{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.332 visninger | Oprettet:

Regler for prøveplader? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG,

Min cykel står pt. uden afgift ved forhandler hvor den bliver droslet. Jeg får den igen på onsdag, her har jeg så 2 spørgsmål.
1. - Må jeg overhovedet køre hjem på min cykel med prøveplader når den ikke er blevet synet med droslings kittet?
2. - HVIS jeg må køre hjem. Er det så iorden jeg kører den hjem til mig selv hvorefter den 2 timer senere skal køres et andet sted hen hvor den skal stå et stykke tid? Den skal altså indenfor at stå, men stedet dertil har jeg ikke nøgle til før senere på dagen, er det så iorden at transportere den i 2 huk samme dag?

Håber i forstår smiley
/Daniel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler for prøveplader?
  • #1   19. aug 2007 Det skulle der ikke være noget i vejen for. Der skal bare være et fornuftig formål ved kørsel med prøveskilte. En cykel der ikke er droslet kan jo også køres til syn på prøveskilte. Der ved man jo heller ikke om den bliver godkendt inden man tager af sted.

• #2   19. aug 2007 Så vidt jeg ved så er reglerne omkring prøveplader følgende.

<i>Du må køre til og fra reparations-sted og bruge den i forbindelse med køb og salg</i>

Ret mig hvis jeg tager fejl

• #3   19. aug 2007 ja begge er i orden. Bare du krydser de rigtige ting af når du lejer pladerne.

Men det er intet problem. Forklar damen i skranken hvad du skal, så sørger hun for at du får de rigtige krydser

• #4   19. aug 2007 Lige hvad jeg ville høre, tak for de hurtige svar alle sammen smiley

• #5   19. aug 2007 HMM det eneste jeg er betænkelig ved er at hvis du nu bliver stoppet kan du ikke dokumentere den er droslet..... medmindre du har papiret med fra forhandleren og det er nok i sådan et tilfælde....???

• #6   19. aug 2007 Jeg bliver nødt til at tage på tanken lige efter jeg henter den, der er absolut ingen benzin på. Det at jeg tanker er vel okay, ik?

• #7   19. aug 2007 Det er lige præcis derfor jeg spørger, for jeg kan netop ikke dokumentere noget før jeg har været til syn. Men de kræver vel ikke at jeg bliver nødt til at låne en trailer for at få den til syn, eller hvad? smiley

• #8   19. aug 2007 Den regel kan jeg heller ikke helt følge, men er nok bedst jeg gør det smiley

• #9   19. aug 2007 Du skulle gerne få en typegodkendelse på at drosselkittet er godkendt til DIN mc...

Ellers kan du heller ikke få den synet med drosselkittet...

/ Bülow...

• #10   19. aug 2007 Ved I nu hva?? Tag lige og spis brød til....

For små 5 år siden købte jeg en mc i Tyskland (ikke hverken synet eller ind.reg i DK). hentede et plastic prøveskilt og kørte til arbejdet.. Blev stoppet i Køge at en betjent i bil. Han ville se kørekort, og spurgte så ind til hvor jeg skulle hen på prøve nr.pladen. Jeg fortalte (hvad sandt var), at jeg var på vej til arbejde... Han hostede en gang og fortalte så, at det må man ikke.. Jeg fik så forklaret ham, at den skulle vises frem for en kollega som måske var kommende køber. Han smilte, og sagde : Jaja.. Har hørt mange historier - Kør forsigtigt!! Og jeg kørte videre..

NATURLIGVIS må du køre hen og tanke. Naturligvis må du både drikke en sodavand og ryge en smøg.. Og har du en god og sandfærdig forklaring, så behøver du ikke "frygte" noget!!!

Tillykke med den!
    Lars N

• #11   19. aug 2007 Den med sodavanden Xander, sorry, den tror jeg simpelthen ikke på.. ;o)

• #12   19. aug 2007 ang. prøveplader... Der er så vidt jeg husker 8 forskellige krydser man kan vælge og sætte.. ang om lån af prøveplader... og ja de skal bruges med fornuft, og ikke til fornøjelse. Længere er den ikke.

mc-hilsen Offslow

Kommentér på:
Regler for prøveplader?

Annonce