{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er 75.000 kørte km meget?
  • #1   12. sep 2019 Det er da der op ad, men kører den fint, så er der ingen is på koen.
    Hvad skal den koste?


  • #2   12. sep 2019 #1 - den er sat til lige omkring 20.000kr?

  • #3   12. sep 2019 fra wikipedia:
    Zu den Stärken der Maschine zählen der für seinen ruhigen Lauf und seine Standfestigkeit allgemein gelobte ölgekühlte Einzylindermotor, eine Weiterentwicklung des Suzuki DR 650-Aggregates. Laufleistungen von über 180.000 Kilometern ohne Motorrevision, für Einzylindermotoren ungewöhnlich, sind bekannt. Als wohlgelungen gilt auch die Bremsanlage, die trotz Verzichts auf eine zweite Scheibe am Vorderrad in Vergleichstests an der Spitze ihrer Klasse lag.

    Og hvis du ikke er til tysk - skam dig! - så siges det her, at motorer der holder over 180.000 km. ikke er en sjældenhed.


  • #4   12. sep 2019 Jeg kan læse om den at tanken er af plastic,- mon det er af den slags der ikke tåler benzin med bioethanol i ? Ellers virker den som en tiltalende enstamper på mange måder, let, gode køreegenskaber og med en gennemprøvet motor- kunne godt tænke mig en faktisk.

  • #5   13. sep 2019 Den med tanken tror jeg ikke på. Der er masser af cykler og biler med plasttank og i Tyskland er næsten alt benzin tilsat bioethanol.
    Har aldrig hørt om der skulle være problemer.


  • #6   13. sep 2019 Det lyder som en ok pris, hvis man er til en-stampere smiley

  • #7   13. sep 2019 Har set den nu, hop på den, det bliver ikke billigere for sådan en mc, GO FOR IT!

  • #8   13. sep 2019 Kilometerforskrækkelse er en dårlig vane. Hvis bare motorcykler er passet ordentligt, så kører de nemt 100-200 og 300000

    Søg på cbr600 300000 miles på YouTube.
    Ja det er næsten en halv million km.


  • #9   14. sep 2019 75000 km er rigtig mange km hvis det er en skovl der har haft den . Og ingen ting hvis den er passet med regelmæssigt olieskift . Max. 3000km eller hvert efterår hvis du køre mindre pr sæson smiley

  • #10   14. sep 2019 Ahh 3000 km på et olieskift er hysterisk, det samme er det hvis man insisterer på at gøre det hvert år,bare fordi der er gået et år smiley

  • #11   14. sep 2019 Nok ikke aktuelt i dette tilfælde, men f.eks. hos Yamaha får man 3 års ekstra garanti på en ny cykel, hvis man overholder betingelserne. Her er den ene betingelse, at der laves 1 årligt serviceeftersyn og det uanset hvor mange km. der er kørt.

  • #12   14. sep 2019 Er den passet så ingen problemer. Danskere er et kilometer forskrækket folkefærd...

    Min LS650 har kørt 88.000 og er passet. Går stadig som ny motor...


  • #13   14. sep 2019 Min gamle dame af en Yamaha (XJ600 fra 93) er lige ved at runde de 75.000 og den både starter og kører rigtig fint smiley
    Men det er da en del mere end 10.000 km, tilgengæld er det noget mindre end 200.000 km smiley
    Vil giv Henrik ret i at det er mange km med dårlig vedligehold, men omvendt kan det også være rigtig mange gode km tilbage endnu. En MC kan også være kørt helt færdig på under 10.000 hvis du gør det “rigtigt”
    Jeg ville ikke være bange for at købe en cykel med mange km på tælleren, men selvfølgelig skal prisen også matche stand og km og det vil jeg umiddelbart mene at den gør på den du har øje på.


  • #14   15. sep 2019 #11: Alle de japanske mærker har 5 års garanti

  • #15   15. sep 2019 Andrears de fleste japanere har den samme suppe til motor , kobling og gearkasse derfor er det en rigtig god ide at skifte olien regelmæssigt . Herregud 4 liter olie og et filter det er ca. 500kr det er noget billigere end et motorskift. Men bevares man kan da også tage de brugte underhylere på igen når man har været i bad så bliver der ikke så meget vasketøj

  • #16   15. sep 2019 #15 du gør selvfølgelig som du selv vil, men nå nu fabrikanterne foreskriver 10-12000 km på olieskift, så synes jeg det er hysterisk at gøre det fire gange så ofte. De foreskriver også ofte en gang om året, hvorfor gør du det ikke også hver tredje måned? Jeg skifter når jeg føler for det og skriver det ind i et excelark. Det bliver som regel ved 6-8000 km og cirka halvandet år.
    På min banecykel bliver det selvfølgelig til færre km på olieskift med den bliver jo også kørt hårdt.
    Det at cykler har en oliesump retfærdiggør altså ikke at skifte så tit, ja der kommer partikler i olien fra koblingen, men det tager filteret. Og det er også derfor, biler kører 20-30000 på et olieskift nu, og motorcykler kun en tredjedel. Men at skifte ti gange så ofte som en bil, fastholder jeg at mene er hysterisk smiley


  • #17   15. sep 2019 #14 Jeg ved ikke hvad de andre mærker har af garanti, men Yamahas gælder kun i de 5 år, hvis man overholder de foreskrevne service.

