Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kineser topfart?
  • #1   27. sep 2007 uha jeg tror rask væk at vi nærmer os 115 km/t måske endda lidt mere .. men kun hvis det ikke er modvind :o)


    Hvad skal du bruge det til ? De er så langsomme at alt betyder noget, om det er fredag, om solen skinner, om tanken er fuld, om du vejer 60 eller 90, om der er nok luft i hjulene......


  • #2   27. sep 2007 jesper har vidst fat i den lange ende der...-110-120km/t alt efter forholdende

  • #3   27. sep 2007 det er ikke fordi at jeg vil købe en (har jo en lækker maskine) men det er fordi at en af mine kammerater overvejer at købe en og da der er forskel på fabriks data og hvad nogle herinder siger så er det jo meget rart at vide hvad man skal forholde sig til

  • #4   27. sep 2007 Så længe det er samme motor, tror jeg ikk der er en forskel på over 5 km/t. De fleste kina-maskiner er opgivet til mere end de faktisk kan køre, og oftest passer speedometeret af h.. til.

  • #5   27. sep 2007 jeg har hørt folk udtrykke at de ikke tør køre over 100 kmt på dem, da de ligefrem føler at deres liv er i overhængende livsfare når knallerten sniger sig derop på den fart.

  • #6   27. sep 2007 hvis du er en god kammerat, prøver du at råde ham til at bruge pengene på noget andet smiley

  • #7   27. sep 2007 hmm.. har selv kørt kineser.. jeg følte sq ikk at jeg sku dø.. max hast. på min var nok 115km/h.. Så de har vidst bare været lidt sarte

  • #8   27. sep 2007 Birgit:

    Helt enig, men af en eller anden grud, skal de her meget billige cykler sammenlignes med diverse halvracerraketter.

    Jeg mener egentlig også de er OK, og forresten en Suzuki Marauder 250 får dæleme også alvorlig åndenød ved 115 kmt!

    Det man skal tænke alvorligt på, er om man skal ligge og køre 20-30 km motorvej hver dag. Det er meget enerverende at køre MC og ikke kunne følge med trafikken - men det er ikke fordi cyklerne kommer fra Kina!!!


  • #9   27. sep 2007 Giv din kammerat et godt råd... Hold dig fra Kineser..

    Det er virkelig ikke kvalitet, det ryster og falder fra hinanden. Bestemt ikke et sikkert køretøj. Jeg havd en Lifan 250-4, den kørte max 80 i modvind..


  • #10   27. sep 2007 Meget enig med Mikael

    Det er mildt sagt noget billigt l***. Jeg kan stå ved det, største fejlkøb nogensinde!

    Styret var så skævt, bolte raslede af samt dele der sad monteret på den. Motoren vibrerede ekstremt ved over 4500 rpm og det gav rystelser ud i hele maskinen, selvom den var tilkørt (4000 km).. Elnettet var noget værre noget, samlinger var hul i hovedet. Blinklyset på den virkede ikke.

    Selve motoren har aldrig set en honda kopi - koblingen var så elendig at den ikke kunne koble ordenligt ud, uden at give et ryk, som hvis man slap koblingen for tidligt..

    Der har ikke siddet en ingeniør bag de maskiner..

    Der er bestemt ingen glæde ved sådan'en kineser. Efter min mening er det resoursespild at de bliver produceret!


  • #11   27. sep 2007 Jeg har sagt det før og siger det gerne igen: Jeg er super tilfreds med min kineser. Det er det bedste køb jeg har gjort.

    Dermed ikke sagt at alle kinesere er af samme kvalitet.

    Eneste ulempe er at man hurtigt får lyst til noget størrere,

    PS: Min går 130 på toppen (GPS målt). Og nej, jeg føler ikke jeg er i livsfare (ud over det sædvanlige altså)

    Det er ærgeligt at Kineserknallertene bliver lynchet herinde, for alle kineserejerne er flygtet herfra og over i www.kinojserklubben.dk .


  • #12   27. sep 2007 Synes i er lidt for hårde ved kineserne, du for hvad du betaler for og jeg vil mene du for meget mc i en kineser, jeg har selv kørt 3 kineser og har oplevet 2 fejl, den ene var en larmen fra kæde trækket, en løs bolt tror jeg, det andet var en lidt dårlig kopling, som var meget on/off altså svær at fille på.
    Desværre har Biker Andy vist fået et ekstremt dårligt eksemplar.

    Kig evt. på alternativer f.eks. en YBR 125 custom, hvis det skal være chopper eller WR250X hvis det må være super motard, begge "billige" modeller med god kvalitet.


