{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.309 visninger | Oprettet:

Vejbump, hverdags brug, mange km i motoren, første gang. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg leder efter en MC i det jeg snart får kortet til MC.
har kigget på en kawasaki vn 650 vulcan s & en honda cb600f hornet.

jeg står med det problem at jeg gerne vil have en motorcykel som kan bruges som hele året rundt minus i sne perioderne. håber på at det er en motorcykel som kan køre mange kilometer fra a til b og langtids ture fra danmark til italien. de 2 jeg har kigget på syntes jeg er nogen pæne cykler.. er usikker på kawasaki vulcan s som er en cruiser fordi jeg har hørt at cruisere ikke kommer nemt over vejbump inkl. at jeg ikke ved hvor mange kilometer en kawasaki kan holde til før motoren går, den er fra 2015. honda'en har jeg hørt kan køre solen sort før motoren går i det den er en 4 cylinder 4 takt og vandkølet og selvfølgelig dens ryg HONDA den er fra 2009 har kørt 21000 km. er det evt nogen af jer som kan hjælpe mig and hvilket det vil være bedst og hvorfor ?

På forhånd mange tak for hjælpen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vejbump, hverdags brug, mange km i motoren, første gang.
  • #1   19. mar 2019 Hornet

  • #2   19. mar 2019 hvorfor hornet ?


  • #3   19. mar 2019 4 cylindere, god allround bike

  • #4   19. mar 2019 Kawasaki er6n eller f, samme motor som Vulcan bare lettere pænere og sjovere. Hornet er også fin bare dyrere, Yamaha XJ6 eller FZ6 er også fornuftige hverdagscykler med mange billige kilometre. Men du bliver nød til at køre en tur på dem alle, for at vide om det er noget for dig..

  • #5   19. mar 2019 okay tusind tak Preben 8740, er yamaha'erne også gode modeller hvis man er 169 cm høj. ?


  • #6   19. mar 2019 Jeg vil skyde på at alle moderne mc'er snilt kan runde 100.000 km hvis den ellers bliver behandlet ordentlig..:-)



  • #7   19. mar 2019 hvilke overgang vil du skyde på er med på listen over moderne mc'er

  • #8   19. mar 2019 Moderne = indsprøjtning smiley

  • #9   19. mar 2019 https://www.motorcykelgalleri.dk/bmw-g650gs/id-254069

    Imo Verdens ringeste mc... men den passer til høje mennesker og kører 200000km bare den får skiftet olie engang i mellem ..


  • #10   19. mar 2019 #7 en moderne MC tænker jeg - er mc’er der har indsprøjtning og elektronisk motorstyring.. det er også først her du får de lange service intervaller.. og mc’en Er gennemberegnet fra vugge til grav..
    På mine gl. Suzukier skulle der skiftes tændrør hver 10000 og olie hver 6000 km.. gennem tiden blevet længere imellem til nu hvor jeg skal skifte tændrør efter 48000 km og olie efter 12000..!!
    Når de er så gennemberegnede idag holder de også længere.. min 2004 V-strom kørte jeg 130000 på uden at åbne motor eller noget, kun skifte sliddele.. og hun var ligeså fin, kvik og frisk i kødet da den næste ejer overtog hende.. og han har foreløbig kørt 50kilo mere uden problemer, - den lille nc700 jeg har nu, har kørt 90000 siden hun kom i stald sommeren 15 og har altså kun fået skiftet tændrør en gang..!! Men er præcis så sprød som første dag..
    Jeg tror ikke du skal være så nervøs for om det er det ene mærke eller det andet..
    Det er vigtigere du sidder ordentligt, føler du kan magte dyret, i det hele taget føler dig hjemme...!
    Det er nemlig DET der afgør om du gider smutte til ardennerne på en forlænget WE... jæiii..!
    Og også drysse på arbejde og hjem, every f..biiib..King day.. smiley
    Da jeg købte min første MC tror jeg jeg prøvede 8-10 bikes inden SuzyQ stod og prustede mig i øret, og jeg bare måtte overgive mig..
    Mange har sikkert prøvet detsamme, og jeg håber også du får den fede oplevelse af at lige DEN lækre havelåge..!! Sidder lige i skabet, hjem til far med dig min skat..! smiley
    He..he.. overdrivelse fremme forståelsen..
    Men god sommer på dyret når du nu når dertil.. smiley


  • #11   19. mar 2019 Til det behov ville jeg kkke vælge nogen af dem.
    Hornet vil være den der opfylder flest af dine listede behov, men komforten er ikke udpræget god. Den er tålelig, men der findes langt bedre alternativer.
    Du kunne tage et kig på en CBF600Fa. Super god komfort, motor med fint træk i mellemområdet, men dog ikke så legesyg en mc. Det er en mc man køber for fornuftens skyld.
    I en lidt anden boldgade, så kig efter en Suzuki DL650 Vstrom. God komfort, sprælsk motor, og gennemprøvet maskineri (hvilket honda’en dog også har)


  • #12   20. mar 2019 tak boys


  • #13   20. mar 2019 Både Yamaha og Kawasaki har 5 års garanti, så hvis service er overholdt på Vulcan, så har den stadig garanti smiley

Kommentér på:
Vejbump, hverdags brug, mange km i motoren, første gang.

Annonce