{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.500 visninger | Oprettet:

MJ
MJ
Tilmeldt:
14. feb 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 74

F****** MC støvler {{forumTopicSubject}}

Hey MCG

Nu hvor jeg har opgraderet til ny 2 hjulet med lidt power, må jeg nok også indse at det er tid til at opgradere sikkerhedsudstyret.

Jeg har indtil nu været slem til at køre på MC i mine Adidas Special, og det er sgu bare for dumt. Jeg har et par MC støvler nu der går lidt op under læggen uden det vilde beskyttelse, men jeg kan simpelthen ikke holde ud at have dem på da jeg ikke føler at jeg har nogen føling med pedalerne.

Jeg har tidligere været ude at se på Daytona, Puma, Sidi støvler. Men jeg synes de alle er for stive nede i foden, og når man skifter gear op og ned er man nød til at vippe hele benet uden at kunne mærke hvad der foregår

Hvad skal man vælge hvis man vil have noget med fuld beskyttelse og samtidig have bare lidt føling med tæerne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  F****** MC støvler
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   18. mar 2019 Alpinestars Supertech R.

    Fantastisk blød støvle med alt det beskyttelse der skal til.

    LAD VÆRE med at købe den korte model - den beskytter ikke dine skinneben eller lægge...


  • #2   18. mar 2019 Du skal vende dig til en stivere fod. Du får ikke sikkerhed uden det koster på følelsen.
    Altså for helvede ... du skal bare skifte gear, ikke dyrke sex smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   18. mar 2019 Jeg er ikke helt enig. Den støvle jeg nævner, er temmelig stiv i de retninger den skal være det, men super blød i de retninger hvor den skal være det - som f.eks gearskift og bagbremse.

  • #4   18. mar 2019 Supertech r er en lækker støvle, og ansolut en af de smidigste, men i forhold til gummisko. Så er der noget mindre føling. Alene det at der er både yder og inderstøvle gør at man ikke så let mærker gearpedalen.

  • #5   18. mar 2019 Brian : fed kommentar, og du har helt ret! det er så simpelt at skifte gear

    Jeg har bare prøvet at sidde på en MC med de nævnte støvler og skifte gear ved forhandleren, og jeg synes bare de er så stive og umulige at mærke noget med.

    måske det bare er en vanesag når man kommer fra en tennissko smiley


  • #6   18. mar 2019 PS : Jeg vil meget hellere bare have en ostemad i stedet for kødelig omgang smiley smiley

    eller en MC tur...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #7   18. mar 2019 Sikker på det ikke er SMX-R du har prøvet? Den er stiv som et bræt... smiley

    Og når den først er kørt til, er den blødere...


  • #8   18. mar 2019 Kører race i et par daytona security, det er nok de sikreste støvler der findes.... Men de er lige så stive som var foden i gips, man vender sig lyn hurtig til det. Omvendt gearskifte hjælper lidt på det.

    Jeg synes det føles helt forkert hvis jeg kører i gummisko.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #9   18. mar 2019 Der er ingen tvivl om at MC støvler kræver at din gearpedal og bremsepedal er justeret helt korrekt til din siddestilling, for at være "nemme" at betjene.

    Men fordi man kommer direkte fra gummisko til MC støvler, vil det altid føles stift. Men jeg er på mit tredje sæt Supertech - og jeg tror aldrig jeg skal have andre støvler. smiley


  • #10   18. mar 2019 Det er da helt sikkert også noget at gøre med tilvænning, og at de skal gåes til.

    Man kan jo selvfølgelig ikke sammenligne helt nye læderstøvler med et par der har gået et par km. Lige som da man fik nye militærstøvler, der gik sgu også nogen km før man var fri for vabler

    Jeg vil bare gerne have de mest smidige


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #11   18. mar 2019 Dem jeg nævner - helt klart. Jeg har været mange støvler igennem, før jeg fandt det rigtige...

