{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rygskjold
  • #1   23. apr 2019 Force field laver nogle gode

  • #3   23. apr 2019 Jeg havde ikke valgt det skjold der, de har ikke opgivet om det er et Level 1 eller 2, kun at det er godkendt efter EN1621-2.

    Edit: det er et level 1 fandt jeg ud af på en anden hjemmeside :), så vælg et andet et


  • #4   24. apr 2019 Professionelle springryttere bruger nogle veste der puster sig op når de tager et hovedspring ud over hesten. Brækket ryg er ikke et ukendt fænomen i de kredse.
    Der findes noget tilsvarende til MC brug. Er der nogen erfaring med det?


  • #5   24. apr 2019 Hvor meget mere fylder et løst rygskjold egentlig under jakken end sådan en D3O-insert til ryglommen? Og føles det mere ubekvemt? Kører selv med insert i begge mine jakker, men har tit tænkt på, at jeg burde købe et rigtigt. Noget Forcefield eller Dainese, tænker jeg (der er jo nok forskel på hvor meget de fylder).

  • #6   24. apr 2019 Det er næsten helt sikkert et rygskjold bliver siddende hvor de skal når ulykken sker.
    Det som sidder i jakken kan tit flytte sig med jakken, så det måske kommer mere om på siden af kroppen. Især når man tager foret ud af jakken. Så sidder den alt for løs på kroppen. Det er ikke godt.
    Jeg kører nu med Forcefield og har tidligere kørt med Dainese. Stor tilfredshed med dem begge.
    Et rygskjold fylder ikke ret meget mere og man vænner sig hurtigt til at gå med det.


  • #7   24. apr 2019 Ja, det giver mening, og er derfor jeg overvejer at købe et.

  • #8   24. apr 2019 Jeg har 2 forcefield af dem med det der net, et kun med ryg og på et tidspunkt fandt jeg et billigt hvor der også er bryst plade, de fylder ikke meget og jeg er ved at være så gammel at jeg gå nemt i stykker så extra sikkerhed er velkommen. Hvis du bor i nærheden skal du være velkommen til at prøve at låne et og køre en tur

  • #9   24. apr 2019 #4 De virker rigtig godt og bliver brugt i moto gp og lignende
    https://youtu.be/MWQbMfx8rOU?t=439 < der er en video hvor de skyder en "universal" beskytter af, der findes andre hvor det er bygget ind i dragten.


  • #10   25. apr 2019 Det ser fornuftigt ud. Hvad udløser den ved en ulykke?
    Jeg har sejlet hele mit liv, også på stort hav og jeg begyndte først at gå med redningsvest da de oppustelige kom. Jeg skifter patronen hvert år, og har haft brug for den en gang. Den reddede ikke mit liv, men jeg følte mig ganske tryg, mens jeg drev rundt i den, de 10 minutter det tog at fiske mig op igen.


  • #11   25. apr 2019 #8: Mange tak for tilbuddet, det er rigtig pænt af dig. Desværre bor jeg ikke lige i nærheden. Så jeg må nok forbi en butik, hvor de forhandler Forcefield.

  • #12   25. apr 2019 #10 der sidder en wire i den ene ende ved udløseren til patronen, og den anden ende monterer du med en "klemme" på MC, så når du falder af, så udløser den

    PS : husk at tage klemmen af når du stiger af kværnen smiley


  • #13   25. apr 2019 Når vesten har været udløst, kan man så pakke den sammen igen og montere en ny patron, eller er vesten til at smide ud?

  • #14   25. apr 2019 @13. Så vidt jeg kan se på filmen er det samme type patron man bruger på redningsveste. Den skrues bare på og det koster omkring 150 kr ag glemme af koble fra når man står af - frivilligt eller ufrivilligt. Redningsveste har en salttablet der opløses på et par sekunder, og slipper udløseren fri. Man når dårligt at blive våd.


    profilbillede
  • #15   26. apr 2019 bruger selv alpinestars bionic, den fylder ikke for meget under dragten men beskytter stadigvæk optimalt, og blev anbefalet at bruge sådan en af professionelle folk som kører banerace

  • #16   27. apr 2019 Der skal en del til at udløse vesten, så den burde ikke gå af hvis man stiger af maskinen og glemmer den.
    Men der findes også andre modeller, fx i Alpinestars heldragte, der er den computer styret, så den registrere når du bevæger dig "unormalt" hurtigt, så der er ikke noget at glemme at afmontere :), og du genfylder bare diverse dragte ved at montere sådan en patron som Peter viste, så er den klar igen.


  • #17   27. apr 2019 @peter
    Kontakt Dennis presutti hos mcairbag.dk han forhandler det bedste der findes til touringfolket. Han er den flinkeste og mest reelle fyr der kan opdrives smiley


Kommentér på:
Rygskjold

Annonce