  • #13   27. sep 2007 Og prisen for dagens optimist går til jep

  • #14   27. sep 2007 Jep J: Hvad med du fik dig en MC ???

    ;o)


  • #15   27. sep 2007 Jep J:

    Du skulle måske have byttet om på de to roller i din film smiley



  • #16   27. sep 2007 så siger vi tak for i dag jep J. og ha' en forsat god aften.....ggg

  • #17   27. sep 2007 Jamen jep det er da mig smiley
    Martin L: Det kan jo være at jep vil købe en kineser nu og så smide NOS system, tubolader, fart striper, alle dele ud skiftet med carbon osv på.


  • #18   27. sep 2007 for at holde os i det muntre hjørne.. . er helt vild med de film jeg for produceret på bombayTV smiley

    http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=1ddc01fdae8eeb4a640a58e35870aef9

    hehe - ku ik lade være efter at have set Jep J's film


  • #19   27. sep 2007 Ja,det er ikke let at være Kineser ejer herinde.er sgu også ved at være træt af alt det LORT folk lukker ud om kineser cyklerne. Har disse i****** nogen sinde prøvet en??.Er selv ejer af 2 stk. , og er yderst tilfreds.
    Skal lige huske at sige at jeg har prøvet næsten alt; lige fra Japser til Harley( og et hav af Englænder cykler ),i de 29 sæsoner jeg har kørt.
    Et gammelt ordsprog siger; Har du ikke noget godt at sige, burde du måske holde kæft.
    KIM.


  • #20   27. sep 2007 Nej Jep....Men så skal det da også være sjovt....ikk..???
    Og det siger jeg IKKE for sjov....eller.....???


  • #21   27. sep 2007 Har en kammerat der havde en GS500. Den havde mange vibrationer, stellet rustede hurtigt, og olieforbruget gjorde, at efter tre ugers kørsel, havde motoren sat sig.
    Så derfor....
    HOLD JER FRA JAPANERE.....
    Eller hvad. Hvis man kan drage sådanne konklusioner med kinesiske MC'er gælder det vel også fra MC'er fra andre lande...

    Nej vel?
    Der er forskel på en kinesisk MC til 12.000,- og en til 32.000,-


  • #22   27. sep 2007 Andy

    kender jo din historie, og den er trist. Alle producenter taber en vare fra båndet i ny og næ! Det er mulgt at kineserne taber lidt flere.

    Det er dog interessant, at langt de fleste jeg ser køre på dem, er glade når man spørger. Totaløkonomien er absolut i top-om så man skal kassere dem, har man mindre absolut afskrivning på en ny kinaknallert end på noget som helst andet (måske undtagen fladjernsraketter).

    Og så det her med at de er farlige - ih ja, det er virkelig dem, de nye "voksne" MC-ister slår sig ihjel på! Gu er det ej!

    Og så har Jesper ret, der kommer forskellige cykler fra Kina, der er bestemt også kvalitetsvariationer fra Japan, Italien, UK, Tyskland .... you name it...



  • #23   27. sep 2007 Jep: hvor andre ser begrænsning ser jeg potentiale smiley

    Jesper: du har ret, drop alle mc'er fra Asien, Europa og Amerika, de 2 eneste tilladte mærker er nu Nimbus og MZ smiley


  • #24   27. sep 2007 tror da nok den når 145 kmt, hvis du dropper den ud over Møn´s Klint

  • #25   27. sep 2007 Mikael P:

    Det er jeg så ikke enig i. En ikke for voldsom MC, til en fornuftig pris, med en rimelig ansvarsforsikring er et meget billigere motorkøretøj, på alle måder, end nogen bil!

    Dertil kommer alle fordelene ved bykørsel.

    Økonomien er en af de allervigtigste grunde til, at f.eks. min datter, men også flere andre studerende i min omgangskreds har valgt MC i stedet for bil!


  • #26   27. sep 2007 Mikael (Tønder) P: Jeg er fandme misundelig nu, jeg tror ikke der er ret mange der køber en mc uden på nogen måde at over veje den økonomiske situation, eller ville der jo ikke være de tråde omkring drømme mc'er?

  • #27   27. sep 2007 Mikael P:

    De mennesker eksisterer da også, og jeg tror såmænd der er flest af din slags.

    Men det betyder jo ikke, at der ikke er et andet marked - et hvor anskaffelsespris, forsikring, brændstofforbrug og absolutte afskrivninger har betydning smiley


  • #28   27. sep 2007 Sådan Peter smiley

  • #29   28. sep 2007 Martin L skrev:
    Jeg har sagt det før og siger det gerne igen: Jeg er super tilfreds med min kineser. Det er det bedste køb jeg har gjort.

