{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.064 visninger | Oprettet:

OPRÅB til politikerne, mcg {{forumTopicSubject}}

Der må være nogen herinde der er politisk aktive mht. motorcyklers forhold.

Den tragiske historie med den 11 årige dreng, MÅ da for fanden være så populistisk, at det er muligt at få politikernes opmærksomhed.

Sagen er dybt tragisk, og viser hvor oversete vi er..

Jeg vil ikke tale skyld i denne tråd, så lad venligst være.

Vi har alle nogle ønsker om kampange, lys lovs ændring med mere til motorcykler.

I lyset af denne ullykke, må det være muligt at få de rette i tale..

En kampagne om Se Mc'isten, eller bliv ramt,
Vil du være skyld i et liv
eller hvad hved jeg,
SAMT en kampange til mc'isterne,
Du er ikke allene på vejene!!

Mon ikke det er muligt at argumenterer for ændringer, både i medierne og direkte efter dette??

Det er både vores og deres liv det gælder

Se evt mit indlæg næsten nederst på denne side http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messagedetail.asp?Msg_ID=54214

/Jesper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  OPRÅB til politikerne, mcg
  • #1   9. sep 2007 send mig lige en stave plade :

• #2   9. sep 2007 Hvis der er stemmer i det, kan man altid få pamperne til at skyde nogle mill (af vores penge) af til en kampagne. Det er jo fint nok hvis man tror på at det hjælper. Jeg tror det ikke

• #3   9. sep 2007 Sidste år skrev jeg en mail til Rådet for Større Færdselssikkerhed om at nu må der snart ske noget med en kampagne til billister om at mc'isterne er de bløde trafikanter og man skal være mere opmærksom. Jeg vedhæftede endda en kampagne film fra Australien, tror jeg den er fra, som et eksempel på hvordan den kunne laves. Det eneste svar jeg fik var fra justitsministeriet som sagde tak for bidraget og mine syspunkter og at de havde sendt brevet videre til Rådet fra Større Færdselssikkerhed til orientering.

Siden da er der slet ikke sket noget som helst. Tror desværre ikke at vi har de store prioritering hos de "høje" herre.

• #4   9. sep 2007 Tror det bliver noget andet til næste år for de har snakket om det i tv at andtaltet af dræbte som kører mc er på vej op.. hurtig enda.. og der var også noget med at vi kunne kører med langt lys da det ville hjælpe os en del til at blive set...

• #5   9. sep 2007 Jesper S:

Jeg synes ideen er rigtig god.

Vi er flere, der har gjort det før, uden positiv respons. Medierne Radio/TV, de større dagblade er også kontaktet, med samme skuffende resultat, men ikke desto mindre mener jeg det bør forsøges.

Jeg vil foreslå, at du skrive et udkast - er gerne behjælpelig med formuleringer og tilretninger, og det er der med sikkerhed flere, der er!

Jeg foreslår, at du gør det, mest fordi vi er nogle stykker, der er genkendt på navn blandt mediefolkene nu, og jo flere nye kontaktpersoner, jo mere effektiv på virkning.

• #6   9. sep 2007 Jeg har d.d. skrevet endnu en mail til Rådet for Større Færdselsikkerhed for at hører dem om deres syn på sagen lige nu, med en kampagne.

Hvis I vil skrive til dem, jo flere jo bedre, så kan I skrive på denne mail rfsf@rfsf.dk

• #7   9. sep 2007 Fint Christian - de er også tilskrevet tidligere - jo flere jo bedre smiley

• #8   9. sep 2007 Ja jeg vil da også meget gerne prøve at gøre noget for en god sag, og har en storebror der er spin doktor for SF... Han har selv kørt mc i mange år (gør det dog ikke nu)...
    Men han er en mand med "med ordet i sig magt" dygtig....
    Vil kontakte ham i morgen....

• #9   10. sep 2007 Det var præcis noget som dette jeg var ude efter, vil i denne uge prøve at fange nogle af mc'isterne fra tv2news (arbejder i samme bygning).Og se om ikke de kan påvirkes til at tage det meneskelige syn på sagen.

Dette drejer sig kke om at forhellige synet på mc'ister. vi har selv været indirekte årsag til nogle af ullykkerne, MEN at få billisterne til atvågne op!!! og se at det ikke kun er fordi mc'ere racer, men mindst lige så ofte fordi vi overses, samt få vedtaget at vi må bruge vibralys, xenon eller hvad ved jeg. samt lovkrav om udstyr (ikke sikkerhedssele lol) det kunne også få mig væk fra min egen dovne indstilling med sandaler i godt vejr (jeg ved det, pinligt).

Men i har ret, jo flere der skriver et personligt brev, sikkert bedre. men tænkte også på en fælles "underskrift indsamlet" hendvendelse!!

Jesper

• #10   10. sep 2007 Jesper S

Har du personlige kontakter i forbindelse med TV2 TV2 news, så slå for pokker da en stor beskidt klo i dem.

Rene J:

-ønsker ikke at forklejne din ide med en hjemmeside, men den har ikke samme effekt, som hvis vi kan komme igennem til de åbne massemedier. Det vil næsten kun være folk med primær interesse - altså MC-folk - der læser den. Det er OK for så vidt angår halsløs MC-kørsel, men det rejser ikke opmærksomhed om "overset" - problemstillingen smiley

• #11   10. sep 2007 Har ikke kontakter, men må jo prøve at skaffe dem, når nu vi sidder i samme bygning.

• #12   11. sep 2007 jeg kører altid med høj lys om dagen tror ikke det generer nogle ellers må de blinke. har hørt man kan få en pære som blinker hurtigt når det er lyst tror det virker pga man ligger jo altid mærke til en cykel lygte der blinker. vil også ud til mc og høre om det er noget der er lys i

• #13   11. sep 2007 Heine, det heder vibralys

Kommentér på:
OPRÅB til politikerne, mcg

Annonce