{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
634 visninger | Oprettet:

Bedømmelse - Jeres mening {{forumTopicSubject}}

Hvad synes I om bedømmelserne af de forskellige mc'er?

Jeg synes personligt ikke man kan bruge det til noget som helst!
Alle stemmer høj, da de er bange for at få en middel eller lav tilbage hvis de afgiver sådan en stemme.
Jeg stemmer selv med hjertet, altså høje og ekstra høje til cykler jeg godt kan lide - f.eks. lækre fightere og choppere eller bare flotte og velholdte cykler hvis ikke jeg synes modellen er kikset.
Middel og lave giver jeg til cykler jeg ikke bryder mig om - f.eks. gamle cykler (før 1995) eller nogle-kinesere og cykler med 400ccm eller mindre.
Det er min personlige holdning og det jeg selv gik udfra da jeg skulle købe, så derfor bliver mine stemmer også givet derudfra.

I stedet for at alle for høje stemmer burde det kunne lade sig gøre at stemme middel og lav uden at man får en "sviner-du-mig-til-så-sviner-jeg-også-dig-til-agtig-stemme" tilbage i sylten. Sådan noget børnepis! Kan man virkelig ikke sætte sig ud over det?

Synes egentlig bedømmelserne kunne være en cool ting, hvis man vidste at alle stemmer som de oprigtigt mener!
Men vi kan vel bare konkludere, at det ikke kun er ude i samfundet janteloven gælder!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedømmelse - Jeres mening
  • #1   15. aug 2007 Du har ret, fik bare at vide førhen at sådan var det bare.
    Har man ikke en høj stemme at give så lader man være, men går nu ind for det andet.
    Vil tænke mere over det i fremtiden

• #2   15. aug 2007 jeg syntes ikke man skal kunne se hvem der har stemt hvad.. på den måde kan man ikke give igen af den gode skuffe.. eller omvendt og dermed bliver bedømmelserne mere rigtige... men der ud over ja.. så er de jo lige gyldige... jeg vil have min mc på en måde for på den måde syntes jeg den er flottest og andres mening rager mig en pap and... i hvert fald hvis den er negativ så hellere positiv feedback i form af en kommentar...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #3   15. aug 2007 Man kunne jo lave en 10-delt skala i stedet for det nuværende.

• #4   15. aug 2007 Ja, og mener heller ikke man skal kunne se hvem der har givet stemmer, idet det nogen gange kan have indflydelse på en udfordring osv

• #5   15. aug 2007 stemmer som regl kun hvis jeg mener at en cykel fortjener en ekstra høj, smider hellere en kommentar, jeg vil i hvert fald hellere have en kommentar i stedet for en stemme.

• #7   15. aug 2007 Hemm............ og du syntes ikke at det er noget "børnepis" at cykler under 400cc og ældre end 1995 får "dårlige" bedømmelser smiley

personligt giver jeg ikke bedømmelser, og sletter dem jeg får, det er sjovere at give/få en lille kommentar..............

Hilsen Dennis

• #8   15. aug 2007 Jeg synes heller ikke stemmerne er noget værd. Enten giver man høj eller også får man smidt lave stemmer i nakken.

Man burde ikke kunne se hvem der har stemt hvad. Desuden burde alle som giver under et eller andet gennemsnit ikke tælles med i stemmerne. Så ungår man de negative folk der elsker sin egen mc og hader alle de andre smiley

• #9   15. aug 2007 Dennis H P ( Dalby/4690 ):

Jeg synes da ikke maskiner fra før 95 får dårlige stemmer. Min egen gamle spand får da det samme som alle andre. Høj, høj, høj, høj, høj, høj, høj..... osv.

• #10   15. aug 2007 Hmm, men der er altså folk der hader bestemte modeller eller mærker, og derfor vil de fleste Suzi `er få en bedre bedømmelse end en Hyosung.
    Ved at man kan se hvem der har givet stemen hæmmer det folk i at stemme

Det er efter min menning, idet det er det jeg oplever hvis jeg giver en dårlig stemme så får jeg også en !!!!!!!!!!!!!!!!!

En ting er hvordan det burde at være, noget andet er virkeligheden

• #11   15. aug 2007 Tja , jeg giver kun stemmer for cykler som jeg syntes er VIRKELIG fede. Ellers kunne jeg bruge resten af året på at dele middel og lave ud til dem som ikke er min stil.

