{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.247 visninger | Oprettet:

HM
HM
Tilmeldt:
21. apr 2006
Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559

Harley Davidson bygger Kina-bike...... {{forumTopicSubject}}

Så er der igen gang i rygtebørsen, og denne gang handler det om to kendte mærker, nemlig Harley Davidson samt Benelli.

Harley Davidson er presset solidt - fakta!
Benelli har været presset- og til stadighed er det - fakta!

Benelli bygger deres nye cykler i Kina (Qianjiang Motorcycle) - fakta!
Harley Davidson vil udvide deres sortiment med en 302s - fakta!

Og hvorfor ikke? Hvis Harley kan udvide deres brand med lånte fjer - på noget som absolut ikke har med Harley at gøre, men udelukkende sætter skub i deres "core business", så gerne for min skyld! Benelli har lavet designet, stået for udviklingen og deres 302s model er afprøvet "teknik". Nu vil Harley købe retten til "deres version"....

Og den skal sælges (indtil videre) udelukkende til det Asiatiske marked! Gad vide hvornår Barske Bent med rygmærket kommet kørende på en Kina-cykel, udviklet i Italien og HD mærkater? smiley

Forøvrigt....på den nærliggende produktionslinie får fornemme mærker som Ducati, BMW samt flere japanere OGSÅ lavet deres "hårde arbejde"... smiley

Go' sommer....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Harley Davidson bygger Kina-bike......
  • #1   24. jun 2019 Vidste ikke vil havde et bestyrelsesmedlem fra HD her på forummet ? smiley

  • #2   24. jun 2019 Hellere en kina Harley end en el-Harley smiley

  • #3   24. jun 2019 Hailee Davidong... smiley

  • #4   24. jun 2019 Tjaeee. Harley får jo allerede lavede en modelserie i Indian

  • #5   24. jun 2019 Har det ikke være sådan i noget tid..?
    BMW Scooter motorerne er fremstillet i Taiwan..?
    Og de to cyl. Parallel twins er østriske Rotax motorer (som også laver til andre mærker)
    Og række 4 og 6 er britisk designede, tysk fremstillede .. smiley

    Samme m mange andre producenter tænker jeg smiley

    Det var Honda der lærte Kymco at fremstille efter Japansk standard, og nu har Kymco produceret til BMW og andre... en stor smeltedigel.. smiley

    Hentede Harley ikke og EVO og REV motorerne fra Porsche’s design afdeling smiley (garanteret ikke billigt) smiley


  • #6   24. jun 2019 #5: De nye R2 motorer på 850ccm er fra Loncin i Kina, som også har lavet G650 motoren

  • #8   24. jun 2019 Den ser da ellers meget fin ud, så er det ingen skam at være fattig.
    Det ligner en 2 takter..og gad godt at eje en smiley


  • #9   25. jun 2019 De har vel erkendt at deres marked I USA er dødende, og for fremtiden skal de holdes I live af andre markeder.

  • #10   25. jun 2019 Det er en udbredt misforståelse at store firmaer som Harley-Davidson er patriotiske i dere valg af produktionssted. De bygger hvor det er billigst og sælger hvor det er muligt. At de så af marketingsmæssige årsager vælger at promovere sig som "made in America" er rent gas.

    Jeg arbejder selv i et multinationalt selskab med hovedsæde i Frankrig. Alle vores produkter bliver produceret i Asien. Det giver naturligvis problemer på et marked som USA, der dels har straftold mod Kina, dels har forskellige TAA og Made-in regler for at tilgodese lokal produktion. TAA - Trade Agreements Act - kræver der sker en væsentlig tranformation af produktet i USA. Så hvad gør vi? Laver produktet i Asien, sender det til USA og lader en amerikansk ingeniør lægge software i produktet.... BINGO, så har vi TAA... FIS I EN HORNLYGTE


  • #11   25. jun 2019 Hvis de har problemer med salget skulle de måske kigge lidt på deres priser ?
    Det er jo ikke fordi de sælger en varer der ikke er nogen der gider købe, men man kan jo trods alt også sælge noget så dyrt at folk bare vælger noget andet, Harley er vel et mærke fænomen på linje med så meget andet, hvis jeg skal købe et par nye kondisko kan jeg købe et par Nike til 1000kr eller et par no name til 200kr og de holder lige så godt, så er det bare spørgsmålet om man er villig til at betale 800kr for at der står det rigtige mærke på ? smiley


  • #12   25. jun 2019 @11 - tror Harley er det brand flest får tattoveret på deres kroppe, så klart et stærkt brand....også i Kina, hvilket kan være een af årsagerne til at producere der. Der er trods alt over en milliard kinesere, og de oplever +10% vækst år efter år, hvorimod vi andre har 1-2%

  • #13   25. jun 2019 12: vi er helt enige, Harley er om noget et brand..og hvis de nu lavede en pris basker af en fed model, måske en skrabet udgave men stadig med en stor fed motor som henvender sig til folk med den drøm og til en pris folk kan og vil betale, på linje med en japansk udgave eller lidt billigere måske, så er jeg sikker på der ville komme gang i salget.

  • #14   26. jun 2019 #13 - ja sikkert, men een af hemmelighederne bag HD branded er jo netop det eksklusive, at ikke alle kan købe eller køre en harley.

    De kunne sikkert sælge en billigere model, men så ville folk pludselig sammenligne den model med en tilsvarende fra et andet mærke... og opdage de for det samme beløb kan købe en middelmådig cykel med bar&shield logo og en japansk klon med bedre kvalitet, større motor og bedre køreegenskaber.... og så spiller Harley pludselig på udebane når man ikke længere er eneforhandler af den "eneste rigtige" motorcykelmen blot een af mange.

    Man accepterer en olieplet under en eksklusiv Harley fordi den "pisser teritoriet af" men brokker sig over en plet under en Suzuki.... hvorfor mon?

    Om der er en business case i en billigere entry level model skal jeg ikke kunne sige, men jeg tror helt bestemt det vil udvande branded og det er grunden til man ikke har gået den vej.


Kommentér på:
Harley Davidson bygger Kina-bike......

Annonce