{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.231 visninger | Oprettet:

hvad koster det? {{forumTopicSubject}}

hej. jeg er 19 snart..
og min plan / drøm er at få min egen MC en Suzuki GS 500 F, men min familie prøver at snakke mig fra at købe en nu! smiley de siger det er for krævende og alt fordyrt at eje sådan en, og det vil gå ud ove min uddannelse.. men jeg kan ike lige se hvordan det skulle kunne gøre det?? og syntes ikke selv det virker så dyrt at have en??

så en hjælp fra jer, er at dokumentere en pris, på hvad det koster om månedet, ca. men (olie, Bensin, dæk rep. og div.)

vil bevise dem at det er muligt for mig at have en MC.

håber i kan hjælpe og give mig nogle råd..

tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad koster det?
  • #1   28. sep 2007 skruer du selv koster det ikke så meget.... kommer an på hvad der går i stykker på den jo... jeg bruger under 1000 kroner på min om måneden inklusiv benzin. og jeg kører ca 30 km hver dag. (de 1000 kroner er uden gejl... for så kommer vi sgu lidt højere op... men gejl er jo ikke nødvendigt... eller jo... men man kan godt klare sig uden)

  • #2   28. sep 2007 at have mc er billige end at tage det offentlige... og hurtigere...

  • #3   28. sep 2007 det kommer jo an på hvad du skal bruge den til .
    bor du ved skagen og arbejder ved odense så er det lidt af en udgift jo smiley . men stadig billigere end i bil .


  • #4   28. sep 2007 Du skal også huske at regne forsikringen med. Den kan jo også være temmelig dyr, dog måske ikke SÅ slem når nu det er en GS500.

    Bortset fra det skulle det sagtens være muligt, selvom jeg jo ikke ved hvor meget du har til rådighed, så jeg synes du skal gøre op med dig selv om du har råd til det, og hvis du menere JA, så bare køb den... det skal nok gå smiley


  • #5   28. sep 2007 Jeg er selv på SU og har mc, det er ikke nogen dans på roser, og hvis du er en af dem der går ud og bruger 1000kr hver uge i fredagsbaren, så får du nok svært ved at holde skindet på næsten... men vil man så kan man smiley

  • #6   28. sep 2007 tak Marc JJ, jeg gør det også, uden tvivl.. smiley

    jeg skal primært bruge den til og fra kbh. da jeg skal studere der inde.. fra Hillerød. (ca 35km hver vej. + det løse, da jeg ikke har bil)
    jeg regner med at lade min far være ejer og mig selv som bruger, med henblik på forsikring. smiley
    og så har jeg penge nok mener jeg selv, ingen udgifter rigtigt. smiley

    men hvad siger i 1000 - 2000 kr pr. måned.. med alt inkl. ???


  • #7   28. sep 2007 jeg er 18 og har også en suzuki gs 500 e. Koster mig 4200 for kasko og ansvar om året, og jeg købte selve cyklen for 15000 , og så har jeg givet 6000 i rep, men det var pga af den anden ejer var væltet osv, og så skulle den drosles ned osv... Derudover koster det sq ikk meget i benz og olie..

  • #8   28. sep 2007 Emil C
    du skal ikk lade din far stå som ejer. Du kan blive straffet for det, hvis det bliver opdaget.


  • #9   28. sep 2007 Hvorfor dog lade ham tage forsikringen når du for omkring 2k kan forsikre den?

  • #10   28. sep 2007 ja, det er lovligt at stå som bruger, så længe jeg bor hjemme. smiley

  • #11   28. sep 2007 det er billigere for ham at tegne en kasko, men vi har ikke bestemt os endnu.. smiley

  • #12   28. sep 2007 med de km du skal køre er det vel omkring 1000,- på benzin i mdr. og firsikring vel ca. 400,.- så et par hundrede el. tre til dæk og olie og kædekit, og alt efter om du har pengene, så skal der jo afbetaling til smiley så mellem 1700-2700. Men har du pengene er 2000,- ikke urealistisk vil jeg sige .....

  • #13   28. sep 2007 firsikring=forsikring smiley


  • #14   28. sep 2007 Du må da også godt stå som bruger selvom du ikke bor hjemme.

    Men jeg kender godt din problemstilling Emil, min mor flippede helt ud da hun fandt ud af jeg ville have mc, for du for da meget mere bil for de penge. Heldigvis havde jeg en far, der som en anden tøffelhelt, kom snigende og sagde: "køb du bare, så tackler vi din mor". Altid rart med noget back up

    Bare husk, det er lettere at få tilgivelse end tilladelse


  • #15   28. sep 2007 Det kommer an på så mange faktorer. Ny eller gammel mc? Hvor lang tid vil du have den? Har du tænkt dig at købe ekstraudstyr? Skal du låne penge til den?

    Jeg har ikke prøvet en gs500f - men hvis den kører som en alm. gs500 ville jeg helt klart råde dig til alternativet i den klasse - er5. Der er klart mere jævnt træk og du har mere føling med den.


  • #16   28. sep 2007 Du kan finde en GS500e med fuldkåbe for 20-30.000,-
    Så sparer du en del ifht. en GS500f. Teknikken er den samme, der er kun lidt design til forskel.


