{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
291 visninger | Oprettet:

Mac og TomTom Rider 500/550 {{forumTopicSubject}}

Hej MCG,

Jeg har en ældre TomTom (ikke helt sikker på modellen), og siden jeg skiftede fra PC til Mac for 3-4 år siden, har den ikke kunnet oprette forbindelse til computeren, og jeg har derfor hverken kunnet overføre ruter eller opdatere kort. Jeg har skrevet frem og tilbage med support, og har nu opgivet.. Der er efterhånden andet galt med GPS'en også, så jeg vil købe en ny.

Jeg overvejer at blive ved TomTom med en Rider 500/550. Er der nogen, der har konkrete erfaringer med at have sådan en og en Mac og ved, om de uden videre snakker sammen?

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mac og TomTom Rider 500/550
  • #1   12. jul 2019 Iflg TomToms egen information skulle der ikke være nogen problemer i det. Alt kan desuden hånderes direkte på GPSen så man ikke som sådan er afhængig af en computer. Men man kan også lave en tur på computeren og så overføre den tårdløst til GPSen.

  • #2   13. jul 2019 Tak Kennet - har du selv kombinationen Mac+Rider500/550?

  • #3   13. jul 2019 Hej Jonas H, nej jeg overtog en gammel Garmin som var kommet langt ind i sit efterår. Det endte med at den faldt af en dag og bortkom.
    Jeg har nu valgt at montere lader og RAM holder til min smartphone. Har købt Calimoto abonnement, hvor man også kan planlægge på computeren og så ligger turen automatisk på telefonen også. Man kan naturligvis også planlægge direkte på telefonen. Har også købt Tourstart. Synes umiddelbart der er flest plusser ved Calimoto appen men de er begge udmærkede.
    Det er vist lidt rodet skrevet.... men har altså valgt at købe gps app til telefonen og har valgt 2 forskellige, nemlig Tourstart og Calimoto, hvor jeg pt hælder mest til Calimoto men begge apps er udmærkede.


  • #4   14. jul 2019 Tak, Kennet, det inspirerede mig faktisk til at parkere idéen om en ny GPS og i stedet prøve en navigations-app til telefonen. Hvis jeg skal kunne bruge den helt på samme måde, som en dedikeret MC-gps, skal jeg selvfølgelig bruge en vandtæt holder og have den sluttet til cyklens strømforsyning, så jeg kan køre uden bekymring for regn og batterikapacitet. Men det burde også kunne gøre billigere end i hvert fald topmodellerne fra Garmin og TomTom, og så har jeg jo også fordelen af at kunne se, om jeg får beskeder eller opkald, mens jeg kører...

  • #5   14. jul 2019 Jonas, det er præcis det samme jeg har gjort. Der findes forskellige løsninger mht vandtætte holdere. Jeg valgte en fra ultimateaddons som er skræddersyet til min telefon og med vandtæt kabelgennemgang. Det virker fint men jeg kører dog for det meste uden holderen, idet jeg kan placere min telefon bag min kåbe, hvilket er fint til småbyger og den slags. Men har set at der findes flere universelle og også modeller til fastgørelse på tankdækslet, hvis man er til den slags.

  • #6   14. jul 2019 Ja, ok.. Jeg har ikke så meget kåbe og er også nervøst anlagt, så jeg kommer nok til at bruge den vandtætte holder det meste af tiden. Jeg har kig på en fra GIVI, men vil da også lige prøve at google det, du nævner. Og så må jeg prøve mig lidt frem, med hvilken navigations-app, der fungerer bedst. Jeg har lige siddet og leget lidt med TourStart her til aften, og synes ikke umiddelbart, at den virker så intuitiv/overskuelig, men jeg må nok lige give den en fair chance og lære den lidt at kende, inden jeg skrotter den smiley

  • #7   15. jul 2019 Det er præcis samme udfordringer jeg havde med Tourstart. Omvendt tror jeg den er fin, hvis man kommer igennem indlæringskurven.

  • #8   15. jul 2019 Ja, men jeg vil måske alligevel starte med den anden, du anbefaler - Calimoto - og se, om den er nemmere at gå til...

Kommentér på:
Mac og TomTom Rider 500/550

Annonce