427 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Udstødning Udstødning


her er et par Teoretiske spørgsmål..

hvis man i teorien kunne flytte bagpotten 20-30 el 40 cm bagud/ eller bare skære af mellem røret, så bagpotten kom tættere på forrørene..

kan huske at det gjorde en stor forskel dengang man lå og tunede knallerter, hvor man enten skar af forrøret eller flyttede potten længere ned på forrøret, men ville det gøre det samme på en MC???


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstødning
  • #1   15. okt 2007 Det du refererer til Thomas, er tuning af din "totakts knallert motor" Der er det enormt vigtigt at der er den rette afstand og dimension på forrør, ekspansions kammer etc, på en totaktks motor..

    På din 4 takts motorcykel, betyder det stort set intet om du skærer lidt af hist og her for at gøre systemet kortere..

    (( jeg tager ud til mc'en iaften, og kommer videre med afmontering af motoren smiley ))



  • #2   15. okt 2007 Nope! Carsten har ret!
    Det sprængende punkt her, er at dengang man rodede med knallerter var det 2-takts motorer og din mc er en 4-taks motor.
    2-taktsmotoren er meget afhængig af en korrekt tilpasning af indsugning og udstødning.


  • #3   15. okt 2007 Me to late! smiley

  • #4   15. okt 2007 I bedste fald mister du kun 5hk ved at gøre sådan på din MC. Du vinder absolut intet ved bare at gøre som tiltænkt. (dog med undtagelse af de modeller hvor der ligger en stor drosling i udstødningssystemet)

  • #5   15. okt 2007 du vinder ikke heste krafter, men du taber bestemt heller ikke meget ved det.. jeg kan fornemme at det primært er for syn skyld at du vil lave om systemet.



Kommentér på:
Udstødning

Annonce