{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

18 år, sjoveste motorcykel? {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har tidligere oprettet en diskussion angående neddrosling af motorcykel til a1 kørekort.

Det virker ikke til at være super spænende med max 125cc…

Mit spørgsmål er nu; Hvad er det fedeste jeg kan få ud af et a1 kort? Noget fedt, om så man omgår reglerne en smule…

Og hvordan gøres det billigst muligt? I Sverige?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  18 år, sjoveste motorcykel?
  • #1   12. apr 2023 Det er jo maks 125ccm og 15hk. Hvis du kører større mc risikerer du en god bøde. Især når du bor i KBH.

    Personligt ville jeg vælge en 2-takter, hvis det skal være fordi du vil have fart på. Aprilia RS125 måske? Men de skal selvfølgelig også vedligeholdes.

    A1'ere er ikke sjove efter min mening. Deres optræk er ligesom en Aygo, de lyder kedelige og ser ikke specielt pæne ud (med mindre du vil give gode penge). A1 hjælper dig med at lære trafikken at kende og lader dig begå fejl på en lille og billig mc, så du ikke ender med at lave fejlene på en større mc og komme voldsomt til skade eller få tømt lommerne.

    Desuden er det lidt voldsomt at flytte til Sverige, blot for at have en motorcykel.


  • #2   12. apr 2023 Har godt kigget på en Rs125
    Nu var det heller ikke meningen at jeg ville flytte til sverige, men mere om det kunne betale sig at købe en derfra og hente den til DK


  • #3   12. apr 2023 Med fare for at blive upopulær, så ville jeg, hvis jeg var i dine sko, kigge i retning af en scooter, indtil du kan få noget større. Jeg startede selv ud på scooter, og det var skide sjov, da det jo er som at køre på en tuner knallert, men bare lovligt smiley

    Jeg har ikke lige et konkret bud på maskine. Min første var en Piaggio Skipper med 15 hk. Den var dog 150cc, men reglerne var også anderledes dengang. Den var 2-takt og på grund af netop det, føltes de få kræfter som meget mere smiley


  • #4   12. apr 2023 Køb den a2 motorcykel du har lyst til. og KØR ORDENTLIGT !!( det er lettere på en a2 end på en 200hk racer smiley ) så er chancen for at blive stoppet yderst begrænset. Det er den ubetinget bedste måde at omgås reglerne en smule på.

    Om den 125cc har 14 eller 24 hk hjælper ikke en voksen mand på 2m som vejer +100kg. Det er dødsygt smiley


  • #5   12. apr 2023 Brian, jeg har haft tanken. Ved du evt. hvad en straf ville være for at blive taget ved pæn kørsel? Altså at det eneste jeg gør ulovligt er at køre a2…

    Har du forresten nogle foreslag til en lækker a2 som er i en relativ let prisklasse? Jeg har nemlig også bil og dermed ikke forfærdeligt mange penge at gøre godt med


  • #7   12. apr 2023 Bøde for ikke at have korrekt kørekort max 7000,-

    Lækker og billig kan kun bruges i samme sætning hvis man vil ende med en kønssygdom i Thailand. smiley

    Lækre motorcykler er piv dyre..

    Tænker en kedelig anonym Suzuki gs500 ikke var det mest tåbelige valg, du skal jo bare ud og dufte til markerne, mærke vinden, køre en masse sving og glæde dig til at komme hjem og blive tør igen når dmi igen ikke fik ret smiley


  • #8   12. apr 2023 Måske skulle du gå i gang med at tage kørekortet først? Måske er det muligt at købe en prøvetime?
    Eller også vente et par år til du nærmer dig de 20?


  • #9   12. apr 2023 Bøden er ikke 7000 kr

    Det er lodret forkert

    Jeg har selv fået bøden og den var på 2500kr både første gang og anden gang.
    Man bliver ikke straffet for atkøre uden kørekort, når man har kørekort.

    Der findes ikke a2kørekort.
    Der findes kun 1kørekort, det er lyserødt og på størrelse med et kreditkort, og det er til alle førerrette.
    Bagpå er der felter til de forskellige førerrette der kan udfyldes eller eftetlades blanke.

    Der findes ikke mckørekort.
    Det der findes, hedder mc førerret.

    Ansvarsforsikring dækker selvom du kører på en for stor mc.

    Og nej. Ikke kun i førstenomgang og så skylder man. Nej nej nej.

    Ved godt ingen har påstået det,i denne tråd, endnu.
    Lad det for guds skyld forblive sådan smiley

    Om det bedst kan betale sig for dig at køre 125 2takt afdroslet, eller en større mc, det afhænger af dig.

    Jeg havde købt en større mc.
    Det er så dyrt og besværligt at anskaffe og vedligeholde en 125 2takt at jeg hellere havde betalt bøden for at køre for stor mc et par gange eller tre de to år det varer.

    Dog vil jeg sige første mc bør være svag og til at nænne at ødelægge. Al begyndelse er svær.

    Jeg vil anbefale dig at gå på facebook og finde nogle fora med andre unge motorcyklister og spørge dem til råds.
    Herinde får du mest af alt forkerte oplysninger af folk der ikke selv har erfaring med det du spørger om.
    Og halvdelen af brugerne herinde ville nok hellere læse mc revyen 1982 på toilettet end køre en tur på en supermotard sååå.
    Vil råde til at finde et andet forum der er mere egnet for din målgruppe smiley
    Om ikke andet for en second opinion. Det her forum er totalt indlæringsresistent hvad angår regler og realiteter nogen gange. Du ér advaret smiley


  • #10   12. apr 2023 Gyllesprederen er i gang.

