{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Simon H.N .
Simon H.N .
Tilmeldt:
15. sep 2006
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 42

Ny Bruger {{forumTopicSubject}}

Hej MCgalleri. Ja nu da man er blevet slettet på Bilgalleri pga admin har lavet en fejl. Så må man jo finde andre steder. Jeg er nu mest biler. Men en Suziki GSX-R 1000 K6 skal da heller ikke komme i vejen. Men jeg er kun 19 år så må desværre ikke køre på en endnu. Så må jeg bare lige køre i min Fiesta ST et par år endnu før jeg kan skifte den ud smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Bruger
  • Simon H.N .
    Simon H.N . Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 42
    #1   15. sep 2006 Peter. Haha jo jeg er også inde på Zoomcar. Jeg vil bare ikke til at betale for at komme ind på BG igen. Jeg bliver jo bare smidt ud igen. I stedet for at skære i min lille Fiesta ST så tror jeg bare at jeg bytter den til en Suzuku GSX-R 1000 i stedet for smiley Nu ved jeg ikke lige hvor smart det er at sige at jeg godt vil starte på sådan en MC. Jeg har lige læst lidt i forum hvor en på 19 år har købt en Hayabusa (Eller måske hans far). Syntes godt nok at alle folk er så hellige eller så er det bare misundelse. Om du er 19 eller 21 betyder ikke det store vil jeg sige (Kun at det er ulovligt). Det handler mere om erfaring og om man har teknikken til det. Om han blæser den busa af på en tom motorvej er jeg da ligeglad med.

    Det eneste erfaring jeg har er cross i flere år. Jeg ved godt at der er sindsygt mange kræfter bag en GSX-R 1000 men det er sådan en selvmords maskine jeg er blevet forelsket i. Og det må i bare leve med smiley

    Jeg har da aldrig lavet skader på min scooter eller bil selvom jeg godt kan li at køre for stærkt. Man skal bare ha respekt for sin mc og andre. Også læse trafikken godt.



  • Simon H.N .
    Simon H.N . Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 42
    #2   15. sep 2006 [Bannedsite]. = Z oomcar.dk

  • #3   15. sep 2006 Jeg vil ikke dømme dig, men som du selv skriver handler det om erfaring....
    Velkommen til..


  • #4   15. sep 2006 Tvivler på at en fiesta kan byttes lige over med en GSX-R 1000, men anyway! Velkommen til smiley

  • #5   15. sep 2006 Simon:

    Det kan godt være, at du synes vi var hellige herinde i den streng du referer til - husker den udmærket. Fyren der skrev jo, at det hele handlede om at komme ud og køre stærkt - det gør du ikke helt, men næsten.

    Det er ikke for at være hellig, at Peter poster de to billeder. Det handler simpelhen om, at vi har tilstrækkeligt mange døde motorcyklister allerede og alle ulykkesstatistikker viser det samme - unge mænd mellem 18 og 25 har den største risiko.

    For mange år siden var en Honda CBR 750 en hurtig maskine - men slet ikke som fartmonstrene er i dag. Sådan en havde jeg. Jeg ved den dag i dag ikke, hvad der skete, men den løb slet og ret fra mig på er skovvej og fes ud mellem træerne. Til alt held røg jeg af inden cyklen pakkede sig rundt om et af træerne.

    Som Peter skriver: her "afregnes" meget mere kontant end med et biluheld. Du har muligvis kørt tunet scooter og cross, men en GSX-R 1000 - eller- for den sags skyld en ordinær 600 ccm Bandit- slipper langt større kræfter løs, end du i dette øjeblik forestiller dig.

    Gør dig selv en stor tjeneste: byt din Fiesta til noget mere medgørligt og brug et par år på at lære, hvad MC'er på gaden mellem andre trafikanter handler om.

    Det er sikrere, men det vil også give dig meget mere fornøjelse af en hidsig maskine, når du så anskaffer sådan en.

    Og så i øvrigt - velkommen til!


  • #6   15. sep 2006 Og lige en tilføjelse til Knud's oplæg.

    Du kan læse trafikken nok så godt og alligevel er der 10 billister som overser dig en solrig forårsdag og kører lige ud foran dig. Det er sket flere gange i år med katastrofale følger for de stakkels MC'ister.

    Men velkommen til!


  • #7   15. sep 2006 Nu hvor du kun er 19, som jeg også er. Jeg er startet på en Mito 125.. Det er måske ikke den fedeste, men den har fandeme looket med sig, og motoren er helt fin. Den går fra 0-100 på 7 sek, den kører 170km/t på toppen og er både billig i indkøb og forsikring.

    Mit råd er bare, lær at kravl før du begynder at gå.

    Jeg har selv kørt scooter siden jeg var 15, og de 2 gange man var på bane prøvede jeg en 500cc, som egentlig ikke var noget problem på bane. Men jeg synes selv det var en god idé at starte småt, for at så gå op senere når de 2 år er gået.

    Du kan jo slå dig selv ihjel på sådan en GSX-R 1000, jeg har aldrig prøvet sådan en, men et eller andet siger mig at man skal passe rimelig meget på.

    Men velkommen til, og tænk dig om inden du bare fare ud og køber en 1000cc som første MC, det er ikke for sjovt at reglen med 2 års erfaring eller over 21 er lavet.


  • #8   15. sep 2006 Simon:

    Kig lige en gang på disse dummies i crash test. Jeg tror faktisk Peters billeder kommer herfra.

