{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.804 visninger | Oprettet:

Benjamin T
Benjamin T
Tilmeldt:
14. apr 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Gode råd/erfaring til ny mc {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg søger lidt gode råd i forhold til hvilken MC jeg skal vælge.
Jeg vil maks give 90k for den.

Jeg skal køre fra KBH til Køge hver dag, når vejret tillader det.
Jeg er til en sporty maskine der gerne må være lidt kvik.
Jeg er vild med fuldkåbe.
Vil dog også gerne kunne køre turen på job, uden at føle mig helt radbrækket når jeg ankommer.

Har lige nu kig på denne:
https://www.123mc.dk/brugt/mc/honda/cbr-1100-xx/til-salg/177160

Hvad skal jeg være opmærksom på?
Hvordan er prisen?
Hvad har i andre alternativer? Hvorfor?
Det behøver ikke at være +900 ccm

Håber på lidt inspiration fra jer.

På forhånd tak.

PS. Det er ikke min første motorcykel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd/erfaring til ny mc
  • #1   11. maj 2019 Personligt synes jeg ikke en blackbird er så komfortabel. Jeg kan klare maks 1/2 time på sådan en, før jeg har behov for at komme af. Men kommer man fra en racer er den sikkert ganske behagelig.

    Prøv at kigge efter en Yamaha FZ1-s. Den burde du kunne få til budgettet.


  • #6   11. maj 2019 Fant denne her fjr 1300 som står til din Max pris har kun hørt godt om den model selv politiet er glade.
    Det er en fuld turing med smæk på
    Så den kan du saktens køre på arbejde og tilbage samt hele Europa i ferier og weekender

    Fant den på 123 søg type. Turing Max pris 90.000


    profilbillede
  • #7   11. maj 2019 Jeg kan kun anbefale en Kawasaki ZX12R som den jeg har. Jeg er virkelig overrasket hvor komfortabel den er (hvertfald til min gamle krop)

    Min kammerat har en Blackbird, og den er han også rigtig glad for. Jeg sidder dog ikke lige så godt på den som på min.

    Personligt ville jeg aldrig gå under 1000ccm, men det er også fordi jeg har haft for mange cykler der manglede det ekstra punch

    Mit bedste råd er at tage ud og prøve alle dem du kan. For vi opfatter allesammen motorcykler forskelligt.


  • #8   11. maj 2019 Tja stik modsat alle andre smiley har lige løbt sådan en i sidste uge, kommer fra zx9r. , jeg sidder perfekt på min nye super black bird, bliver overhovedet ikke træt nogle steder i kroppen, super fed, og hurtigt motorcykel, er 188 cm høj. Tjek den i min profil, og se linket jeg har lagt ind også. Syntes måske den virker lidt dyr, har givet, 62.000 for min, men den har også kørt 80.000 km, men ligner en ny . Mvh hc.

  • #9   11. maj 2019 det er en høj pris for sådan en gammel honda, det er der nok en grund til

  • #10   11. maj 2019 Nu er den forhandler nok også den i landet der har tendensen til at prissætte sine mcer højest. Ufatteligt at han kan sælge noget

  • #12   11. maj 2019 Jeg tænker Køge MC sætter prisen så der er noget at prutte om, 10.000 ned så er det da en fin mc til prisen.

  • #14   11. maj 2019 Nå ikke.
    Men den Honda er også kun en dag gammel, så meget kan ske endnu, men lige nu er den for dyr.


  • #15   11. maj 2019 #6: Lige den forhandler, har et rigtigt dårligt ry med de FJR han sælger. Det er politicykler med mange km som bliver shinet op på overfladen.

  • #16   11. maj 2019 Så giver det bedre mening at de er så billige ??????

  • #17   11. maj 2019

    profilbillede
  • Benjamin T
    Benjamin T Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #18   11. maj 2019 Tak for nogle rigtig gode inputs.
    af dem der er nævnt indtil videre er jeg nok mest til kawazakien, måske VFR’eren

    Jeg er mest til cykler med fuldkåbe.

    Det skal siges, at jeg er en kort fyr på 176, så sidder nok ikke helt så krampet som mange andre.

    Tror i at jeg er for kort til at ville sidde godt på en Blackbird over længere distancer?


  • #19   11. maj 2019 Syntes Du skulle prøve den black bird, dejlig nem at håndtere. Masser af kræfter.

  • #20   11. maj 2019 #18: Jeg er 177cm, og synes ikke en BB er så formfortabel når der ikke er tale om motorvejshastighed.
    Den jeg har erfaring med, havde komfortsæde samt det højere styr fra en VFR800 monteret.

    Denne kunne også være et bud. Motoren fra en R1, tilpasset hverdagens brug og sjov
    https://www.123mc.dk/brugt/mc/yamaha/fzs-1000-fazer/til-salg/176237


  • #21   11. maj 2019 hvis man ikke kan nå jorden må man gøre den lavere.
    med sæde eller affjedring
    jeg er selv 178cm med korte ben så jeg skal stå på tær ved næsten alle cykler over 600cc der for var jeg ogse nervæs da jeg skulle ud og prøve min nu værende mc en CBR 1000f 87-89 heltig vis havde en af de tidliger ejere monteret en Öhlins s46... bag hvor givinden var skruget helt i bund hvilket gør jeg lige kan stå med to flade føder på jorden
    så hvis der er en mc du er helt vild med så under søg mulighederne for om et costem sæde og sænkning af maskinen. det kunne være løsningen for at få drømme maskine


  • #22   11. maj 2019 - Hvad har du kørt på før?

