{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

Bedste billige GPS løsning til Danmarkstur {{forumTopicSubject}}

Jep som overskriften siger.
Vi planlægger en tur rundt i dk næste uge, men ejer ikke en MC gps eller ved hvilke apps der er at foretrække.

Hvad er nemmest og billigst hvis vi bare vil ud og se natur og landeveje i dk over 2-3 dage?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste billige GPS løsning til Danmarkstur
  • #3   12. aug 2019 Google Maps kan man vidst ikke lave særlig mange via punkter med hvis jeg husker korrekt?

    Det har jeg ikke overvejet nej, og jeg tænker jeg/vi hurtigt kører forkert og så er det lige vidt.


  • #4   12. aug 2019 Margurit ruten er et sikkert valg. Et kort til en tyver på tanken, til at se hvordan du finder derhen. Alle Marguritruter er skiltet med et lille brunt kvadratisk skilt med en Margurit, dekorert med en pil når du skal dreje.

  • #5   12. aug 2019 Ellers kig på Tourstart.org, der er også en app tilgængelig. Lav selv en rute eller lån af de eksisterende brugere.

  • #6   12. aug 2019 TomTom Go er hvad jeg bruger på MC'en - det koster 150 pr. år. TomTom har vist lavet lidt om på deres vilkår og nu kan du vist prøve en fuld version i 30 dage.
    En stor fordel er at du henter f.eks. kortene ned på din telefon (Danmark, hele Europa eller hvad du nu ønsker) - derfor oplever du ikke "huller" i kort når du kommer ud på de små veje med dårlig mobildækning hvor f.eks. Google Maps kan hænge lidt i bremsen. Det sparer dermed også på din data pakke på telefonen.
    Du har også mulighed for at vælge "snoet vej" - og det virker ret fornuftigt i forhold til hvor jeg gerne vil køre.
    Der er naturligvis oplysninger om vejarbejde, uheld, fartkontrol osv.
    Du skal dog være obs på at du skal have USB tilslutning for at lade din telefon - du tømmer ret hurtigt batteri når GPS'en er aktiv.
    App'en kan vende både på højkant og liggende.
    Du kan oprette vejpunkter/ruter på din bruger side på TomTom's web-site. Det er et udmærket planlægningsværktøj. Vejpunkter replikeres begge veje (altså mellem app og web-site). Jeg brugte det det til at planlægge og køre en tur til Middelhavet sidste sensommer.

    En ulempe er at man ikke kan køre "nord op", men kun "heading op"


  • #7   12. aug 2019 Syntes heller ikke at det virker ordentligt med ens tlf.. Jeg bruger det dog selv, men ville hellere have en GPS så man kunne indsætte punkter osv. men er sgu for nærig til at give omkring de 2.000kr

  • #8   12. aug 2019 #7, Måske fik jeg ikke sagt det helt klart - TomTom Go er en app til telefonen. Her er min iPhone i sit vandtætte "madtrug" med Go startet.
    App'en kan sagtens betjenes med handsker - dog naturligvis ikke fingeraftryk smiley
    Det er en stor fordel at have Bluetooth i hjelmen.


    profilbillede
  • #9   12. aug 2019 Calimoto app og så strømladning på din MC. Måske et vandtæt cover.

  • #10   12. aug 2019 Maps Me.. til iPhone og android, er gratis smiley
    du kan rute planlægge og Hente kort ned når du har gratis wi-fi.. smiley
    Og køre efter det, - uden at have internet forbindelse.. smiley
    Virker endda i udlandet, selvom du har taget sim kortet ud.. smiley

    https://youtu.be/jDaQH8RT65I


  • #11   12. aug 2019 Jeg bruger Google maps på mobilen...når jeg har indtastet destinationen, starter jeg navigering og derefter åbner jeg min fartkontrol.nu....så kommer der et lille vindue i fartkontrol.nu app'en hvor navigering fra Google maps kører....men husk at starte goggle maps rute inden du åbner fartkontrol app'en.... glimrende kombi...

  • #12   12. aug 2019 Jeg bruger Kurviger (hjemmesiden kurviger.de). Appen koster et engangsbeløb på ca 80 kr. Findes kun til android. Du kan lave ruter i en browser og overføre dem til telefonen via et link i en mail.

Kommentér på:
Bedste billige GPS løsning til Danmarkstur

Annonce