• #12   15. aug 2007 Det børnehave-pointsystem skulle da bare droppes i en fart,- jo før jo bedre, voksne mennesker der skal sidde og give hinandens motorcykler karakter?? Vorherre bevares,- hvad blir det næste ,skal vi se hvem der kan pisse længst? :o)

• #13   15. aug 2007 jeg kan pisse 2 meter... : )

• #14   15. aug 2007 Jeg forstår nu ikk hvorfor en 400 ccm, eller en cykel fra før '95 ikk kan få en høj. Det synes jeg nu også er noget "børnepis".

• #15   15. aug 2007 Morten K overvejer seriøst at give dig en lav for jeg har lige besluttet at jeg ikke kan li cykler der er sorte og under 700 cc!!!!!!!!!!!!!

• #16   15. aug 2007 Morten K: Det var dog det mest mærlkelige oplæg du kunne komme med. du skriver at du er udtilfreds med måden der bliver givet stemmer på, og du er selv én af dem der laver ged i systemet.

Det er en fin idé at stemme med hjertet, men søreme også med hovedet.

Jeg giver lav der er 1 eller få billeder evt. af ringe kvali. Jeg giver sjældent lav, da jeg mener at hvis man ikke kan sige noget pænt skal man hellere lade være.

Middel gives for alm mc, ingen synderlige forbedringer rimeligt antal foto's og nogenlunde mængde text.

Høj gives for en flot mc. med nogle eller mange forbedringer, mange foto's og godt med text.

X-høj gives for en mc ud over det sædvanlige. Custom bikes, meget ombyggede og meget velholdte cykler. Sæfølig med billeder og text i orden.

Personligt ville jeg give min egen MC lav hvis jeg skulle give nogen overhovedet.

• #17   15. aug 2007 Ps. stemme systemer virker ALDRIG. mange giver enten sympati stemmer eller stemmer bevidst lav bare for at provokere. Man skulle hellere sløjfe stemmer helst og nøjes med kommentarer.

• #18   15. aug 2007 Dennis H P og Birgit A:

Selvfølgelig kan de også få en høj - eller ekstra høj...
    Jeg prøvede bare at give et eksempel på hvordan MIN smag er og ccm og årgang er noget af det jeg kigger på i forhold til mc'er.
    Så er der nogen der KUN er til choppere og nogen der KUN er til racere... osvosv...
    Jeg synes ikke det har noget med børnepis at gøre og hvis I tror det er det jeg mener med børnepis tager I helt fejl.
    Hvis jeg nu får en lav stemme af en megafed custom-bike og jeg så smider en lav lige tilbage i synet på ham. Ja, så er det noget børnepis.

Mht. om man skal være anonym, så kan man frygte, at det hurtigt bliver sådan at alle giver lave i stedet - men det er da bestemt et bedre alternativ end det der er nu.

• #20   15. aug 2007 Bedømmelsesystemet vil ALDRIG komme til at fremstå sobert, retfærdigt eller forståeligt. Vi er alle forskellige med forskellig smag, men ens for os alle er at vi er mest glade for vores egne cykel og vil helst se gode karakterer. Personligt undlader jeg at uddele middel eller lave stemmer. Hvis jeg kigger på en cykel som jeg ikke mener kan bære en høj stemme, vil jeg hellere undlade at "støde" ejeren ved at uddele den "dårlige" karakter.. Men igen.. Det er bare min måde at gøre tingene på uden at være stødende.

• #21   16. aug 2007 Jeg er helt enig med Martin B, der siger at middel er til standard-cykler. Hvorvidt man så vil stemme på det info brugeren har lavet eller på selve cyklen uanset info er jo så op til een selv.

Hvis systemet kunne være sådan, at middel er det man forventer og en høj er en ære at få. Ja, så synes jeg det kunne være mere retvisende.
    Men som mange skriver så vil systemet aldrig blive 100%.

Info (antal billeder, kvaliteten af billeder og mængde af tekst) bruger jeg til at vurdere om jeg vil stemme dem ind eller afvise. Når de først er inde er det cyklen der får min stemme og ikke ejerens evne til at udstille den (selvom nogle flotte billeder og en beskrivelse af f.eks. en ombygning altid hjælper).

• #22   24. sep 2007 hej

Kommentér på:
Bedømmelse - Jeres mening

Annonce