Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fotofælder og motorcykler?
  • #1   14. jun 2005 Har stillet min kørelære samme spørgsmål..
    Han sagde at de nye fotofælder skyder både bagud og forfra, så selvom man ikke kan skydes forfra, bliver man skudt bagfra..

Det er ihvertilfald det svar jeg fik smiley

såå helt imune er vi alligevel ikke hehe, men så må man jo bare udnytte den bremseevne vi har ligeså snart vi ser en fotofælde..

Thomas

• #2   14. jun 2005 det ved jeg ikke om det er noget der dur, - men ihvertfald blev der her forleden taget en i tyskland i en fotofælde m. 251 km/t og ham kunne de ikke identificere+ de mangelede billede af nr-plade....

så nej det kan de nok ikke...

• #3   14. jun 2005 Og hvad hvis det er for sent?

• #4   14. jun 2005 Er der ikke nogen af jer der er blevet blitzet på en mc?

• #5   14. jun 2005 er der nogen her som er snuppet i en fotofælde?

Jeg er også lidt nysgerrig smiley

• #6   14. jun 2005 De kan også tage billedet bagfra nu... så tror de tager et forfra og hvis det er en mc så tager de også lige et bagfra!

Men tænkte så på at man måske kunne nå at smække hånden om på pladen eller køre så tæt på foto vognen (hvis den holder i vejkanten) at den ikke kan tage et billed af pladen...

De skal også være pæn hurtige hvis de skal nå at kunne taget et pic af en med 251km/t smiley

• #7   14. jun 2005 en af mine venner er blev blitset forfra og så tog de hans nr mannuelt.
    han fik et brev om han ville kende sig skyldig.
    mvh rené c

• #8   14. jun 2005 eller gøre som den jyske Politi betjent, hvis bil blev taget i en fotofælde..
    Han nægtede at oplyse hvem han havde lånt bilen ud til, med den begrundelse, at man IKKE behøver at oplyse ting der kan skade en selv..
    Som fx. hvis man har lånt bilen/mc ud til en uden kørekort..
    Og sjovt nok, slap han godt fra det..
    så kan vi andre vel også prøve..

• #9   14. jun 2005 det koster vist 500 kr, hvis man ikke vil oplyse hvem der har kørt bilen/MC'en - det er jo ofte billigere end selve fartbøden.

• #10   14. jun 2005 Grineren jeg sad lige, og skulle til at stille det samme spørgsmål!!

Tror godt man kan blive taget i fotofælde, taler dog ikke af erfaring.

Før i tiden, kunne man vist bare sige, at man havde lånt cykelen ud, men er der hvis også blevet lukket for!!!

• #11   14. jun 2005 Er blevet knipset en enkelt gang, men modtog aldrig foto/bøde, så kvaliteten har nok været for ringe.
    Førhen tog de foto af din front, og vendte sig så bare om og noterede nr.plade når man kørte forbi, men nu er der vist mange af vognene der tar foto af både front og bagende. De kan selvfølgelig ikke se hvem der sidder under hjelmen, men man har oplysningspligt omkring hvem der har kørt ens mc :o(
    Håb på dårlig fotokvalitet!

• #12   14. jun 2005 jeg er blevet blitzet !!! det skete der ikke noget ved!! men jeg kender en der blev blitzet i frdags på mc så fortsættelse følger!

• #13   14. jun 2005 Måske en wheelie vil gøre det vanskeligt at tage et brugbart foto... :o)

• #14   14. jun 2005 det kan du da ikke finde ud af søren ;-D

• #15   14. jun 2005 Klaus T, det koster ikke en rød reje, hvis du nægter med den begrundelse, at det kan skade dig selv.. det har altid været lovligt, og gratis smiley
    Det "sletter" den oplysningspligt Søren KBH omtaler..

Så skal politiet SELV bære bevisbyrden..

Og da det var din ven der havde lånt din mc, så havde han seføli ozz lige lånt din hjelm og mc-jakke..

• #16   14. jun 2005 Det vil sige der er ikke nogen her som har modtaget en bøde, fra en fotovogn

• #17   14. jun 2005 Det lyder alt sammen opmuntrende. Min ven som lånte min motorcykel var ellers nervøs for pappet.

• #18   14. jun 2005 Jeg blev knipset sidste ondsdag på vores fællestur fra Århus... Jeg har ikke hørt noget endnu. Jeg kørte 62 i en 50 km-zone.

/Jan

• #19   14. jun 2005 Jeg kender to brødre som blev holdt ind, de kunne ikke forstå hvordan de var blevet målt, men det var af en helikopter, så man ved aldrig hvornår man er i kikkerten.

• #20   15. jun 2005 sidste sommer blev jeg blitzet med 90 i en 50kmt zone...men har ikke hørt noget til det...:)

havde lige overhalet en bus og så kommer man ud på den anden side.."BLINK"..damn..hehe

men har da stadig pappet

hygge og ha det

• #21   15. jun 2005 Hejsa

ang oplysningspligt: Så kan jeg fortælle, at ejer af køretøjet har pligt til at oplyse, hvem der på gerningstidspunktet har ført køretøjet... Gør ejer ikke det, så kan han sigtes for overtrædelse af færdselsloven og dermed få sig en bøde på 500 kr... Det er noget billigere end en orienterende køreprøve + bøde.

Ang. fotovogn: Der sidder kamera i fronten af ATK bilerne og de filmer hele tiden fremad, så det kommer an på kvaliteten af filmen om man kan aflæse nummerpladen.

Blot til orientering....

