{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.331 visninger | Oprettet:

Skal det være ulovligt at køre MC? {{forumTopicSubject}}

Nu må det høre op...

Jeg er sikker på i har hørt om politikkernes forslag om, at der skal være forbud mod bykørsel for motorcykler, samt at vi fremover skal køre med gule veste!

Som om det ikke var nok, vil de også hæve afgifterne på cyklerne samt kræve en årlig køreprøve for motorcykelister... Med andre ord de vil helt have motorcykler af vejene i Danmark!

Der må gøres noget - hvis det træder i kraft råder jeg alle motorcykelister til at smutte forbi Christiansborg og demonstrere... Hvis ikke lige man kan tage turen, så kør ned og bloker den lokale tank!

Støt kampen imod forslaget på: www.nymclov.underskrifter.dk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal det være ulovligt at køre MC?
  • #1   26. sep 2007 Eeææøøhh?? Har du overhovedet selv læst hvad der står på den side du linker til?

  • #2   26. sep 2007 Det var squ da latterligt!! Hvorfor finder de dog på sådan noget.. De kan da ikke forhindre os i at køre i byerne!!

  • #3   26. sep 2007 ????

  • #4   26. sep 2007 Tror det er lidt en and. Emnet var også oppe igår, med en der havde modtaget en sms med samme budskab, men linket var også til forslaget mod børn på mc. Jeg har heller ikke set eller hørt det andre steder end herinde.

  • #5   26. sep 2007 Tror da snart vi skal have skiftet alle dem på Christiansborg ud hvis de begynder at komme med så tåbelige forslag.....

    Kan ik passe de begynder på sådan noget. Der er så meget andet de skulle tage at få styr på inden de begynder på noget nyt....
    Indfør døds straf til dem der begår overgreb mod børn....




  • #6   26. sep 2007 Beklager sagen er lagt ind to gange, der er lidt knas med min computer...

    Jeg er ganske klar over at linket kun angiver det med børn bagpå, men disse tiltag er nyelig tilknytninger til forlsaget, altså de ting jeg har nævnt...

    Jeg kan være fejlinformeret, men blev lidt oprørt efter jeg læste den artikel samt modtog en del rundebeskeder om emnet...


  • #7   26. sep 2007 Hvis det lovforslag er rigtigt, så ser det sgu godt nok skidt ud i Folketinget, for så har de da ikke ret meget andetr at lave, end være på nakken af os..
    hallo, vi (samfundet) har MANGE andre problemer, der skal tages hånd om, end at vi skal op hvert år til en køreprøve..hvad med 86-årige gamle hr. Hansen som stadig kører i hans Fiat 127 og ikke kan se en ladeport om han så kørte ind i den.. Han er også skyld i de mange ulykker, ikke kun os.
    Skal der ikke gøres noget ved vores sundhedsvæsen, manglende pleje af ældre, hjælp til voldsramte børn og unge, tage hånd om de fucking unge der smadrer alting i København... ta' hånd om det, og spring så ned af vores ryg!!!
    Hmm..der kom sgu' lige et læserbrev ud af denne omgang galde.. sorry!!!


  • #8   26. sep 2007 Det er da den sygeste røverhistorie.. smiley

    Der ud over, så hjælper internet underskrifter til præcis -ingenting-...


  • #10   26. sep 2007 Brian (ESBJERG) M: Ja, der er vi to ganske enige!!! De skal dø langsomt og lide som deres ofre...
    Hmm..tror vist, at jeg er lidt på krigsstien idag..


  • #11   26. sep 2007 Buggi

    Jeg er ikke en skid sikker på alt det her er sandt eller falsk, men jeg ser ingen grund til nogen skulle køre en stemning op over en løgn... Det har fremgået flere steder det med bykørsel og veste, hvilket jeg er sikker på i ved...

    Det med afgifter og årlig køreprøve har jeg kun læst ét sted og ellers bare hørt fra mund til mund blandt folk i branchen... Så jeg måtte lige af med det, og se om andre ligeledes havde hørt noget om det...


  • #12   26. sep 2007 Lyder helt blødt - specielt i bytrafik har MC så mange fordele frem for dyttere.

    Det vil jeg sgu se på skrift inden jeg tænker mere over det


  • #13   26. sep 2007 Jonas G> Jeg mistænker skam ikke dig for at piske noget op... Men der sidder nok nogen et eller andet sted og klapper sig selv på lårene over at deres "vandre historie" er kommet så vidt smiley

    Enten det, eller også er det bare neurotisk sniksnak fra nogle "drama-queens" der er gået fra én fjer til fem høns...

    Jeg tør godt sætte penge på at ingen af de hypotetisk opstillede "forslag" bliver til noget i min levetid... Heldigvis smiley

    PS: Jeg <b>er</b> klar over at forslaget om at børn på under 135 cm ikke må sidde bag på en MC, er gennemført, men det billiger jeg, så det skal de ikke høre noget for, fra min side af smiley


  • #14   26. sep 2007 Dette er en hoax

  • #15   26. sep 2007 Michael H

    Det er hermed gjort... Hvis du ikke har hørt noget om emnet eller ikke finder det relevant, så lad det ligge..


  • #16   26. sep 2007 Michael T - uddyb?

