{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

By og touring {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg skal snart have min første MC og jeg er lidt i vildrede for den skulle gerne kunne lidt af hvert:

Små korte by-ture til is-butikken
Halv-lange ture med passager bagpå
Endnu længere ture ud af landet med god oppakning

Den må helst ikke være dyr, må godt være af ældre dato, og jeg tror mest at det skal være en Honda...eller måske en BMW smiley

Så, what to do? En Pan-european bliver måske for voldsom til is-tur, men en Nighthawk bliver nok lidt for lille til de større eventyr - og ser iøvrigt fjollet ud med stor top-boks. Så...

Hvad kunne være den gyldne (eller fleksible) middelvej?
Alle forslag er velkomne. Hvad tænker i?

/Hans


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  By og touring
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   19. maj 2019 Alle MC'er kan det du beskriver.

  • #2   19. maj 2019 Tak for svar, Sajmon...du har formentlig ret. Man kan jo meget hvis man virkelig vil det.

    Jeg tænkte bare at der måske var nogen der ville anbefale noget frem for andet!? Fx at det er fjollet at køre to kilometer efter is på en Goldwing, eller måske at det er mega-fedt. Eller at man som minimum skal have sig en 500 cc hvis man vil køre med passager på motorvejen...alle gode råd (om køb af motorcykel) er velkomne!


  • #3   20. maj 2019 En max pris?

  • #4   20. maj 2019 Hej Mike :o)

    Ja det er måske meget smart: Max 50 000,- havde jeg tænkt!?


  • #5   20. maj 2019 Jeg vil stemme i, der er ikke noget der er dumt og alle maskiner kan bruges til hvad du vil, at der så er nogen der er bedre egnet til nogen ting er noget helt andet. Uanset hvad du tror du vil med din kommende mc-karriere, så er der god risiko for at du ombestemmer dig, så gå ud i nogen butikker og sid på lidt motorcykler, når du så har kortet tager du derover igen og får lidt prøveture, så får du en ide om hvilken type der føles rigtig for dig. Eller også gør du som mig og køber tre motorcykler og går med overvejelser om en fjerde smiley

  • #6   20. maj 2019 Hæv budgetet til det dobbelt og køb en BMW K1200 s, den kan alt det du er på jagt efter.

  • #7   20. maj 2019 Jeg skal helt sikkert prøve en masse...tjek!

    BMW K1200 bliver nok lidt dyrt. Men havde overvejet en 1100 RT. De kan findes i det prisleje.

    Hvad siger I med touring-cykler om den daglige anvendelighed; får i brugt dem til korte ture også? Til og fra arbejde og et lille smut ud i verden osv? Eller ender man med kun at ville de længere ture når man har sådan en?



  • #8   20. maj 2019 Min onkel kører en RT og den bruger han som Daily Drive. En tur med klubben, til arbejde, familie besøg og ture så langt væk som Østrig.

    I sidste ende er det jo bare om at hoppe på nakken af det man har og køre, om det så er til stranden for at få en is eller til Sverige til træf.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #9   20. maj 2019 Hvad man bruger MC'en til, afgøres oftest ikke af hvilken type det er, men om man har lyst til at køre på den.

    Prøvekør en hel masse, og køb den der giver det bredeste smil - og indse at du hurtigt sælger den igen når du er nogle erfaringer rigere. smiley


  • #10   20. maj 2019 En k1100 som du selv nævner opfylder dine krav.. Jeg har selv modellen ældre, den sidste generation K100 RS i 16v. Og er super glad for den.



  • #11   20. maj 2019 Jeg har kørt på langtur på en Kawasaki GPZ500s med 60hk. Det var med oppakning til 14 dage, telt og passager. Det klarede den fint.
    Der er nogle fra Sydamerika, der har kørt jorden rundt på 2 stk Yamaha YBR 125. Så tanken om at MC'en bliver for lille til touring, handler mest om de krav/forventning man har.

    Men tag et kig på en Honda NT650 Deauville. Den burde opfylde alle de krav du stiller.


  • Bib
    Bib Tilmeldt:
    okt 2017

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 83
    #12   20. maj 2019 Hvad med en Honda Africa Twin?
    B


  • #13   20. maj 2019 Tak for alle forslag og gode overvejelser!

