{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

Ny bruger - ny cykel {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg skal ud og have min første cykel. Jeg er gammel nok til at den ikke skal drosles, og jeg vil max betale 50.000 kr. da jeg i starten kun skal have ansvar på den.

Hvilken cykel skal jeg så vælge?? Jeg har søgt lidt på forum, men finder mest omkring cykler der skal drosles, og det er jeg jo ikke interesseret i.

Kom meget gerne med jeres bud på cykler, og argumenter herfor.

På forhånd tak
Med venlig hilsen
René


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bruger - ny cykel
  • #1   26. sep 2007 CBR 600 F2 en ganske fin cykel..

    måske en ide og fortælle forum om hvilken type MC du kan lide ? Er du til sofa cykel eller en racer !?


  • #2   26. sep 2007 som god start cykel kan nævnes suzuki gs500 kan fåes næsten ny til 50000, honda cb500, eller kawasaki Er-5. Men hvad type cykel er du til sports cykler eller choppere..??

  • #3   26. sep 2007 Jeg har en fin cykel tilsalg, find lidt flere penge og vi kan lave en handel
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51771594


  • #4   26. sep 2007 Jeg er mest til en sports touring.. Noget med kåbe, og omkring de 600 ccm.

    Gerne argumenter for hvorfor eks. CBR fremfor eks. GSX eller omvendt.


  • #5   26. sep 2007
    szr660. Billig, mega sjov at køre på, fedt udseende og masser af cykel for pengene. Men ikke super behagelig at køre mere end 200 km i et stræk på. *g*


  • #6   26. sep 2007 suzuki bandit 600, kører udmærket, man sidder godt på den, har et ok moment i forhold til andre 4 benede motorer. og kan fået i ok stand til dine penge.

    yamaha 600 division kender ikke meget til den, men noget ala banditten vil jeg tro.... og til de samme penge...


  • #7   26. sep 2007 Suzuki Bandit 600. Jeg har haft 2 og de fungerede begge upåklageligt. De har en god alsidig motor, ok køreegenskaber og er designmæssigt andre cykler i prisklassen overlegne

    god fornøjelse


  • #8   26. sep 2007 Du kan da bare købe min 25 k over dit buget, men så er den også indr. førstegang i 2007 og har kun gået 5000 km og der er stadig 4½ års garenti..

    Det kan blive din for 75.000,- incl 2i1 udstødning og powercommander


  • #9   26. sep 2007 Der er en bike der vil være helt rigtig for dig. DU er i samme situation som jeg selv for blot et par måneder siden. du vil have en sportstourer i 50000 kr klassen. Svaret er simpelt. Kawasaki ZZR600 årgang 91-94. Det er ganske enkelt bare en køremaskine du ikke blir træt af. Og så er den bare flottere end de andre modeller i samme klasse. + den kan ikke dræbes.

  • #10   26. sep 2007 ZZr-600.. Forholdsvis billig i forsikring... Gode køreegenskaber... dvs. god i sving, god komfort; både til lange ture (limfjorden rundt f.eks) og de korte ture, god acceleration, og bliver ikke hurtig kedelig, som f.eks. en 500 ccm. ( Det er så bare noget jeg har hørt, ikke oplevet på egen krop )
    Jeg kan godt lide Kawa stilen, men om den er bedre end Honda, Suzuki, Yamaha eller .... ja, det er jo din stil det kommer an på, så.... PRØV... PRØV..


  • #11   26. sep 2007 Suzuki Bandit er ikke interessant.

    Det skal være noget i stil med CBR, ZZR osv.. Altså en racer med kåbe.


  • #12   26. sep 2007 GSX 600F fra starten af 90´erneog frem. De er til at komme til for penge.Hestene er ikke de vilde. Har som standart 86, og hvis jeg skal sige min mening er det ganske fint at starte på hvis der godt må være lidt gang i den. Har selv været den meget lykkelige ejer af sådan en maskine, og kan helt klart anbefale den. Den er også billig i forsikring, både med ansvar, men kan også findes til en rimelig pris hvis du vil have kasko på. Og så kan man jo sige at hvis du ikke bruger alle 50 på mc, ja så er der lidt til en kasko, hvis det skulle være noget.