  • #17   26. sep 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Hoax

  • #18   26. sep 2007 fik jeg sagt at jeg var enig med Michael T smiley

  • #19   26. sep 2007 Ja, enig. Prøv igen.. Men det var nu en meget sjov joke

  • #21   26. sep 2007 Tak Buggi, og på dansk:

    Det engelske ord hoax er afledt af "Hocus pocus" og betegner et forsøg på at narre et publikum til at tro, at noget falsk er ægte. I mange tilfælde indgår et eller andet forfalsket objekt i historien. I modsætning til et almindeligt bedrageri udføres en hoax normalt for et stort publikum og motivationen er ikke økonomisk vinding.

    En hoax udbredes ofte som en practical joke med et humoristisk grundlag. Formålet er ofte blot, at få publikum til at tro på historien og efterfølgende udløse forlegenhed, når den rette sammenhæng afsløres. Et dybere formål kan være at afsløre eller udstille bestemte religiøse eller politiske retninger.

    I mange tilfælde opstår der lange diskussioner om, hvorvidt en given påstand er pålidelig eller en hoax.


  • #22   26. sep 2007 Hvis der er noget om det, er det her:
    http://www.folketinget.dk/
    Så har du også noget at få aftenen til at gå med *GG*


  • #23   26. sep 2007 Tak buggi, stor hjælp...

    Det kunne være michael havde noget konkret information om alt det her er noget pis - for det håber jeg sku det er... Jeg er ikke forfatteren, bare budbringeren, og jeg håber lidt budskabet kan slåes ihjel og nogen kan fortælle mig at forslaget er pis og papir...


  • #24   26. sep 2007 OK, -pis og papir.

    Inden et lovforslag kommer op kommer det i høring hos diverse organisationer som derefter udtaler sig. Det er oftest via dem vi høre om den slags først. Det skete ikke iforbindelse med indførelsen af 135cm regelen eller nogle sov i timer. Derfor var der så meget larm da den lov kom og det er den afstemning dit link føre til. Hoaxen blev født for et par dage siden som en sms. Lad den hermed dø.


  • #25   26. sep 2007 Michael H

    Det er helt i orden Michael, nu har det bare summet omkring mig i et par dages tid, både via mail, sms og en enkelt skriftlig artikel jeg blev fremvist.

    Jeg afviste det også i starten med et smil på læben, men nu er jeg lidt træt af at høre på det (plus at jeg i forvejen ikke er enig med regeringen) så derfor måtte jeg af med det og høre konkret om andre havde hørt ligeledes...

    Det med linket, skulle simpelthen være at gruppen som kæmper mod forslaget om forbud for børn på mc, også vil kæmpe mod disse forslag - om de så er sande eller flaske...

    Jeg synes dog selv de lyder fuldstændig åndssvage og urealistiske - men nu måtte jeg høre hva fanden der foregår...


  • #26   26. sep 2007 Michael T

    Det var det eneste du havde behøvet at skrive. Jeg takker for svaret og antager du har bund i hvad du siger. Så smiler jeg igen og køre u-selvlysende igennem byen, med min nevø bagpå og ikke i ventekø til en årlig køreprøve smiley
    (Selvom min manddom snart fryser af med den "sommer" vi har haft)


  • #27   26. sep 2007 Ha ha, tak for rådet Michael

  • #28   26. sep 2007 Hej.. Hvis nu man skulle prøve at påvirke politikkerne i fremtiden burde man så ikke begynde at skrive nogle læserbreve eller nogle breve/mails til den politikker som er folketingen i den kreds hvor man bor? I stedet for de der internet underskrifter, så få hele den lokale MC klub til at lave en manuel underskrift indsamling og send den til lokal politikkeren?

    Mvh. Mathias


  • #29   26. sep 2007 Ja, hvis vore uduelige folkevalgte som absolut ikke er deres løn værd, vil redde menneskeliv, så kunne de jo forbyde hospitaler - der sker de fleste dødsfald....

    Der er også mange der dør af overanstrengelse, det kan også forbydes....og der er faktisk mange kvinder, der dør under fødsel - så kan man jo forbyde fødsler... og mænd der for hjertestop under elskovsseancen - sex bør derfor også forbydes........

    Ligeledes dør mange i bilulykker - biler bør forbydes - trafikpropper kan være farlige - forbyd trafik.....

    Det er mindst lige så gode og saglige forslag som at forbyde MC-kørsel..... hold-da-op, hvor er de dygtige derinde på borgen..

    Mvh
    Thomas E


  • #30   27. sep 2007 Thomas E:
    Hørt!


  • #31   27. sep 2007 Hvis man ville gøre noget fornuftigt her i landet, så skulle man promovere motorcykler noget mere fra politisk hold. I forvejen er der alt for lidt plads på de danske indfaldsveje til storbyerne i myldre traffikken, kunne man få lokket en del af billisterne over på mc, ville det give lidt mere plads på de danske veje. Tag London som et godt eksempel, her kører de squ rundt på mc i jakkesæt, styrthjem og mappen under armen (måske ikke det fedste sikkerhedsudstyr) det er både meget hurtigere og nemmere at komme rundt på mc. Herhjemme kan man jo næsten ikke engang finde en lovlig mc P.plads i byerne, men sådan er der jo sikkert så meget, men man har vel lov at drømme lidt

Kommentér på:
Skal det være ulovligt at køre MC?

Annonce