    Jeg tror African Twin og Transalp er lidt for off-road til mig, og Deuville lyder lidt kedelig på de anmeldelser jeg ser - for ja, den skal helt sikkert kunne give det der smil :o)

    Jeg tror jeg vil gå videre med 1100 RT som et godt bud. Og nok også prøve en Pan-european...og en masse andre. Måske er det også bare et spørgsmål om hvor meget Givi-grej der skal ekstra-købes og hvor mange pauser der skal tages på vejen. Det bliver formentlig ikke så meget jeg får kørt til Østrig når det kommer til stykket smiley



  • #14   20. maj 2019 #13: Hvad er dit kriterie for hvad der giver smil? Hvis det alene er motorkraft, så har du ret i dine antagelser. Men når du på din langtur når ned til de snoede veje i Harzen, så vil du lege dig over de 80kg ekstra vægt en ST1100 slæber rundt i svingene.

  • #15   20. maj 2019 Nu er denne udtalelse kun ud fra antagelser.
    Men altså. Hvis 50% af dine kriterier går på by kørelse og hygge ture, så er en pan european sgu for klodset. Dette ville jeg faktisk sige om bmw'en.

    Hvis du ikke tager 5 ture til det sydlige Spanien og hjem igen hvert år, så skulle de måske overveje en MC der vægter mere på by og hygge ture, men som den ene gang om året du kommer uden for landets grænser også kan fungere til det.

    Det er lidt det samme som at købe en kæmpe diesel trækker som er fantastisk de 3 uger om sommeren man er på kør selv ferie med hele familien, men som er ubrugelig i hverdagen de resterende 49 uger af året.


  • #17   20. maj 2019 Det var nok lidt det jeg frygtede...altså at det bliver for stort og klodset. Og ja, det er nok ikke så tit at jeg lige skal til Spanien...

    Hvad er så en god mellem-størrelse som kan boostes med Givi-kasser uden at det ser helt åndssvagt ud? Måske VFR 750? Eller?

    Måske jeg også skal tænke lidt i gen-salgs-værdi, for som Sajmon sagde tidligere, så ender det jo nok med at jeg sælger og køber noget andet når jeg er blevet meget klogere smiley


  • #18   21. maj 2019 Jeg er blevet giftelysten og skal ud og have en kone. Hun skal både være sjov at være sammen med, ikke for dyr i drift og gerne lidt vild i sengen. Omvendt må hun ikke være for vild, da jeg ikke er så meget for at dele hende med andre.

    Jeg synes blondiner er frække, omvendt er asiater altså søde, men jeg bryder mig ikkeo m at mine kommende børn får skæve øjne og sort hår. Og de rødhårede har jeg hørt er frække i sengen, da de tror hver gang er sidste gang?

    Brunetter er selvfølgelig det sikre valg, de kan jo også skifte farve, men det koster og udgroning ser ikke altid godt ud

    Hvad har I af erfaringer? Hvad skal man holde sig fra og hvad virker i det lange løb?

    Valget er svært..... ligesom valget af MC


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #19   21. maj 2019 #18 - Nyd singlelivet... smiley

  • #21   21. maj 2019 Jeg har en r 1150 rt, altså modellen efter 1100 rt men næsten ens, det er en super pålidelig allround maskine som kan det hele, super på den korte tur, og behagelig på længere ture uden at være anstrengt, så en 1100 rt kan varmt anbefales herfra..

  • #22   21. maj 2019 Tak for gode ideer. Det ser ud til at der er nogle fede mellem-størrelse maskiner der kan det hele...andre ideer?

    Har kigget lidt på Bandit som en kandidat i samme logik...


  • #23   25. maj 2019 Hej Hans.

    I min verden finder du de bedste allround mc i adventure-kategorien ala Suzuki dl 650 V-strom.. De er ikke bedst til noget, men som samlet pakke er de meget komplette. God komfort for fører/passager, godt overblik i trafikken, lang aktionsradius, den oprette kørestilling gør det muligt at køre de lange lige stræk på den tyske autobahn uden at skulle en tur forbi en kiropraktor efterfølgende, sjov og underholdende på de snoede veje.
    Da det er din 1. mc og du ingen erfaring har, vil jeg anbefale at du finder en med ABS. Det kan ikke undgås, at du de første sæsoner vil komme ud for nogle situationer, hvor du vil reagere uhensigtsmæssig, da de korrekte reaktioner ikke sidder på rygmarven endnu..
    Uanset hvad du vælger, kan du glæde dig til en helt ny verden af fede oplevelser smiley

    /Morten


  • #24   26. maj 2019 Yamaha TDM 850 er et godt bud

  • #25   26. maj 2019 Tak for alle de gode forslag og kommentarer. Det var lige hvad jeg håbede på. Nu skal der så prøves en masse...

    Tak!

    /Hans


Kommentér på:
By og touring

Annonce