    Ditto. Har selv 2 kinøjsere på 125 & 150cc - og jeg har aldrig været så billigt kørende som nu. Oven i købet billigere end da jeg havde en Piaggio Skipper 150cc scooter. Og det med at de går i udu hele tiden, kan jeg altså heller ikke rigtig genkende - tvært i mod er mekanikken ganske pålidelig...

    Jeg ser sådan på det, at Kina-MCerne appellerer til dem, som synes de ellers ikke havde råd til at køre MC. Det er klart, at til en nypris på 10-20.000 kr.- er finish'en ikke af Honda eller BMW-kvalitet. Og det skal man naturligvis heller ikke forvente .. smiley


  • #30   28. sep 2007 Jeg vil til enhver tid hellere købe en Vespa scooter, endda '45, end jeg vil have en kina MC.

    Ca. samme hastighed, ca. samme pris, og der stopper sammenligningen også. Alle andre punkter vinder scooteren.


  • #31   28. sep 2007 Altså jeg har haft 2 kinesere, ikke mc'er men atv'er, de har fået tæsk fra dag 1 og der har kun været 2 problemer
    1. Blandingen skal stilles alt efter om det er sommer eller vinter
    2. Den ruster vist den står for længe ude under ingenting

    Hvis den endelig, som det påstås, skulle gå i stykker kun jeg købe 4 af de samme maskiner som hvis jeg havde købt f.eks. Yamaha

    Igen, du for hvad du betaler for


  • #32   28. sep 2007 Jamen jeg skulle jo finde noget dårligt for at kunne være med smiley

  • #33   28. sep 2007 psst, en af mine favorit maskiner kommer fra kina, men ingen må vide det, for så bliver jeg holdt uden for smiley

  • #34   28. sep 2007 Hastighed og køre glæde har intet med hinaden at gøre i min verden, må dog indrømme jeg ikke fik købt mig en kineser men i stedet en italianer, men de for jo også hug af og til...

    Mærkelig verden


  • #35   29. sep 2007 Peter (Humlebæk) R : Tillyk med din kineser !
    Jeg snakker såmænd bare af egen erfaring. Jeg har haft / prøvet et utal af tohjulet køretøjer, forstand to motore og teknik generalt. Jeg kunne ALDRIG finde på at anbefale en kineser til nogen. Smmenlignen med '45 scooter var lidt ment som en provokation, men samtidig så alvorlig, at hvis jeg skulle råde om et køretøj til under 20k ville jeg anbefale f.eks en Gilera Runner '45. Det er da logik, at man ikke kan lave et kvalitets produkt 5-10 gange billigere end alle andre.. !


  • #36   29. sep 2007 Kim A skrev: "Det er da logik, at man ikke kan lave et kvalitets produkt 5-10 gange billigere end alle andre.. !"

    Din logik glemmer lige at købekraftsforholdet mellem danmark og Kina er ca 3 gange så stort som mellem Danmark og Japan. Samtidig favoriserer vores afgiftsystem billige maskiner så derfor betales der ingen afgift på mange Kina maskiner.

    At du betaler 30000kr i afgift til staten på en Japaner gør altså ikke MC'en bedre, kun dyerere smiley

    Selv Japanerne har set lyset. De flytter i stor stil deres reservedelsproduktion til Kina for at udnytte købekraftsforholdet. De sidste par år har Yamaha og Honda fået produceret nogle af deres modeller i Kina. Lur mig om der ikke kommer flere til...


  • #37   29. sep 2007 Nu gik min "logik" ikke kun på MC'er, men generalt produkter fra Kina... Men prisen bliver endnu større på MC'er pga. afgiften.

    Det er altså tit og ofte noget billigt lo.. der kommer derfra. De kan lave billige produkter, ja, men kvalitet har de ikke forstået noget af.


  • #38   29. sep 2007 Kim A: Den computer du sidder ved, er med stor garanti lavet i Kina...

  • #39   29. sep 2007 jeg undre mig lidt over at kinojser klubben har et lukket forum ??
    hvis man ville låre lidt om modellerne var det måske stedet....


  • #40   29. sep 2007 Grunden til at Kinøjserklubben er et lukket forum, er at der på et tidspunkt kom rigtigt meget spam.

  • #41   29. sep 2007 låre=lære


Kommentér på:
kineser topfart?

Annonce