  • #17   28. sep 2007 jeg er dog ikke på su... men jeg har den holdning at hvis man vil så kan man.... jaja man kan da leve af paste og så til en afvæksling havargryn smiley

    jeg selv er i lære og der er det ike et problem for mig...

    og ja forsikring skal du lige tage at under søge


  • #18   28. sep 2007 mine forældre prøver stadig at overtale mig til at sælge min mc... men som jeg bliver ved med at sige til dem... :" men jeg har jo ikke råd til at købe en større lige pt!" men det er ligesom om at det overhoved ikke er det svar de ønsker...

  • #19   28. sep 2007 ja du har ret i at en GS 500 e er det sammen som féren, men tænker også på hvilken en som falder mest i værdi??? hvad tror du jesper?

    har en i syne nu, en Fér til 50.000kr og har kørt 1600km, så er jo stort set ny..


  • #20   28. sep 2007 Tjaeeee, min nabo har købt en GS500e fra 1996 med 40.000km på klokken. Har fuldkåbe og givi-rack med tre takser.
    Lyder og går fint, men en del rust, som han vil arbejde på vinteren over.
    Prisen var 20.000,- og det kan han også få for en om et par år.
    Afskrivningen er størst på de nyeste og dyreste.


  • #21   28. sep 2007 Jonas greve lol
    Jeg har kørt og haft siden 18, 32 nu. mine forældrer siger også hele tiden, skil dig nu af med den mc... OG jeg har altid sagt, jeg ikke tør købe noget der er hurtigere, så slår jeg mig bare ihjel... det svar kan min mor heller ikke klare smiley

    Køb en solid billig som gs500e, forsikrer selv, så optjener du ancinitet. Nøjes med det lovpligtige.. Det der med at man kke kan nøjes med 500cc som folk skriver, og alt det der, det kommer sgu an på hvem man er. Du kan stadig få dit pap frakendt mindst 3 gang på den. God maskine, sjov og billig.. Benz, ja regn med ca. 1200 om mdr. forsikring skulle kunne fås for ca. 2700 kun lovpligtigt om jeg husker rigtigt (uden vinter kørsel) men husk at tegne en fører ullykkesforsikring...
    MEN frem for alt, lad ikke andre bestemme, og kør med hovedet, ikke sjoveren!!!


  • #22   28. sep 2007 ja, det var også det jeg mente... så måske jeg skulle finde noget ældre??
    jeg regner med at købe en om ikke for længe, så kan man vel også få en god vinter pris smiley

    hvad anbefaler du Jesper, en eér med flere år på bagen eller jeg køber min Fér (som er lidt federe) for de der 50.000, regner jo ikke med at have den i alt for mange år.. den er jo ikke den største maskine. hehe


  • #23   28. sep 2007 nu som du jo "kun" er 18-19 år skal du jo også lige huske at den nok skal drosles.... jo jo da kan godt flyttes sig af lige vel... selv med "kun" 34 heste smiley

    og ja kan sagtens næjes med 500cc det kan jeg ivald fald endnu...


  • #24   28. sep 2007 Økonomisk set, er en ældre e'er det bedste køb.
    For de 50.000,- du planlægger at bruge på en F'er, er en CB500s eller GPZ500s bedre køb.
    Men i 20-25.000,- klassen er en GS et godt køb.


  • #25   28. sep 2007 okay, tak for jeres gode hjælp.. smiley

    lige et spørgsmål mere, nu har jeg set at mange af de mere billige GSér er uden fuldkåbe, ser da også fedt ud, men har hørt det er ubehageligt at køre med i længden??

    hvad er jeres holdning.. ville det være okay at køre uden? (naked)


  • #26   29. sep 2007 Emil C: Ang. forsikringen så skal du ikke lade din far stå på som ejer og dig som bruger. Du skal selv stå som ejer og bruger. Problemet opstår den dag du laver en skade. Nogle forsikringsselskaber kan finde på at sige at de kun vil dække ansvarsdelen og ikke kaskodelen, da du med viljeg har sat din far på som bruger for at forsikringen bliver billigere.
    Andre selskaber går ud og siger at prisen bliver beregnet ud fra brugeren og ikke ejeren. De har afluret de unges metoder.


  • #27   29. sep 2007 GS500e er en meget fornuftig begynder cykel. billig at anskaffe brugt, set til 20000.. kåbe ER lækkert, men jeg har kørt omkring 100000 uden, og mente ikke det var et problem, det er bare lidt vigtigere med det rette tøj!!! opret forsikring i dit navn, så ooptjener du ancinitet, og kan bedre forsikre din næste cykel.

    /Jesper


  • #28   29. sep 2007 Er selv på SU med MC, og det kan SAGTENS lade sig gøre.
    Benzin udgifterne kommer an på om du bruger den til anden end transport. Det er for det meste det jeg bruger min til, vil gætte på at jeg bruget i omegnen af 500,- på det om måneden, har dog heller ikke så langt som dig.
    som du kan se på profilen er min uden kåbe, og det er skam fint nok, man skal bare vænne sig til det. I starten var det ret ubehageligt for mig at køre 100, men nu er motorvejs kørsel ret afslappende smiley


Kommentér på:
hvad koster det?

Annonce