683 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Tomgangsskrue, Choker og Start Tomgangsskrue, Choker og Start
Hej
Jeg har en Honda XL250R fra '88 med kickstart. Den starter fint når den er kold efter man har skruet tomgangsskruen lidt frem og giver noget choker. Mit problem er så at da jeg var ude at køre en tur og skønnede den var blevet varm hev jeg chokeren frem, men så gik den sgu ud!. Derefter skruede jeg tomgangsskruen lidt frem chokeren lidt ind og prøvede igen, men der skulle gå 20 min inden den startede :S.
Desuden gik den ud af sig selv da jeg skulle op i indkørslen og gearede ned.
Ved i hvad det kan skyldes?
0 synes godt om
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 20 Svar: 308
eg synes ikke det er mærkeligt at den går ud, hvis den får choker når den er driftsvarm.
Jeg kan ikke forstå at du bruger choker til at starte hvis den er varm. Plejer du at bruge det?
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 11 Emner: 33 Svar: 1.748
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 177 Svar: 1.232
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 11 Emner: 33 Svar: 1.748
Sorry! Så er situationen jo en anden
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 960
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 20 Svar: 308
Det kan måske også tænkes at der trækkes falsk luft ind et sted, så blandingen bliver for tynd? Ellers vil jeg foreslå det samme som Rasmus. Og så nyde at den ikke skal synkroniseres bagefter
Husk specielt at se efter at tomgangsdyse er helt ren og justeret korrekt.
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 765 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.844
Er jo nybegynder så aner ikke så meget om det, men nu bruger jeg tomgangsskruen og holder mig fra chokeren undtagen hvis den er lidt svær at få igang.
Forresten så havde sælgeren 'glemt' at efterspænde en masse bolte og skruer efter han havde samlet min cykel
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Jeg ville nu "øve" mige lidt med chokeren og så lade tomgangsskruen være!
Når motoren er helt driftvarm, så stiller du tomgangsskruen, og derefter behøver du ikke røre den mere.
Mit forslag til opstart.
Ved helt kold motor:
-Fuld choker
-Ikke røre gashåndtaget
-Start motoren
- Fjern choker gradvist, i takt med at omdrejningerne stiger (stadig uden at røre gashåndtaget)
- Når chokeren kan slås helt fra og tomgangen er jævn, så må du bruge gashåndtaget
Ved varm motor:
- Ingen choker
- Ingen gashåndtag
- Start motoren
- Hvis den ikke starter, så giv en lille smule gas mens du starter.
Just my 2 cent!
Tomgangsskrue, Choker og Start