  • #18   15. sep 2019 #15: Ja, olieskift er vigtige. Men når fabrikanten i mange tilfælde foreskriver olieskift ved 12.000km, så er det spild at skifte den allerede ved 3.000km. Olien er ikke engang slidt på det tidspunkt.
    En god olie har stadig gode egenskaber efter +6.000km


  • #19   15. sep 2019 Det kan vi sagtens blive enige om. Vigtigt er det bare at overholde det årlige eftersyn i forhold til garantien.
    Hørte forleden om en der ikke havde fået skiftet olie på bilen endnu efter 7 års kørsel og med ca. 10.000 km pr. år. Endda en turbo-diesel. Så vores olie holder sagtens til de 12.000 km.


  • #20   15. sep 2019 Det er sjovt hvad der er sket med oliekvaliteter. Da jeg var ung arbejdede jeg lidt med Mobil M1 (tror jeg den hed) - Den første syntetiske motorolie.
    Dengang skiftede man olie med meget små intervaller, og Mobil brugte en større flok taxa'er fra Wien til test for viskositet og partikelindhold. De stoppede testen ved 30.000 km, hvor olien stadig var anvendelig, da de var fuldstændigt sikre på, at ingen ville tro en annonce der sagde så mange km. mellem olieskift. I dag ville jeg kigge en ekstra gang, hvis der ikke er 30.000 km. intervaller på en bil, jeg skulle købe.


  • #21   15. sep 2019 Gør det ikke en forskel at motorcykelmotorer er mere højtydende end bilmotorer. Sædvanligvis kører med højere omdrejninger?

  • #22   15. sep 2019 Joo lidt, og fordi koblingen er i olien. Netop derfor skal olien oftest skiftes ved 10-12000 km i stedet for 30000.

  • Jan K
    Jan K Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 19 Følgere: 5 Svar: 2
    #23   18. sep 2019 #10, olie optager vand over tid, det er derfor der ud over km også er sat tid på. 3000 km mener jeg også er at stramme den, især med de olier man bruger idag. Men en gang om året er nu en fornuftig ting

  • #24   18. sep 2019 Hvis der er lidt vand i olien, vil det forsvinde efter en god lang tur. Hvis ellers der ikke siver kølevand ind til olien.

  • Kenneth G
    Kenneth G Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Svar: 50
    #25   18. sep 2019 Ingen grund til at opfinde andre intervaller, end producenten foreskriver.
    Min DL1000 siger 6.000 eller 1 gang årligt.
    Før den sagde Honda NC700 12.000 eller 1. gang årligt.
    Og det er det man skal gå efter.


  • #26   18. sep 2019 Vand i olien? Ja hvis man kun kører korte ture. Ud og hive den i øret så olietemp kommer over 100 grader, så er det vand væk. Jeg tror ikke der er nogen rimelig grund til at skifte hvert år undtagen, at producenterne skulle sætte et interval, og så er det jo fint at få cyklerne ind til service en gang om året på den konto. Så om der går et eller to år mellem olieskift tvivler jeg på gør en forskel, bare gør det indenfor forskrifterne mht km. smiley

  • Gert J
    Gert J Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #27   18. sep 2019 Hvis du er betænkelig ved de mange km. Så prøv at søge på Freewind på Marked.

  • #28   18. sep 2019 Min Yamaha R1 fra 04 har kørt 75000+ Km og bruger stadig intet. Jeg har selv kært den siden de 12000km.
    Motorerne i dag kan sagtens holde mange flere km


  • #29   20. sep 2019 Min er i slutningen af 88k og forbruger intet olie. Det er selvfølgelig ikke det samme som at der ikke skal laves noget. Pakninger, lejer og den slags vil jo før eller siden give op.

  • #30   28. sep 2019 Er der købt Freewind så????

  • Gert J
    Gert J Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #31   28. sep 2019 Allan, min er stadig billigt til salg, så bare sig til hvis du bli'r fristet.

  • #32   28. sep 2019 Nej for satan da, konen bliver sindsyg, der står cirka 15 derovre nu, har lovet ikke at købe mere i år smiley

  • Gert J
    Gert J Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #33   29. sep 2019 Jamen når hun så først er rigtig sindsyg, så er der vel endnu mere behov for at komme hurtigt hjemmefra, og så er Freewind da perfekt smiley

  • #34   29. sep 2019 # 30 - nej der er ikke købt Freewind endnu. Er kommet til at købe W-Strom i mellemtiden. Så nu skal jeg lige have solgt en Bandit inden Freewinden kommer på tale igen.. smiley

  • #35   29. sep 2019 Det er jo umuligt at komme afsted i det pisvejr der har været de sidste 2 dage.

  • Gert J
    Gert J Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #36   30. sep 2019 Der er altid noget i vejen når familien skal i skoven. Enten regner det, eller også har vi ingen penge ( Eller så er konen blevet sindsyg)


Kommentér på:
Er 75.000 kørte km meget?

Annonce