    - Skal det være sports mc med clio ons eller lidt mere touring præget med alm styr?

    - har du en max vægt på mc'en for den stadigvæk kan kastes hurtigt rundt og håndteres ved stilstand?

    - har du krav til antal cylindre eller kubik?


  • Benjamin T
    Benjamin T Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #23   11. maj 2019 Jeg kommer primært til at køre på den til og fra job.
    Og jeg er klar over at det nok er lidt selvmodsigende så at sige, at jeg gerne vil have en sportsmaskine. Men det skal altså stadig være lidt sjovt, når jeg kører udover mine ture til og fra job.

    Jeg er ikke super skarp i alle fagudtrykkene endnu. Så jeg ved ikke hvad clio ons betyder??

    Jeg har tidligere haft en cbr 600 f fra 98. Kunne godt tænke mig noget med lidt dybere træk.

    Jeg er mere til sport end til

    Jeg har ikke noget krav til vægt. Kørte 3 uger på en Harley Davidson streetglide ifm. en USA-tur, og der fik jeg rimelig godt styr på vægten i løbet af de 3 uger.

    Vil gerne have noget med dybere træk end min gamle cbr 600, men ellers intet krav om kubik eller cylindre.



  • #24   11. maj 2019 Der er cbr 1000f 89-92
    Er sportsturing version af cbr 600f
    Og de fås for 18.000 og op til 60.000
    Aldt efter stand, årgang og orginalite
    Med en ohlins s46hr1c1s til Ca 10.000 og et laver sæde til 5.000 burte du også kunne nå jorden lige som jeg
    så burte du væer godt kørende for Max 75.000
    Så har du 995cc med 135hk og en vægt på Ca 260kg


  • #25   11. maj 2019 #23: Det kunne også være, at du skulle rykke lidt ved din opfattelse af, hvad en sjov MC er. Det behøver på ingen måde at være en sports MC.
    Min Husqvarna TR650 med 58hk, var på alle måder, en sjovere motorcykel end min VFR750 med 105 hk. Ved almindelige til let moderate hastigheder, vil en FZ1 være sjovere på landevejen, end en R1, netop fordi den rammer et markant større spektre i brugsområder.


  • #26   12. maj 2019 Prøv Stevens MC
    Han har en billig triumf sprint 1050 og en
    Honda cb 1000 år 2012 til 75000 kr


  • #27   14. maj 2019 Personligt er jeg også til de sports/bane modeller pga. Looket.
    Jeg har selv haft en suzuki rf 600 som er meget lign din cbr 600.
    Honda vfr 800 var jeg lun på, men syntes ikke den var kraftigere end min rf 600. Den kørte styrede selvfølgelig lidt bedre.
    Omkring de 1000cc får man noget mere robust stel, affjedring, bremser osv. Specielt hvis man har passagere bag på er der kæmpe forskel på feks. En 600cc og en 1000cc.
    Du kan sagtens køre den tur på arbejde på feks. En yamaha r1.
    Personligt syntes jeg bare at en yamaha fz1 er sjovere at køre på. Den har meget mere bund hvor man kan have det sjovt, uden at man skal op på min. 200km,t før det er sjovt på en r1.


  • #28   14. maj 2019 Jeg har selv en yamaha fzs 1000 fazer som jeg har haft siden 2015. Den er jeg meget tilfreds med.
    Dog savner jeg noget mere kåbe hvis jeg køre langt. Man får meget vind ind på kroppen på de åbne motorcykler.


  • #29   15. maj 2019 Hos expedit har de bmw f 800 r på tilbud til 85k.
    Normal pris 130k.
    Måske det var noget


  • #30   15. maj 2019 #29: Den pris er betinget af, at man vælger at finansiere den ved xpedit/bmw

  • #31   15. maj 2019 Ok. Shit.
    Der er altid noget lusket bag et godt tilbud.
    Og man skal garantere binde sig så man feks. Ikke kan ligge 84600kr i udbetaling og finansiere resten på en månede.


  • #32   15. maj 2019 Den ender på små 110.000kr inkl finansieringsomkostninger

  • #33   15. maj 2019 Vær glad for at du ikke skal den modsatte vej om morgenen! Men har du overvejet et pendlerkort til DSB nu den nye bane til Køge Nord station åbner i næste måned? Ikke for at gøre reklame for DSB for de kører aldrig til tiden smiley

  • #34   15. maj 2019 Tænk sig at sidde på motorcykelgalleri, og så se et opslag med en der foreslår toget frem for mc.....

    smiley


  • #35   15. maj 2019 Toget er sku da billigt og man bliver ikke våd i regnvejr.
    Når vejret er godt tager man motorcyklen.



  • #37   15. maj 2019 Kan godt være at de offentlige transport midler ikke er 100% stabile. Men hvis uheldet skulle være ude, kommer der et nyt tog/togbus eller lign kort efter.
    Hvis mc eller bil ikke kan starte og skal rep kommer der sku ikke nogen og henter en.


  • #38   15. maj 2019 Man kan heller ikke overhale nogle i toget, kedeligt smiley

  • #40   15. maj 2019 Kommer an på om man er offentligt eller privat ansat. Hi hi.
    Hvis du er offentligt ansat kan du bare ringe og sige : morgen chef, mc,en er sku flad så jeg tager mig lige en øv dag. smiley


  • #42   16. maj 2019 Køb en nyere Triumph. Så behøver du ikke at spekulere så meget smiley

Kommentér på:
Gode råd/erfaring til ny mc

Annonce