  • #11   12. apr 2023 #9
    Vil gerne have du læser mit indlæg igen..
    Jeg skrev MEGET tydeligt “Max 7000,-“
    Du har betalt 2500,- andre 4000,- og en enkelt jeg har hørt om 7000,-

    Så tænker faktisk mit svar er det bedste der kan støves op smiley


  • #13   12. apr 2023 Hvis du ikke har kørt meget 2hjulet før hold dig til det loven siger.
    men hvis det er så prøv at slå op hvad de forskellige modeller op.
    mener bla. min 525 som har 61 heste er registreret hos Skat til at have 16 heste. super skørt.

    og der kan man sikkert finde andre modeller der også er spøjst opgivet.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.855
    #14   12. apr 2023 Man skal også bemærke, at den person som skriger højest om manglende troværdighed, indlæringsresistens og alskens andre konspirationer, ikke alene er årelangt medlem på selvsamme forum, men også selv er endnu mere fuld af gode historier, anekdoter og hælder til totalt ligegyldigt flueknepperi. smiley

    Vedkommende kan heller ikke fokusere på emnet ret længe, så høn har for vane at fylde tråde med ligegyldige kommentarer om endnu mere ligegyldige ting, som #9. smiley

    125ccm og 15hk bliver aldrig videre sindsoprivende. Slet ikke hvis man har kørt MX eller Enduro på en 450'er.
    Men alting handler om perspektiv - og hvis ens erfaring begrænser sig til en stort set lovlig 30 knallert, er det et skridt opad uanset hvad.
    Der er også en masse ting man pludselig skal tage stilling til i trafikken, som ikke bare er stive fodgængere og mobilsnakkende kællinger på cykel.

    Hvis du er ligeglad med loven, findes der masser af muligheder - og det er kun pengepungen og din samvittighed der definerer den øvre grænse.

    Selv om Liaw klovnen er helt vild med at fortælle hvor uendelige mange mennesker hun kender, som kun fik 240 kroner i bøde for de 15 gange de lavede flyvehop over fronten på en politibil, og at alle dermed skal være ligeglade med om de gør noget ulovligt ved at vælge en for stor MC, så betyder det ikke at det er en fantastisk ide.
    Newsflash: Der findes læssevis af mennesker som følger loven, og får fine erfaringer og masser af tilfredsstillelse af at køre MC med 125ccm og 15hk.

    Jeg kan slutte mig til den gruppe af mennesker. Det er langt sjovere at udnytte en sløv MC fuldt ud, end at være bange for en hurtig MC.
    Da jeg tog MC kørekort havde jeg ingen begrænsninger. Min første MC var en FZR1000 - den første MC som på papiret kunne køre 300km/t, selv om fejlvisning og oppustede løfter, kun kunne trække den op til ca 270km/t i den virkelige verden. smiley

    Hvis man kører 50km på motorvej hver dag, kan jeg fint forstå man ikke gider 15hk - men hvis man kun kører landeveje og bykørsel, kan jeg fint leve med de 11hk en Honda MSX125 (Grom) har...

    Man er nødt til at tilsidesætte sit ego, og indse at de første 2 sæsoner er lærdom. Du har med al sandsynlighed ikke engang råd til at forsikre en for stor MC, men der er masser af forsikringsordninger, som tilgodeser de 125ccm og 15hk dit A1 kørekort kan bære.


  • #15   12. apr 2023 Det er ikke max 7000 kr. smiley uagtet at nogen har hørt nogen sige det er 7000.
    7000 kr er bøden for at køre uden kørekort, og straffen for at køre med kørekort men manglende førerret er naturligvis lavere.

    Min hensigt er ikke at gøre et eksempel ud af noget, men blot at dæmme op for den tsunami af misinformationer og holdninger forklædt som fakta unge motorcyklister udsættes for når de spørger til råds på et næsten hvilket som helst forum.

    Den gennemsnitlige kvalitet på debatten herinde synes jeg egentlig er høj, sammenlignet med det gnmsntlige mc forum.
    Og der kommer mange gode råd herinde også i den her tråd.

    Sajmon har vist drukket lidt rigelig til aften. Jeg kom et par linjer ind i #14 og så kom jeg videre.
    Der er en længere historie men meget lidt udvikling i historien. Fred være med det, jeg er videre


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.855
    #16   12. apr 2023 #15 - Hvis du var kommet videre, ville du ikke kommentere det......

    Men det undrer vist ingen, at du ikke kan lade være med at komme med små dumme bemærkninger.


  • #17   12. apr 2023 De øvrige råd sajmon kom med om mc valg er ellers kvali vare.
    Dem kan du godt skrive bag øret til når du når dertil.

    Hvad angår de specifikke spørgsmål du stiller, det er der jeg mener du bør finde et mere kvalificeret forum at spørge til råds.
    Hvis du ikke selv kan finde informationerne sort på hvidt


  • #18   13. apr 2023 Jeg havde nok som #3 skriver valgt en MC-scooter.
    Jeg har selv haft en Vespa ET4 125ccm - og de er faktisk ganske underholdende at kører på. Og hvis man sætter en anden variator i går den noget anderledes i motoren få få penge.
    Jeg har en Vespa GTS300 nu med en malossi variator - og jeg er ustyrlig underholdt hver gang. Og så synes jeg Vespa'er er super fede - men det er selvfølgelig en smags sag. Det ved jeg.
    Og bevares - det er ikke en sportsmaskine til skarpe sving, og tænker heller ikke at hop på en crossbane er en success. Men jeg kan ærlig talt ikke finde ud af at kører sådan alligevel.


  • #19   13. apr 2023 Har en fin 1995 DT 125 R til 26000,-kr??

    profilbillede
Kommentér på:
18 år, sjoveste motorcykel?

Annonce