683 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Tomgangsskrue, Choker og Start Tomgangsskrue, Choker og Start

Hej
Jeg har en Honda XL250R fra '88 med kickstart. Den starter fint når den er kold efter man har skruet tomgangsskruen lidt frem og giver noget choker. Mit problem er så at da jeg var ude at køre en tur og skønnede den var blevet varm hev jeg chokeren frem, men så gik den sgu ud!. Derefter skruede jeg tomgangsskruen lidt frem chokeren lidt ind og prøvede igen, men der skulle gå 20 min inden den startede :S.
Desuden gik den ud af sig selv da jeg skulle op i indkørslen og gearede ned.
Ved i hvad det kan skyldes?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tomgangsskrue, Choker og Start
  • #1   11. mar 2007 Hvorfor bruger du choker hvis den bliver varm? J

eg synes ikke det er mærkeligt at den går ud, hvis den får choker når den er driftsvarm.

Jeg kan ikke forstå at du bruger choker til at starte hvis den er varm. Plejer du at bruge det?

• #2   11. mar 2007 Ja hvis du hiver choker frem når den er driftsvarm så drukner du jo maskinen. At den så har svært ved at starte kan evt. være gamle slidte trætte tændrør der er blevet druknet for mange gange (men den er langt fra sikker der kan være en del).

• #3   12. mar 2007 Jeg tror i misforstår manden,- når maskinen er kold trækker han vippearmen som aktiverer chokeren helt tilbage så den får fuld choke. Når den så er varm skubber han vippearmen frem igen, så den kører uden choke, og så var det at den gik i stå....

• #4   12. mar 2007 Du har sgu da ret Michael !

Sorry! Så er situationen jo en anden smiley

• #5   12. mar 2007 Jeg ville prøve med nyt tændrør, rense kaburatoren og luftfilter.

• #6   12. mar 2007 OK - ja det ændrer et par ting! Sorry...

Det kan måske også tænkes at der trækkes falsk luft ind et sted, så blandingen bliver for tynd? Ellers vil jeg foreslå det samme som Rasmus. Og så nyde at den ikke skal synkroniseres bagefter smiley

Husk specielt at se efter at tomgangsdyse er helt ren og justeret korrekt.

• #7   12. mar 2007 Jamen nu giver jeg ikke choker mere smiley
    Er jo nybegynder så aner ikke så meget om det, men nu bruger jeg tomgangsskruen og holder mig fra chokeren undtagen hvis den er lidt svær at få igang.

Forresten så havde sælgeren 'glemt' at efterspænde en masse bolte og skruer efter han havde samlet min cykel smiley

• #8   13. mar 2007 Niels:
    Jeg ville nu "øve" mige lidt med chokeren og så lade tomgangsskruen være!
    Når motoren er helt driftvarm, så stiller du tomgangsskruen, og derefter behøver du ikke røre den mere.
    Mit forslag til opstart.

Ved helt kold motor:
    -Fuld choker
    -Ikke røre gashåndtaget
    -Start motoren
    - Fjern choker gradvist, i takt med at omdrejningerne stiger (stadig uden at røre gashåndtaget)
    - Når chokeren kan slås helt fra og tomgangen er jævn, så må du bruge gashåndtaget smiley

Ved varm motor:
    - Ingen choker
    - Ingen gashåndtag
    - Start motoren
    - Hvis den ikke starter, så giv en lille smule gas mens du starter.

Just my 2 cent!

Kommentér på:
Tomgangsskrue, Choker og Start

Annonce