Bodie, nej det kan vi desværre ikke... smiley
    Nu mente jeg også bare mere generelt, om den skulle "tømmes" eller lign.

    Men det lyder til at det ikke er noget jeg skal være bekymret for. Der giver også mening, da det kun er opstået, efter cyklen er blevet varm.

    Tak for jeres inputs alle sammen! Nu er jeg ikke så bange for at den springer i luften smiley


  • #12   15. mar 2019 Det kan jo også være den er begyndt og få sig en pive hash i ny og næ...... smiley
    Eller en pive med lidt red orlik.


  • #13   15. mar 2019 Hvis du bliver generet af dampen kører du ikke hurtigt nok smiley

Kommentér på:
Sv1000s røg/damp

Annonce