• #22   15. jun 2005 Hudle, du glemmer bare at man ikke kan "tvinges" til at fortælle noget der kan skade en selv, fx. udlån til en uden kørekort.Der er fældet dom for en bilejer, der nægtede at oplyse hvem han havde lånt bilen til, bilejeren blev pure frikendt, uden bøde!

Dermed er den lille "oplysningspligt" sat ud af kraft.
    Og så er det HELT gratis smiley

• #23   15. jun 2005 Tøsedrenge !

Tag dog jeres ansvar på jer og æd bøden, når I er "dumme" nok til at lege med andres liv og helbred ved at køre for stærkt !

og ja okay - SÅ får jeg jo nok høvl smiley

/ Lena

• #25   15. jun 2005 HØRT LENA
    hvis man bliver taget i en fotofælde så er det fordi man har brudt loven. Dvs man har kørt for stærkt!
    Derfor betaler man også bøden, da man kender fartgrænserne her i landet!
    Synes simpelthen det er for lavt at nægte når man ved man har gjort det! Men det er så typisk dansk, en go gang selvretfærdighed, det er alle andres skyld og ikke min... ja så kører det!

• #26   15. jun 2005 Er selv blevet blitzet mange gange af kameravogen, har aldrig fået en bøde. Selvom de tager nr.pl., skal de bruge et tydelig billede af ansigtet for at kunne bevise hvem synderen er...

• #27   15. jun 2005 SJOVT, det er forkert at ikke batale bøden, for man har jo brudt loven (typisk dansk hahaha)... HMM men det er i ORDEN at køre på baghjulet rundt i centrum midt om dagen, og køre fra panserne fordi man vil udgå bøden???

Moral er godt, double moral er double så godt... SmiL...

• #28   15. jun 2005 Tak for det "Devil Inside" nu er jeg mere rolig.

Og til Christoffer for linket.

Og dig Lena. Du har knald i laget. smiley .

En ting er at køre for stærkt en anden at gå i en fartfælde når man triller af sted på vejen mens man nyder det gode vejr.

Du lyder lidt som Jacob Buksti (S) inden han selv blev knaldet.

• #29   15. jun 2005 hejsa

Peter E.. Det var nu også det jeg mente, at man har pligt til det.. og fortæller man det ikke bliver man sigtet for ikke at oplyse, hvem der kørte køretøjet... man får sig så en bøde på 500 kr. og den er stadig gældende...

• #30   15. jun 2005 Hudle, Yup du havde ret, my bad.. det må være alderen.. smiley

Så kan jeg lære det.. he he

• #31   15. jun 2005 hihi... jeg skulle også gerne have styr på mit lovstof

• #32   15. jun 2005 Hudle;-) hvad arbejder du med ?

Lena og Sebastian," lad dem der er rene kaste den første sten.." men ellers er det da herligt at høre hvor den DANSKE dobbelt moral trives.. he he

• #33   16. jun 2005 Sq da sygt at få benævnelsen "knald i låget" fordi man/jeg argumenterer for at følge loven.

Done the crime ? Do the time !

Og PeterE. - jeg er fuldstændig ren, som sne på alperne !
    - og ikke dobbeltmoralsk overhovedet.

(Men helt givet s....irriterende når jeg nu har ret ! *GG*)

/ Lena

• #34   16. jun 2005 Get a life Lena...

• #35   16. jun 2005 Tsk tsk Lena. . . du er bare en kverulant. Det her handler ikke
    om at diskutere rigtigheden i at holde loven, men om hvad man stiller op hvis man går i en fotofælde. Dit svar med at man skal tage sin straf, og hvad deraf følger, siger mere om dig og din fornuft.

Det er i hvert fald ikke et råd man kan bruge til noget.

Du har ikke knald i låget siger du? ok det tager jeg i mig igen,
    men frelst det er du helt sikkert, en benævnelse som i mine øre lyder værre end først nævnte.

• #36   16. jun 2005 Lena R, du er da ikke s....irriterende, men latterlig morsom.. HE HE

Men ingen over 5 år(måske Kristus undtaget) er ren som nyfalden sne..
    ALLE har et eller andet på samvitigheden, fx. undladt at stoppe svigerfar/en kollega/ungernes lærer, eller en sportskammerats køretur, selvom man vidste at de havde fået lidt for meget at drikke... eller lign.

Hvis du vitterlig fastholder at du er fuldstændig ren, så vil jeg ønske dig tillykke med din selektive hukommelse, og/eller dit eget selvbedrag.. HERLIGT !

Men hovedsagen er vel du kan holde dig selv ud, OG underholde mig, med dine morsomme fagter smiley

• #37   17. jun 2005 lena R det er smart at snyde!!! det er smader dumt at blive taget!! så let er der SÅ FAT DET DOG!!!!!!

• #38   18. jun 2005 Hø Hø

I fatter givetvis ikke en s...
    (Henrik H - du behøver ikke råbe, jeg er ikke døv)

Selvfølgelig er jeg da ikke ren som nyfalden sne (hvem h....... troede dog på det ?)
    Men der er ikke særligt mange herinde der kan tage lidt røg - straks skal man påduttes de mest horrible betegnelser og lamme en-sætnings-kommentarer såsom "Get a life" og "Knald i låget"
    MEGET intelligent sprogbrug iøvrigt.

Jeg er dog slet ikke utilfreds med at det siger noget om min fornuft at jeg mener man skal tage sin straf (som en mand) i stedet for at klynke over at blive nappet.

Godt ord igen, jeg er også kun et menneske.

/ Lena

Kommentér på:
Fotofælder og motorcykler?

Annonce