{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.893 visninger | Oprettet:

Christopher H
Christopher H
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

18 år + motorcykel {{forumTopicSubject}}

Hey er 17 år og regner med at købe en motorcykel til jeg bliver 18 (kommer an på pengene)
Jeg er ikke helt inde i det med alder og HK, ccm og afgifter.
Ved dog at man ikke må købe en "vild" når man kun er 18, men hvor mange HK/ccm må den højest være på. og er der overhovedet nogen rimelige priser for en motercykel mht. afgifter, forsikring........
Hvis i kan henvise til nogen gode overskuelige sider men info om køb af motorcykler til 18årige eller har gode råd så smæk lige et indlæg ind. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  18 år + motorcykel
  • #1   14. jun 2005 God ide at købe kværn...:-) du får alle reglerne at vide når du tager kortet, men du må de første 2 år "kun" køre på en MC med 34 heste, mange cykler kan dog drosles så der en pænt stort udvalg. Jeg kan anbefale en GS500 med droslingskit, det er en god billig cykel.
    Good luck...

• #2   14. jun 2005 De første to år, max 34hk og min. 4,59kg per HK.

Næsten alle maskiner kan drosles, så du kan med fordel købe en med 40-50-60HK, og drosle den ned, så har du en større og kraftigere maskine, når du har haft dit kort i to år. Sådan en neddrosling koster 1700,-, og så skal MC'en til syn!

Suzuki GSX-R 250
    Suzuki GS500E / GS500F (F er med fuldkåbe)
    Kawasaki GPZ 500
    Kawasaki ER5
    Honda CB500

Er gode begynder maskiner, flere af dem bruges hos køreskolerne, og yder mellem 45 - 60hk.

• #3   14. jun 2005 Forsikringen kan fås fra 2000-3000,- og opefter, alt efter hvor dyr og kraftig en cykel du vælger, og hvilken forsikringsselskab du vælger.

Det har også betydning hvor i landet du bor.

• #4   14. jun 2005 Dvs at noget i den har stil er helt i skoven:
    Honda CBR125R, 125 ccm
    Honda cbr fireblade, 900 ccm, '95, km 25.000, rød, m.afgift, honda med ombyget kåber ligner en dukati motorcyklen er godkend til res og vejkørelse.cyklen

• #5   14. jun 2005 Tja, en 900 ccm Fireblade ville da nok være lige frisk nok at starte på - selvom den skulle drosles.
    Tror heller ikke den ville køre særlig optimalt med en drosling til 34 hk når den standard har omkring de 124.
    Og som Peter skriver ville den heller ikke være til at få forsikret pga. din alder.

• #6   14. jun 2005 Er ikk lige helt sikker, er næsten et år til jeg fylder 18, men hvis jeg sparer sammen kan jeg vel nå de 30K og så er kørekort betalt. Så det er ikke lige forløbigt jeg skal ud at invistere ville bare lige stikke en finger i jorden.
    Det er oss det at hvis man kigger på nettet, kan man finder brugte cykler til 30K f.eks. den der cbr 900, men jeg har jo ikke så meget forstand på afgifter så jeg ved ikke hvad den ender op i.

• #7   14. jun 2005 GS500E. God begynder cykel.
    Man kan jo altid tage droslingskitet af bagefter, så du for de fulde 45 Hk. Men start roligt. Hvis du tager droslingskitet af, bliver du "flækket" af forsikringsselskabet hvis der sker en skade. De andre har fortalt resten. God fornøjelse

• #8   14. jun 2005 Hej Hvis du vælger en GS 500 har jeg et droslings kit liggende - du kan købe.. jeg havde selv stor glæde af min GS 500, det er en rigtig god maskine og kan holde til lidt af hvert... min blev -gennem testet- godt og grundigt...

• #9   14. jun 2005 Tak for de mange gode og hurtige svar. Jeg vil kigge efter en GS500E i den kommende tid

Kommentér på:
18 år + motorcykel

Annonce