1.156 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Bil fra sidevej, bevidst! Bil fra sidevej, bevidst!

Så har jeg prøvet det med, og så enda over i fornuftens vestjylland.

Jeg kørte hjem fra et Primus træf på Oksbøl hede.
På en større vej, imellem Oksbøl og Motorvejen ved Esbjerg, køre en billist med trailer ud foran mig, det så ud som om han lige koblede ud midt på vejbanen og så kørte vidre i sidste øjeblik.
Jeg fulgte den øvrige trafik med ca. 90 km/t. men jeg havde god afstand op til ham foran.
Der var gode oversigts forhold, og jeg kørte mad fuld oppakning, så jeg har ikke været til at overse, og heller ikke til at forveksle med en knallert 45.

Jeg er sikker på at det var en bevidst provokation.
Der skete ikke andet end at jeg var nød til at bremse hårdt op og trække helt ind i højre side for at komme bag om ham.

Hvorfor er der den slags selvfede idioter på vejene?

Hvis jeg havde kørt stærkt var det gået galt. Og det var en stor åben vej hvor man normalt skulle mene at man godt kan give noget gas.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil fra sidevej, bevidst!
  • #1   10. sep 2007 Det var godt at der ikke skete noget..
    Jeg bliver så P***E sur over at høre at der er billister der opfører sig sådan på de danske veje!

• #2   10. sep 2007 Har prøvet at have en lastvogn liggende ca. 1½ meter bag mig på landevejen med 80-90 km/t. Bestemt ikke særlig sjovt. Mon det var en bevidst provokation - det tror jeg vist nok ... smiley

• #4   10. sep 2007 Man kan ikke køre fra fyn til vestjylland, og tilbage igen, uden at ryste på hovedet mange gange over billisterne.

Men jeg bliver gal når de bevidst gambler med min førelighed.

Han sad og kiggede direkte på mig inden han trillede ud, og hele tiden imens han var på vej over vejen, så bevidst det tror jeg det var. med mindre han ikke er istand til at se længere end 50 meter frem for sig.

• #5   10. sep 2007 Var det mig så havde jeg vendt cyklen og kørt en lille tur efter ham..... For at "tale" lidt alvorsord med ham...

• #6   10. sep 2007 #Flemming

Som Frederik E skriver findes disse utålige personer rundt
    omkring. Så man skal passe på de små veje.

Har mødt et par stykker, dog aldrig en idiot der
    bevist køre ud foran en.

Mere en slags trafik pædagoger. . .

• #7   10. sep 2007 Flemming:

Pyha - godt der ikke skete noget.

Jeg håber - og tror da også - at han har lavet en eller anden form for tanketorsk, men det understreger bare endnu en gang, hvor vigtigt det er at køre med en vis margen. Når vi er på vejen må man desværre tage højde for medtrafikanternes "unoder".

Måske er han vant til at køre traktor på en mark.....

• #8   10. sep 2007 Forresten meget interessant, at du skriver i "fornuftens vestjylland"..

Har muligvis refereret det før, jeg har en meget god barndomsven, der er MC-betjent. Han plejer at skelne mellem dansk trafik på den måde, at han siger: "I resten af landet slår folk bare sig selv og hinanden ihjel i trafikken - I jylland bliver de også adskildt i hoveddele!"

...fornuftens Vestjylland - lige før nogen bliver stødt - jeg kommer selv fra Vestjylland og kender de lange lige veje...

• #9   10. sep 2007 Jeg køre heldigvis selv efter de regler jeg også har fortalt min kone, nu hun lige har fået kortet.

1: "den vigtigste " Der er som udgangspunk ingen der holder tilbage for dig, før det modsatte er bevist.

2: Hold altid øje med hvad der kommer bagfra, man kan sjældent nøjes med et piskesmeld hvis man på MC bliver påkørt bagfra.

3: Der er som udgangspunkt altid grus på vejen i svingene, ind til det modsatte er bevist.

4: Hvis du bliver presset eller provokeret i traffiken så undgå hvis muligt at provokere tilbage.

5: Hold ikke på din ret, men kør på en måde, så du gør opmærksom på din ret til at køre der som MC, derved undgåes en del presseri og farlige situationer.

Men der var frit fra den anden side, så han havde ingen grund til at tøve, så hvis det nu var en tanke torsk at han kørte ud foran mig, så kunne han nem komme væk igen.