  • #13   18. mar 2019 Man kan ikke rende rundt i rukka goretex og synes andre ser fjollede ud, sådan er reglerne smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #15   18. mar 2019 #12 - Og på et tidspunkt indser du også at værdien af en god støvle, langt overstiger vigtigheden af at pøblen synes godt om dit udseende. Hvor det dog rager mig hvad andre mener om det. smiley

    Hvis jeg har lyst til at stavre ind i Netto i læder heldragt, cross støvler og Adventure hjelm under armen - så gør jeg det hvis jeg mangler en liter mælk. Jeg træder også på kickstarteren når Motard'en skal igang - er det også gået af mode? smiley

    #14 - Jeg kører mere end bare om søndagen, og jeg kommer aldrig til at synes at goretex er praktisk. Det lort flagrer jo rundt... Komplet værdiløst.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #17   18. mar 2019 Jeg kører motard - der er stilen crosstøvler. Da jeg havde SV1000, var det Supertech'erne.

    Det rager mig - det burde også rage dig, for det rager alle andre en lang hat. smiley



  • #19   18. mar 2019 #16
    Du har heldigvis for dig ikke set hvor lidt beskyttelse der er i en alm dainese ifht eks en supertech......
    Det er ikke kun tivoli farver man får for de sidste 2-3000,- smiley


  • #21   18. mar 2019 Det er vridet i anklen der giver de værste skader, og ingen af de billige støvler har ordentlig beskyttelse mod vrid.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #22   18. mar 2019 #18 - Du godeste nej - jeg er ikke en fattigrøv, så jeg tager en af de to biler til daglig transport. For hver km jeg pendler på MC, dør jeg en lille smule indeni. smiley

    Men siden du spørger - så ja jeg kunne sagtens køre i læder i ned til 4-5 graders varme. Det sørger et godt sæt cykelbukser for, sammen med en tynd vindtæt trøje. Går bølgerne rigtigt højt (eller lavt) så har jeg en neopren vest jeg kan tage på udenpå læderdragten - så er der ingen problemer ned til frysepunktet. smiley

    Men jeg gider ikke køre i så koldt vejr, for man er oftest helt alene på svingturen, og det regner oftest også, så det venter vi med lidt endnu - og kører Enduro i stedet for. Det kan man gøre hele vinteren. smiley

    Lad mig endelig høre argumentet for ikke at beskytte sig bedst muligt, når man kører MC i mylderet af trafikanter, som for det meste enten er komplet ligeglade med at lægge mærke til dig dig, sidder med snotten begravet i en mobiltelefon - eller en kombination af begge.
    Hvis vi skal bruge din "kravle i træer" metafor, så er forskellen fra dengang til nu, at jeg vil LANGT højere op end det 6-7 meter birketræ vi havde i haven da jeg var knægt, for at føle det samme sus i maven - og med den større risiko, er der bare mere fornuft i at tage en klatresele på og et reb over skulderen. smiley

    Jeg forsøger ikke at støde dig, og jeg forstår godt hvad du mener - men den tid hvor jeg var ligeglad med mig selv, er kommet og gået for længe siden. smiley
    Det har kostet alt for mange brækkede knogler - og af skade bliver man klog.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #24   18. mar 2019 Jeg kører totakter, og selv om der er Lectron karburator på den, går min kassevogn stadig længere på literen, så det giver ikke mening for mig. smiley

    Jeg smadrede venstre side af mit bækken for 10 år siden, og selv om de skruede det sammen og jeg genoptrænede korrekt osv, så er hver dag uden slidgigt en gave, som jeg for det meste udnytter til fulde.

    Jeg nyder det - og fedt du også gør. Der er plads til alle. smiley


  • #26   19. mar 2019 Sidst jeg checkede kunne man få dem Sajmon linker til til 2500.
    De er prøvet og de står så meget på min ønskeliste også - og jeg kører endda hverken enduro eller race. Men støvler hvor man ikke kan mærke fodsveden dampe bare man tager 3 skridt har bestemt også en værdi smiley


  • #27   29. apr 2019 Hov, jeg glemte lige at melde tilbage på den her.

    Jeg endte med at købe et par Alpinestars SMX 5. Og jeg må sgu sige at det virkelig er et par fantastiske støvler hvor jeg stadig har følelsen af pedalerne i fødderne.

    Og så føles de ret hårdføre og sikre


Kommentér på:
F****** MC støvler

Annonce