    Bare mit forslag.

    God jagt


  • #13   26. sep 2007 Enig med Ane. Yamaha SZR 660 er bare for sjov, så køb du bare sådan en

  • #14   26. sep 2007 Du tager fejl Ane.
    Du kan sagtens køre langt på en SZR. Jeg kørte til Prag på en dag via motorbahn. Hastigheden var over 120 kmt og jeg var bestemt ikke ødelagt ved ankomsten.


  • #15   26. sep 2007 min !! smiley

  • #16   26. sep 2007 Tjaeeee, jeg vil nu ikke anbefale en cbr og lign. til en begynder.
    De fleste begyndere tipper deres første mc på et eller andet tidspunkt, bare se forum igennem herinde. Der er det en billigere affære med en nøgen MC, da et spejl og blinklys er billigere at skifte, end en halv kåbe.

    Men hvis det skal være
    En velholdt CBR600F1. Fin driftstabil maskine. Neutrale, men efterhånden noget gammeldags
    CBR600F2. Noget friskere, og går også an med dagens øjne. I den prisklasse er den nok noget træt at se på, men du kan være heldig. Har ingen typiske fejl, så ejerens pleje er det eneste du skal se efter.

    Kawasaki ZZR600. Til den pris bliver det nok den første model. Såmænd ok, men ikke meget mere at komme efter end ved F2'eren.
    GPX600. Blev solgt helt op til midt 90'erne. Ældre i konstuktionen end ZZR, men du får en af dato, hvilket betyder at affjedring, kronrørslejer osv kan være i bedre stand. Faktisk en del gode bud i den prisklasse. og de kører godt.

    Suzuki GSX600f. Tjaeeee, såmænd en udemærket MC, men de andre er bedre.
    RF600. Overset model, fordi den aldrig har været den skrappeste racer, men er en god sportstourer til en billig penge. Motoren er stærk, køreegenskaberne gode (ikke som på en racer, men den er letkørt), men finishen er ikke så god og gearkassen er noget knoklet. Betyder dog ikke noget for holdbarheden.

    Yamaha FZR600RG/US. Ældre konstruktion fra 80'erne, der blev genoplivet i midt 90'erne. Lagt mere vægt på race end de øvrige, men komfortabel set med moderne øjne. Finder du en af de sidste årgange for du meget valuta for pengene. Oliefobruget er på nogle eksempler set værende ret højt, og så tåler 2. gear typisk ikke hård race. brug. Når du ser på sådan en så hold øje med røg samt kør den helt ud i 2. gear, den må ikke hoppe ud af 2. gear.
    Yamaha FZR600R. Her får du mest race for pengene. Overset fordi den af ukyndige bliver forvekslet med ovennævnte. Nyeste konstruktion af de nævnte, go på sådan en kan man sagtens følge med de noget nyere 600 racere. Hvis førerens evner er til det.
    Samme fejl som på den førstnævnte FZR

    Fælles for alle de nævnte er, at de kan have haft mange ejere, som oftest nogle unge fyre som har godt kan lide at give gas. Der er dog ikke noget farligt ved det, så længe de ikke er mishandlet.
    Se efter styrtskader og slidt kronrørslejer.
    Og så selv. alm sliddele og om motor og gearkasse er velfungerende.
    Inden du forelsker dig for meget i en af dem, så forhør dig også lige med forsikringspriserne.

    /
    Jesper


  • #17   26. sep 2007 Suzuki sv650s kan du være heldig at få til omkring de 50.000, god stabil cykel du ikke bliver træt af lige med det samme, og så er der det rette antal cylindre. (2)

  • #18   27. sep 2007 Hej. jeg giver Jesper (Lyngby) ret i at Cbr og andre med kåbe IKKE er en god begynder cykel, da mig selv inkluderet alle lægger os ned som nybegynder, en Bandit 600 er billig i brændstof og reservedele og absolut en rigtig god begynder cykel. Min er til salg for 47.500 fra 1996, men kig dig omkring. mange mc hilsner Birthe

Kommentér på:
Ny bruger - ny cykel

Annonce