616 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Cykel computer på MC Cykel computer på MC

Hejsa
Har hørt der er flere som monterer cykel-computer på MCén. Hvor monterer I den henne så den blive skjult bedst muligt - jeg mener det ser ikke så fikst ud med en modtager på forgaffel-benet. Kunne man evt. montere den på sving-gaflen. ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cykel computer på MC
  • #1   31. maj 2004 Hej Lars.
    Jeg har desværre ikke selv nogen erfaringer men syntes det er et spændende emne. Jeg har selv kigget på følgende hjemmenside måsk det også kan hjælpe dig.
    http://www.schlaggo.de/radltach/index.htm
    God sommer og held og lykke
    Ramsmus
    P.S. Husk at skriv om hvordan du endte med at løse opgaven ik''

• #2   31. maj 2004 Jeg har aldrig gennemskuet hvad idéen er?

Fill me in! smiley

-> Thomas

• #3   31. maj 2004 Ideen er at man kan få et lille fikst speedometer som er ret precist hvis det bliver justeret rigtigt. Og da man kan få dem som "trådløse" er der heller ikke noget kabel til at sidde i vejen.De kan monteres både foran og bagved, man kan fx montere impulsgiveren på den ene "eger" på bremseskiven og modtager delen på caliperen. Man skal bare huske at den ikke sidder ivejen når det kører rundt eller når der bremses. Man skal også være nøgagtig med at måle afstand fra center (aksel) til omdrejningspunkt (impulsgiver) da det er det der afgør om det viser rigtigt.

• #4   1. jun 2004 min er monteret på bagsvingeren med et justerbart beslag, af hensyn til kædejustering. samt for at kunne have lidt styr over hastigheden når forhjulet mister kontakten med asfalten. hvilket seføli kun sker ved uheld...NOT ;.). CPU blev monteret af følgende årsager: org speedoèr er håbløst optimistiske. 10-20% ikke sjældent. ser smart ud hvis monteret ordentligt. samt vejer intet. husk dog at sikre dig hvad det kan måle, da mange ikke går meget højere end 120. fås dog op til 400kmt hvilket burde række..

• #5   1. jun 2004 Som Peter B siger så er en sigma bc fin , dog ikke den trådløse !! Monterede en sådan på min og ifølge computeren kørte jeg ca 80kmt mens min bike stod i tomgang på støttefoden så det er vist sikkert at sige at elektronikken på mcen går ind og forstyrrer signalet :o/

• #6   2. jun 2004 Hehe ok - måske man skulle få sat sådan en på cyklen så. Man vil jo nødig ligge og køre for langsomt!
    De findes vel ikke med gps?

-> Thomas

• #7   3. jun 2004 Går en cykel computer ikke kun til 100km/t???
    er sku ikke sjovt hvis den ikke går højere aligevel smiley

• #8   3. jun 2004 Hej Dennis
    Ej ikke alle. De nævnte Sigma modeller går til 300 km/t. Men det er rigtigt at man skal se sig for, ikke alle computere er dimensioneret til motorcykel.

• #9   6. jun 2004 Jeg har faktisk set nogle som går til 400 km/t smiley Gad vide hvem der køber sådan nogle smiley

Jeg har indtrykket af at de fleste standard går til 120-140 km/t.

Er der nogle der ved hvor små hjul man kan sætte dem på? Altså hvor præcist kan de justeres? Er det decimeter, centimeter eller helt ned til milimeter?

Hygge

Kommentér på:
Cykel computer på MC

Annonce