{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda xl250r 88
  • #1   29. jul 2019 Prøv at se, om ikke Kleinjung har data på modellen,:
    http://kleinjung.de/techdata/

Ellers burde du kunne finde servicehåndbogen på eBay eller frit til download.

Iøvrigt er en Honda fra slutfirserne ikke gammel, blot ældre smiley

• #3   29. jul 2019 sys den side der er forvirrende. de har ikk en cykel med det stelnr. den jeg har kig på har. smiley

• #4   29. jul 2019 Æv, så er den model af XL250R nok ikke solgt i D, så må du finde hjælp i et XL250R-forum eller i en servicehåndbog.

Men hvilket stelnummer har den XL250R, du kigger på? - jeg kan se i Honda's EU dokumentationsdatabase, Publications på www.honda-eu.it , at der er flere modelvarianter op gennem 80erne med det modelnavn i EU alene.Skal du finde dok, må du kende modelkode og produktionsår, det kan findes ud fra stel- og motornummer.

• #5   1. aug 2019 Jo, XL250R er solgt i DK (der er flere her på galleriet), men den har ikke meget til fælles med XL250S, som var modellen før (1978-82). F.eks er motoren en nykonstruktion på R-modellen. Er næsten 100 på at den har CDI-tænding - for det havde S-modellen også, selv om den havde 6V-elsystem smiley

• #6   1. aug 2019 Ja, din er sikkert solgt i DK, men XL250R formentlig kun to år i D som MD11 jvf Kleinjung.

Et opslag på cmsnl.com på en af de årgange af fra 80erne, de har parts list på, viser rigtignok en CDI.

Men hvis det altså betyder noget for dig, og du vil være sikker, må du finde den rigtige årgang ud fra stel- og motornummer og få den model slået efter. Søg evt direkte på et af de numre på cmsnl.com - evt uden de sidste 5 cifre. Nogle gange giver det den rigtige årgang, markedsvariant og tilhørende parts liste smiley

• #7   1. aug 2019 md11-5200945 kan virkelig intet finde. den er første gang reg. 10/5-88
    har købt den. skal det lige siges, men vil da gerne finde frem til den præcise model da jeg skal ha dele hjem

• #8   2. aug 2019 Ok, det er en 86- model og ikke-droslet: 5-talllet lige efter bindestregen markerer udroslet (jvf Honda Ds droslingsliste, ligegyldig for dig) og 2-tallet indikerer 3' model/produktionsår, hvor 0 et første, 1984 for XL250R / MD11 iflg Kleinhung

Karburatorens påstøbte type, fx VB22, kan yderligere stadfæste markedet, men du kan bruge denne generelle europæiske partsliste til alt andet end måske lige karburatordele:

https://www.cmsnl.com/honda-xl250r-1986-g_model50083/partslist/

Tilsvarende kan du finde Honda's tese vedelsnumre på service manual, partsliste og brugerhåndbog ved at slå XL250R 1986 op i Publications på www.honda-eu.it - den site virker dog ikke for mig lige nu smiley

Kan muligvis skaffe en TIF/JPEG af reservedelslisten, hvis du får behov.

• #9   3. aug 2019 tusind tak Richard så fik jeg da lidt info på den. men sjovt den først er reg i 88 når den er fra 86. tænker den skal ha den store tur til vinter så den er klar til en masse km, med mig bag håndtaget, og bor i thy så der er jo skov nok til et par års trillen

• #10   3. aug 2019 Overgemte cykler - ofte overskud fra andre lande - var/er helt alm. En følge af de usædvanlig høje danske afgifter.

• #11   3. aug 2019 ja det gir jo enlig ret go mening, med de afgifter vi har i dk

• #12   4. aug 2019 Ja, og fx Suzuki i DK levede højt på at sælge selv 5-7 år gamle modeller op gennem 90- og 00erne.

Men det sker nu også i andre lande. Fx tog Honda D i 1991-92 et parti usolgte GB500 hjem fra USA, da XBR500 faldt for nye, skærpede støjkrav i D.

De satte blot E-mærkede forlygter og tysk stelnummerplade på samt fjernede de gule sidereflekser og lavede samtidig et antal om til en droslet udgave. Keine Hexerei smiley

• #13   4. aug 2019 okay det var jeg slet ikke klar over, de har da været kreative må man sige. men det er da enlig meget sjovt, de har gjort så meget for at få solgt ud og omgå div krav.
    men de gamle cykler har bare noget charme

• #14   4. aug 2019 Ældre cykler smiley

• #15   5. aug 2019 Haha. ja okay ældre cykler så, min virker nu heller ikke gammel. køre og starter perfekt. og dejlig langt på literen når det bare går lige ud.
    Havde troet skiftet fra CBR 600f2 til offroad ville gå mig mere på. men faktisk ikke det jo ren hygge køre på.

• #16   5. aug 2019 der er en liste med konrørs lejer her et sted. men der er ikk mange modeller der passer med min.
    min tanke går på at finde en komplet forgaffel med skive. men om det kan svare sig ved jeg ikke. Men sys tromlen svigter lidt i terran.
    men er der en gaffel som passer på med bro eller bare ben der passer.

• #17   5. aug 2019 Ud fra kromrørslejerne burde du ellers kunne skyde dig ind på forgafler med skive, som passer din.

Ellers undersøg, hvilke andre cykler som din fra fx 185-450cc af nogenlunde samme alder, der har en gaffel med skive, og tag chancen med at købe en billig brugt. Se fx brugtsidetne i DK og udlandet inkl den fælles tyske ophugger-site www.bike-teile.de smiley

• #18   5. aug 2019 ja du har helt ret, kunne faktisk se efter min besked at xr250 og 400 fra op i 90`erne har samme leje. og de er da med skive, så det må være sådan en reservedele cykel jeg må ha fingrene i hvis de har ca samme længde.
    men det er nu hyggeligt gå og rode med. fik lavet den originale styrkontakt til lys,blink og horn idag. så den snart kan synes. mangler dog blinklys relæ skal komme hjem.

Kommentér på:
Honda xl250r 88

Annonce