{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.872 visninger | Oprettet:

Hvorfor quickshift? {{forumTopicSubject}}

Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men jeg er kun i gang med at tage MC kort, så I må lige bære over med mig. smiley

Hvis jeg skifter gear, uden at bruge kobling, så kræver det kun et lille blip med gassen - og så er der skiftet. Tager jo nærmest under 1 sekund.

Jeg forstår ikke helt meningen med quickshift? Hvordan kan det være hurtigere end at skifte uden brug af koblingen som forklaret ovenfor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor quickshift?
  • #1   26. mar 2019 Nu ved jeg ikke hvordan det fungere på alle motorcykler, ,men på min MT 09, skal man ikke slippe gassen, når man skifter gear, den tager lige lidt af gassen via computeren, tror jeg ikke nogen menneske hænder kan gøre hurtigere.

  • #2   26. mar 2019 Quickshift er såmænd ikke hurtigere end bare at jokke på pedalen med hanen spændt. Men det får gearkassen til at holde smiley og fordi tændingen bliver brudt få milisekunder så skal der heller ikke jokkes nær så hårdt.
    Hvis man letter en anelse på gassen når man skifter, så gør man det samme manuelt som de billige quickshift moduler, der cutter indsprøjtningen (dem er vi mange der ikke er fan af)
    På racerbanen ved man at de 2m man mister på langsiden når man slægger gassen 3 gange koster placeringer.... på landevejen er det ligegyldigt..

    Bliper funktionen derimod er svær at styre manuelt, men svær at undværer når man først har haf det smiley


  • #3   26. mar 2019 Det er i hvert fald en garanti for ikke at ramme det usynlige frigear mellem to gear, når man lige får den hidset op og skal fra land i en fart - det er bare dumt og så trækker man pænt koblingen og giver den to gear op lister pænt derfra smiley

    Korrekt skifte hver gang, mindre slid og sparede tiendedele (på banen). Og så lyder det da bare overdrevet fedt på sådan en BMW S1000RR.


  • #4   26. mar 2019 Nu har jeg ikke kørt så meget, men har da aldrig oplevet at ramme noget "usynligt frigear".. Jeg slækker bare kort en lille smule på gassen, og så hopper den i næste gear med det samme.

    Det er selvfølgelig ikke godt hvis det slider gearkasesn ned at gøre det.. Troede ikke det var noget problem faktisk!


  • #5   26. mar 2019 Fordi det bare er pisse fedt, lyder godt, og ikke mindst meget nemmere at tage gearene på hjul;-)

  • #7   27. mar 2019 Spændende at hører om, har heller igen forstand på det smiley

  • #8   27. mar 2019 Du kan ikke skifte gear manuelt ved at slække gassen et øjeblik, lige så hurtigt som quickshift kan. Det er bare rullen i bund og så skift gear. Den cutter tænding og brændstof et par 100 del af et sekund. Og så lyder det pisse fedt:-)

  • #9   27. mar 2019 Elektronikken kan gøre det SÅ meget hurtigere og SÅ meget mere præcist. Hver gang.

    I teorien slider det ikke på gearkassen. Det gør det så alligevel, hvis man er uheldig og ramme lidt ved siden af - og det er så dér elektronikken ikke rammer ved siden af. Det at trække koblingen svarer i runde tal til at slække på gassen: man fjerner trækket/momentet på gearkassen og så kan man nemlig skifte gear.


Kommentér på:
Hvorfor quickshift?

Annonce