{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Mads J
Mads J
Tilmeldt:
6. jun 2005
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15

Synsregler? {{forumTopicSubject}}

Hey!

Jeg overvejer at købe en gammel lettere ombygget Honda.
Den skulle have været synet med disse ombygninger, men hvilke regler er der for at cyklen ikke behøver f.eks blinklys hvis den er så og så gammel?
Som den står nu mangler den blink, spejle, bagskærm og dæmpning af lydpotten.

Mvh

Mads


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Synsregler?
  • #1   6. jun 2005 Loven siger vist, at omkring sidespejle og blinklys, skal dette kun være påsat cykler, der er født med det!

    Mener jeg vi fik at vide til kørekort! smiley


  • #2   6. jun 2005 Jeg mener man kan nøjes med et sidespejl hvis ens mc er gammel, men ikke køre uden...

  • #3   6. jun 2005 såhutjegvisker
    hvis cyklen er fra før 73 er du ok med næsten hva som helst.
    Tror det 97 frem der skal være spejle på.
    stænklap/bagskærm behøver du ikke mere nye regler.
    Blink tror jeg heller ikke du behøver på en gl. honda.
    Lyddæmpning ..... bare den ikke larmer fuldstændig åndsvagt.....ellers forsøg evt. med at pakke udstødning med ....grydesvampe.
    Prøv at køre til syn ......det værste der kan ske er at du skal hente cyklen på en trailer....
    Og det sker ikke med mindre synsmanden er tumpet eller at de ting som bare skal være iorden ikke er det ....bremser,dæk, lys, lejer osv.


  • #4   6. jun 2005 Der er ingen regler der siger at du skal ha spejle på en mc. Du behøver heller ikke at ha blink på men hvis de er monteret skal de virke.Hvis ombygningen består af feks. tank, skærme,sæde ol. har det intet at sige. Er det derimod forgaffelen der er skiftet/forlænget skal det stå i papirene at den er synet med konstruktive ændringer.
    Held og lykke med den


  • #5   6. jun 2005 Efter 93 eller 95 (kan ikke huske det præcis) skal der være blinklys på en mc, og vist nok også spejle.

    /
    Jesper


  • Mads J
    Mads J Tilmeldt:
    jun 2005

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #6   6. jun 2005 Cyklen er forresten en Honda CB900F fra 81!...;o)

Kommentér på:
Synsregler?

Annonce