• #10   10. sep 2007 Knud.

Nu kommer jeg også fra vestjylland, og ja vejene appelere til lidt ekstra hastighed, der over.

Men folk plejer ikke at være så selvretfærdige der over.
    Jeg bor på fyn nu, og der er det i den grad udpræget, at folk de mopper i trafikken hvis de tror de har ret. Eller hvis du køre for stærkt kan de da lige hjælpe dig ned i fart og lignene.

Faktisk så bare de tror at du kan komme i tanke om at gøre noget man ikke må kan de lige hjælpe.

EKS. en fynbo der køre 120 hvor man må køre 110, altså selv køre for stærkt, bliver gerne ude i ydrebanen så du ikke kan overhale, for han har jo ret til det i hans øjne, for han køre jo allerede over det der er tilladt, så du skal ikke køre stærkere.

Det synes jeg ikke at jyderne er så slemme til.

• #11   10. sep 2007 Flemming:

Det er drøngode regler - holdt alle da bare fast i dem smiley

og desværre kan du sagtens have ret - jeg foretrækker bare selv at tro, at mine medtrafikanter i udgangspunktet ikke vil mig noget ondt - ved godt det nok er naivt....

• #12   10. sep 2007 Idioten har vel kun et sidespejl nu, efter havde lavede det nummer?

• #14   10. sep 2007 #Strada
    Flemming skrev heller ikke at billisten prøvede at "slå ham ihjel"
    Han skrev at billisten prøvede ham af. . . bevist.

Det med at en bil kører helt op i røven af en har mange prøvet.
    Syndes selv at det er ret ubehageligt og det ved billisten også.

Der er ingen der påstår at mc kørere er ufejlbarlige, men der er
    noget om at billisterne er blevet mere agressive generelt.

• #15   10. sep 2007 Strada

Jeg tror nærmere at han lige ville gøre opmærksom på at jeg skulle holde mig til hastighedsgrænsen, og han har formentligt ikke gennem tænkt det, for hvis jeg havde kørt stærkt havde det sagt smæk.

Generalt giver jeg dig ret i meget af det du skriver.

• #16   10. sep 2007 jeg ka kun gi strada ret her, idioter findes blandt alle trafikanter osse blandt os motorcyklister og helt ærligt de fleste af os ka vel ikke sige uden at rødme at det altså går meget for stærkt nu og da, jeg bor ganske ganske tæt op af en af de store indfaldsveje til århus og jeg ka hører døgnet rundt motorcykler der ihvertfald er oppe i det røde felt mere end en gang osse i mylder-trafikken og med meget tung trafik og det mener jeg ikke er specielt smart.
    istedet for evig og altid at jamre over bilister skulle vi istedet kigge på os selv os se hvad vi ka gøre bedre i trafikken uden at skulle ha de her ækle sikkerhedsveste på , roternde blink på hjelmen,vibralight osv osv

• #18   10. sep 2007 Dybt enig Strada:

Vi opnår ikke nogen bedring i hverken mentalitet eller opmærksomhed ved at grave skyttegrave.

Vi skan satrte med selv at opføre os ordentligt, hvad jeg i øvrigt er helt sikker på, at Flemming gør smiley

• #19   10. sep 2007 Strada.

Jeg kunne selv have kommet med den smøre du kommer med der, det sker tit at der er spændene situationer. jeg har dog kun selv været mcíst i 14år og kun kørt omkring 100.000 km på mc.

Du har så kun 1 episode, det her er vist min nr. 2.
    Jeg er dog stadigt sikker på at han ikke ville vælte mig, men en slags, "tag farten af kammerat" provokation, til trods for at jeg ikke kørte for stærkt. man må på det meste af den vej der køre 90 km/t.

Knud

Tak for tilliden, den er måske ikke altid på sin plads...
    Jeg er selverkendene nok til at erkende at der ikke skulle stå 99% på min tøffe trøje, nok nærmere 100%
    99% af tiden køre jeg pænt
    1 % af tiden er jeg nok også bølle (hvem kan sige sig helt fri?)

Så jeg dækker nok de 100% fint ind.

• #20   10. sep 2007 Flemming:-)

Er vi ikke sådan alle sammen??? Det var sgu værre hvis det var den ene % AF TIDEN, MAN OPFØRTE SIG ORDENTLIGT smiley

Kommentér på:
Bil fra sidevej, bevidst!

Annonce