    Kig rigtig godt på dukkerne - det er ikke en cross bane, og biler er altså noget lort at ramme!

    mvh

    Knud http://www.break.com/index/crash_test_dummies.html


  • #9   15. sep 2006 Mange tak. smiley

  • #10   15. sep 2006 Hej simon....

    Hvis du køber en gsxr1000 som første cykel, og du finder et forsikringsselskab der vil forsikre dig hvilket jeg meget stærkt tvivler på, så vil jeg garanterer dig at du kommer galt afsted, måske skulle du starte i det små, så er der en chance for at du blir 30 uden mén.....
    PS jeg ved hvad jeg taler om da jeg selv kører på en.....


  • Simon H.N .
    Simon H.N . Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 42
    #11   15. sep 2006 Ja jeg ved godt at det letter kan gå galt (Kender jeg fra cross) Men Peter (vejle) M: Du siger at man bare skal lave en lille fejl. Nææ ikke altid. De fleste jeg høre om er pga biler køre ud forand dem. Kender ens bror der er blevet kørt ned og var i livsfare. Om du køre på en 600 eller en 1000 ccm kan jeg ikke se meget forskel i. Hvis du feks køre galt med 130 km/t så er skaden lige stor.

    Peter H: Nææ den kan ikke byttes lige over nu hvor bilen er 1 år gammel. Men bilen står i 220000 kr std og omkring 250000 kr med det ekstra udstyr jeg har i den nu. Så jeg er blevet tilbudt 175 kilo for den nu. Jeg har tænkt på at bytte den ud også starte med at køre på bane. Så kunne man jo evt købe en uden afgift også få afgift på den når man bliver gammel nok. For en 34 HK mc siger mig intet.


  • #12   15. sep 2006 Simon:

    Nu begynder fornuften at klinge igennem - hvis du vil køre stærkt på sådan et supersonisk missil, jamen så er det en fremragende ide at køre på bane.

    Der er dine overlevelseschancer langt større, idet der ikke er biler, cyklister, kantsten og vejtræer at ramle på.

    Endvidere er der heller ikke andre trafikanter, du kan slå ihjel, og endelig er der nogle ansvarlige, der kan vejlede.

    Dine argumenter om, at bilister ligeså godt kan køre ud foran en lille cykel med 130 kmt som foran en stor, er selvfølgelig rigtige, men det er ikke bare det Peter hentyder til!

    Sådan en "hyperknallert" kan simpelthen løbe fra en hvilken som helst kører, hvis han gør noget forkert, og det er der VOLDSOMT STORE CHANCER FOR, at en begynder gør!

    Derfor er banen en rigtig god ide!!!!



  • Simon H.N .
    Simon H.N . Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 42
    #13   15. sep 2006 En Suzuki GSX-R 1000 er da også kedelig der skal da også turbo på. Det gas smiley Men jeg har ikke lyst til at købe en 600 ccm. Du kan sige at det er det samme som en 16 årig der ser på en Ferrari også køber han en Fiesta ST smiley Så heller gå til noget race så man kan lære at køre på den der. Jeg vil ikke køre rigtig race. Men der er vel nogle der laver nogle track day eller sådan noget. Ved i hvor der er noget i Østjylland. Evt Ring Djursland eller Jyllandsringen. For som du siger Knud så er der ikke så store chancer for at slå nogle ihjel på en bane. Så skal du da køre hårdt ind i en anden køre. Om jeg slår mig selv ihjel må jo være mit eget problem. Det jeg er mest bange for er at sætte uskyldig folk i en kørestol.

    Så kan jeg lige spørge: Nogle der har nogle gode mc film? af jeres egne. Så kan jeg smide dem på min hjemmeside smiley


  • #14   15. sep 2006 Simon:

    Det glæder mig du alvorligt tænker i bane.

    GSX-R 1000 og så turbo - til dig- som begynder - selv på bane.

    Simon - get real - jeg begynder at forstå, hvorfor du bliver pebet ud af Bilgalleriet.

    Husk lige Peters allerførste bemærkninger i denne tråd

    P.S. Undskyld, men det er altså ment godt smiley


  • Simon H.N .
    Simon H.N . Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 42
    #15   15. sep 2006 Haha Knud som jeg sagde så er det gas. Jeg vil ikke ha turbo på. Men er ikke bange for at starte på en 1000 ccm. En GSX-R er jo heller ikke den værste dræber. Syntes at en Hayabusa er værre da den er stor og klodset. Stadig en max fed mc. Har bare hørt at den ikke er så let at styre pga den er så stor.

    Har da været ude og køre i 4 sek biler smiley (link fjernet) da man ikke lige har råd til en Ferrari Modena Challeng Stradale så må det jo blive til en mc i stedet for;-)

    Jeg er ikke blevet pebet ud af Bilgalleri. Admin har bare lavet en fejl. Og da han ikke er til at snakke med så er det jo lidt svært at forklare ham det.


  • #16   15. sep 2006 Sorry - godt ord igen smiley

  • Simon H.N .
    Simon H.N . Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 42
    #17   15. sep 2006 Eller måske skulle man smide en Hayabusa motor på med turbo og NOS så vi kommer over 400 HK smiley Hehe.

    Hva vil en GSX-R 1000 få af HK med en turbo? Så bare at de solgte nogle kit til den i Tyskland med TUV.


Kommentér på:
Ny Bruger

Annonce