{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.362 visninger | Oprettet:

Punkteret forhjul {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Mit forhjul på en gammel gs450 fra 1985 er punkteret, har tjekket efter huller i dæk men kan ikke se noget, dækket er helt nyt fra sidste år, men tænker det er slangen der skal skiftes , skal jeg til mc værksted eller dæk center for at få det fixet ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Punkteret forhjul
  • #2   16. mar 2019 Nej, kør bare med det flat. Der er bedre vejgreb med flade dæk smiley

  • #3   16. mar 2019 lav en blanding med opvaskemiddel og vand spray det på hele fælgen/kanten/dæk og ventil der hvor det bobler er den utæt smiley

  • #4   16. mar 2019 Kører den med slange?

  • #6   17. mar 2019 Hvad sker der her??
    Manden er i tvivl om han skal til et MC værksted eller et dækcenter for at få lavet et punkteret forhjul og straks er der flere, som på det nærmeste gør nar af ham.
    Jeg tænker begge vil kunne klare jobbet, dog er chancen for at et MC værksted har et tilsvarende dæk stående i tilfældet at det skal skiftes, noget større end hos dækcentret. Så jeg ville klart vælge et MC værksted.
    Held og lykke med dit projekt


  • #7   17. mar 2019 Vestjyden, ja lige præcis , der er altid nogle tumper der tror de er sjove ,
    Utroligt folk kan være så dumme...
    Tak til dem der har givet et seriøst svar , jeg smider det af på mc værksted ..


  • #8   18. mar 2019 prøv at tage noget vand med en forstøver og fyld så godt med loft i, og se om det bobler nogen steder, det er den nemste måde du kan finde ud af det på smiley

  • #9   18. mar 2019 Utroligt.. Der er slet ingen som har spurt om han har prøvet at Google!"..

  • #10   20. mar 2019 Dumme kommentar skal man ikke lede længe efter, måske admin snart skal kikke mere i trådene så man slipper for de latterlige kommentar smiley

    Men stor tak til de få der har givet et seriøst svar smiley


  • #11   21. mar 2019 Heldigvis er der ytringsfrihed, og det er ikke et krav, at det man siger ikke må støde nogen. så jeg er bange for, du må leve med lidt drillerier smiley hvis admin skulle slette alt hvad der ikke passer nogen, så ville der ikke være noget indhold tilbage.
    Man kan godt lappe dæk udefra, men mange anbefaler det kun som en nødløsning så man kan køre til nærmeste værksted. Er din motorcykel med alufælge eller egerfælge? Med eger har den måske slange, med alu har den næsten helt sikkert ikke.


  • #12   21. mar 2019 #9 Hvis vi alle søgte svar på vores spørgsmål via Google, så kunne vi ret hurtigt lukke siden.
    Ved at spørge i forum, - og få svar, så kan vi andre måske også lære lidt ved at læse svarene. Ofte på ting vi nok ikke lige havde tænkt på.


  • #13   21. mar 2019 Andreas det er ikke eger , og der blir smidt en slange i

  • #14   21. mar 2019 Hvis ikke det er eger, er det ofte tubeless

  • #15   21. mar 2019 Det står der også på dækket , men den tabte luft alligevel , så min lokale Mekanikker sagde vi smider en slange i

  • #16   21. mar 2019 Rens fælgkanten godt ned, kan være urenhed eller ir på kanten der er synderen smiley

  • #17   21. mar 2019 Ja rigtigt nok, men det gør den jo ikke dårligere der kommer slange i

  • #18   21. mar 2019 Om det er bedre ved jeg intet om, kører selv med egerfælg så det er slange All the way til mig smiley

  • #19   21. mar 2019 At lægge en slange i et slangeløst dæk er en rigtig dårlig idé. Det bliver altid frarådet.

  • #20   21. mar 2019 Hvorfor

  • #21   22. mar 2019 Mener det er noget gnidningsmodstand og risiko for dækeksplosion ved høj fart, hvis dækket ikke er angivet til at bruge slange skal /bør man ikke bruge det. Om det er reelt skal jeg ikke kunne sige, har aldrig prøvet at køre med slange i tubeless ej heller hørt om dårlige erfaringer

  • #22   22. mar 2019 #19: Forkert. Der er intet galt i at smide en slange i et TL dæk. Det er fælgen der kan være et problem.

  • #23   22. mar 2019 Jesper, jeg synes ikke det er OK at anbefale noget der kan bringe ens liv og helbred i fare. Stort set alle anbefaler ikke at montere en slange. Her bare 2 eksempler:
    Fra dæk.dk:
    Alle moderne biler kører på slangeløse dæk. Slange må ikke eftermonteres i et dæk (fx i forbindelse med en punktering), der er ’født’ uden slange. Eftermontering af slange vil skabe fare for eksplosion.
    Fra BMW Mc klub:
    Man montere ikke en slange i et slangeløs dæk, det er sådan at de to produkter udvikler varme inde i dækket. I en bil er det ulovligt at montere da det kan føre til dækspringning grundet den store varme der opstår. Jeg som autoreparatør har set hjul der alligevel har været monteret med slange, hvor slangen er gået helt i opløsning og smeltet sammen med det slangeløse dæk. Slangeløse dæk skal lappes med de rigtige ting og lappes med afmonteret dæk og indefra.


  • #24   22. mar 2019 Metzeler Toruance Next er et TL dæk, men det kan uden videre bruges på en mc som min gamle F650GS der har egerfælg og dermed også slange.
    Det står både dækproducent og forhandlere inde for.
    Men når det sidder monteret på den TR650 jeg havde, som er med alufælge, så kan en slange give de problemer du nævner. Det er altså ikke dækket der er problemet, men fælgen.


  • #25   22. mar 2019 #23: Går man ind på Michelins side, og søger dæk til selv samme BMW F650GS, er det et Anakee 3 dæk de anbefaler, som ligeledes også er et TL dæk.
    Det samme gjorde sig også gældende med de Avon Trailrider jeg monterede på BMW'en.


  • #26   22. mar 2019 Den vej rundt kan jeg godt følge dig.
    Men på en cykel med hjul til slangeløse dæk bør man aldrig montere med slange.


  • #27   22. mar 2019 Der er fandme delte meninger, nogle mc forhandler siger der sker Intet og andre siger man ikke skal , men når man ikke ligger og køre 200 kmt så sker der aldrig noget siger de ??

  • #28   22. mar 2019 Den mekaniker der kommer med sådanne udtalelser vil jeg aldrig overlade min cykel til.
    Laver han andet klyt når han laver service?


  • #29   22. mar 2019 #26: Præcis. Det er hjulets opbygning der er afgørende, ikke hvorvidt der er tale om et TT eller TL dæk. Derfor er mit indlæg #22 korrekt, og ikke et der bringer folk i fare, som du påstår.

Kommentér på:
Punkteret forhjul

Annonce