4.807 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
38 Svar
Fotofælder og motorcykler? Fotofælder og motorcykler?
Jeg kunne godt tænke mig at vide, om man kan blive taget i en fotofælde? Hvis ja, kan man så ikke bare nægte, at det var en selv, der kørte?
0 synes godt om
feb 2005
Følger: 19 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 53 Svar: 194
Han sagde at de nye fotofælder skyder både bagud og forfra, så selvom man ikke kan skydes forfra, bliver man skudt bagfra..
Det er ihvertilfald det svar jeg fik
såå helt imune er vi alligevel ikke hehe, men så må man jo bare udnytte den bremseevne vi har ligeså snart vi ser en fotofælde..
Thomas
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
så nej det kan de nok ikke...
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 323
maj 2005
apr 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 148
Jeg er også lidt nysgerrig
nov 2004
Følger: 18 Følgere: 20 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 549
Men tænkte så på at man måske kunne nå at smække hånden om på pladen eller køre så tæt på foto vognen (hvis den holder i vejkanten) at den ikke kan tage et billed af pladen...
De skal også være pæn hurtige hvis de skal nå at kunne taget et pic af en med 251km/t
aug 2004
Følger: 34 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 64 Svar: 391
han fik et brev om han ville kende sig skyldig.
mvh rené c
apr 2005
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 65
Han nægtede at oplyse hvem han havde lånt bilen ud til, med den begrundelse, at man IKKE behøver at oplyse ting der kan skade en selv..
Som fx. hvis man har lånt bilen/mc ud til en uden kørekort..
Og sjovt nok, slap han godt fra det..
så kan vi andre vel også prøve..
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
jun 2005
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 17
Tror godt man kan blive taget i fotofælde, taler dog ikke af erfaring.
Før i tiden, kunne man vist bare sige, at man havde lånt cykelen ud, men er der hvis også blevet lukket for!!!
feb 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 36 Svar: 749
Førhen tog de foto af din front, og vendte sig så bare om og noterede nr.plade når man kørte forbi, men nu er der vist mange af vognene der tar foto af både front og bagende. De kan selvfølgelig ikke se hvem der sidder under hjelmen, men man har oplysningspligt omkring hvem der har kørt ens mc :o(
Håb på dårlig fotokvalitet!
apr 2004
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 58
feb 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 36 Svar: 749
apr 2004
apr 2005
Det "sletter" den oplysningspligt Søren KBH omtaler..
Så skal politiet SELV bære bevisbyrden..
Og da det var din ven der havde lånt din mc, så havde han seføli ozz lige lånt din hjelm og mc-jakke..
apr 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 148
maj 2005
jan 2005
Følger: 44 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 136 Svar: 1.174
/Jan
feb 2004
Følger: 21 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 209
mar 2004
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 34
havde lige overhalet en bus og så kommer man ud på den anden side.."BLINK"..damn..hehe
men har da stadig pappet
hygge og ha det
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 7 Emner: 49 Svar: 183
ang oplysningspligt: Så kan jeg fortælle, at ejer af køretøjet har pligt til at oplyse, hvem der på gerningstidspunktet har ført køretøjet... Gør ejer ikke det, så kan han sigtes for overtrædelse af færdselsloven og dermed få sig en bøde på 500 kr... Det er noget billigere end en orienterende køreprøve + bøde.
Ang. fotovogn: Der sidder kamera i fronten af ATK bilerne og de filmer hele tiden fremad, så det kommer an på kvaliteten af filmen om man kan aflæse nummerpladen.
Blot til orientering....
apr 2005
Dermed er den lille "oplysningspligt" sat ud af kraft.
Og så er det HELT gratis
jun 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 21
Tag dog jeres ansvar på jer og æd bøden, når I er "dumme" nok til at lege med andres liv og helbred ved at køre for stærkt !
og ja okay - SÅ får jeg jo nok høvl
/ Lena
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 104
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
hvis man bliver taget i en fotofælde så er det fordi man har brudt loven. Dvs man har kørt for stærkt!
Derfor betaler man også bøden, da man kender fartgrænserne her i landet!
Synes simpelthen det er for lavt at nægte når man ved man har gjort det! Men det er så typisk dansk, en go gang selvretfærdighed, det er alle andres skyld og ikke min... ja så kører det!
feb 2005
Følger: 24 Følgere: 25 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 70
feb 2005
Moral er godt, double moral er double så godt... SmiL...
maj 2005
Og til Christoffer for linket.
Og dig Lena. Du har knald i laget.
En ting er at køre for stærkt en anden at gå i en fartfælde når man triller af sted på vejen mens man nyder det gode vejr.
Du lyder lidt som Jacob Buksti (S) inden han selv blev knaldet.
jan 2005
Peter E.. Det var nu også det jeg mente, at man har pligt til det.. og fortæller man det ikke bliver man sigtet for ikke at oplyse, hvem der kørte køretøjet... man får sig så en bøde på 500 kr. og den er stadig gældende...
apr 2005
Så kan jeg lære det.. he he
jan 2005
apr 2005
Lena og Sebastian," lad dem der er rene kaste den første sten.." men ellers er det da herligt at høre hvor den DANSKE dobbelt moral trives.. he he
jun 2005
Done the crime ? Do the time !
Og PeterE. - jeg er fuldstændig ren, som sne på alperne !
- og ikke dobbeltmoralsk overhovedet.
(Men helt givet s....irriterende når jeg nu har ret ! *GG*)
/ Lena
feb 2005
maj 2005
om at diskutere rigtigheden i at holde loven, men om hvad man stiller op hvis man går i en fotofælde. Dit svar med at man skal tage sin straf, og hvad deraf følger, siger mere om dig og din fornuft.
Det er i hvert fald ikke et råd man kan bruge til noget.
Du har ikke knald i låget siger du? ok det tager jeg i mig igen,
men frelst det er du helt sikkert, en benævnelse som i mine øre lyder værre end først nævnte.
apr 2005
Men ingen over 5 år(måske Kristus undtaget) er ren som nyfalden sne..
ALLE har et eller andet på samvitigheden, fx. undladt at stoppe svigerfar/en kollega/ungernes lærer, eller en sportskammerats køretur, selvom man vidste at de havde fået lidt for meget at drikke... eller lign.
Hvis du vitterlig fastholder at du er fuldstændig ren, så vil jeg ønske dig tillykke med din selektive hukommelse, og/eller dit eget selvbedrag.. HERLIGT !
Men hovedsagen er vel du kan holde dig selv ud, OG underholde mig, med dine morsomme fagter
apr 2004
jun 2005
I fatter givetvis ikke en s...
(Henrik H - du behøver ikke råbe, jeg er ikke døv)
Selvfølgelig er jeg da ikke ren som nyfalden sne (hvem h....... troede dog på det ?)
Men der er ikke særligt mange herinde der kan tage lidt røg - straks skal man påduttes de mest horrible betegnelser og lamme en-sætnings-kommentarer såsom "Get a life" og "Knald i låget"
MEGET intelligent sprogbrug iøvrigt.
Jeg er dog slet ikke utilfreds med at det siger noget om min fornuft at jeg mener man skal tage sin straf (som en mand) i stedet for at klynke over at blive nappet.
Godt ord igen, jeg er også kun et menneske.
/ Lena
Fotofælder og motorcykler?