{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.721 visninger | Oprettet:

Hvor mange km klarer en mc cirka.. {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have kort til mc til foråret, og så skal jeg jo også have kigget på en cykel..

Men hvor mange km holder en mc motor i cirka..?

Jeg har det sådan med biler, at jeg helst ikke vil have en bil der har rundet 250.000km (selvfølgelig alt efter mærke og model) Men er der en cirka grænse for mc'er hvor man skal til at tænke over hvor mange km der er tilbage i motoren..?







/Kim S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange km klarer en mc cirka..
  • #1   16. okt 2007 fra 10000 til 600000 kommer an på hvordan den er behandlet

  • #2   16. okt 2007 okay.. Håbede på at der var et mere præcist tal.. Men tak for svaret..







    /Kim S


  • #3   16. okt 2007 En moderne MC-motor holder ret mange km - forudsat at den serviceres med olieskift og ventiljustering. Der er faktisk større sandsynlighed for at andre ting går i udu før motoren, f.eks. ledningsnettet...

  • #4   16. okt 2007 hvilken model tænker du på

  • #5   16. okt 2007 Morten V ( Bagsværd )
    Okay..

    jacob ( Lyngby ) H
    Ikke nogen speciel model.. Men hvis det skal være en speciel model, så kan jeg sige at jeg overvejer meget at købe en Yamaha R6'er







    /Kim S


  • #6   16. okt 2007 jamen i DK er der jo ingen mc´er der har kørt over 80.000km uanset alder smiley

    Se bare på dba.dk. smiley

    Så kan man spørge sig selv, hvorfor mon?
    fordi vi er så skide bange for kmtallet på mc´er. Så snart tallet har rundet 60.000km, falder prisen på en mc drastisk, selvom tallet på nyere mc´er intet betyder hvis motor er serviseret.
    Skulle en motor stå af, sp smider man bare en anden i fra ebay smiley

    Men fir at svare på di spørgsmål! ja så alt imellem 10000 og 600000km smiley som en anden så fint skriver smiley

    Kig på den overordnede stand istedet for kmtallet. Det siger mere om en cykel end kmtallet gør..

    Held og lykke med jagten


  • #7   16. okt 2007 Kim S. -- jeg har en cykel til dig. :0)

  • #8   17. okt 2007 ØØhh,, kender alle nikolaj eller hvad. ??

  • #9   17. okt 2007 Gud kender alle...

  • #11   17. okt 2007 Kim S -

    I min verden er tommelfingerreglen (når vi taler biler): er at det ikke er bilens motor der giver op, men alt det rundt om.

    Jeg kan desværre ikke helt overskive denne til mc, bl.a. er alt det rundt om motoren ikke nær så godt pakket ind som på en bil + alt på en motorcykel er meget mindre, kompakt og "delikat" (også motor) end på en bil.

    da man som mc'ist "altid" går og pudser, piller og skuer vil jeg tro en gennemsnits mc kan gå over 100.000 - men dette er altså medregnet reparationer, udskiftninger og vedvarende vedligehold osv. dette skal jo så holdes op imod at man konsekvent henstiller sin mc med et spark på dækket og en spytklat, men så holder den nok heller ikke langt over de 25.000....

    Det vigtigste er hvordan cyklen er holdt og ser ud - ikke nødvendigvis hvad tælleren står på smiley




  • #12   17. okt 2007 Min cykel, købte jeg i år, med 80000 på klokken, har nu kørt 86000 eller så.
    Jeg har for 2 uger siden skiftet motor!!

    Det er min erfaring at det er det mekaniske -motor ELLER gear der ryger først...

    Jeg åbnede den motor på cyklen da jeg købte den. FIN stand indvendigt, DOG skulle en knastaksel skiftes.

    Desvære hoppede den ud af 2. gear allerede på min prøvetur. (1 gang) men jeg slog det hen med at jeg nok ikke kendte cyklen ordentlig.

    MEN jeg fik så tilbudt en motor fra en smadret cykel til en MEGET fornuftig pris. som havde kørt ca. 40000...
    Så hvis man køber noget der er billigere pga mange km, OG resten af cyklen ellers står hysterisk velholdt, så er det intet problem at skifte motor, næsten mindre arbejde end at stille ventile smiley

    Jesper


  • #14   17. okt 2007 Køb en VFR, hvis du er bange for km-tallet. Det er mere reglen end undtagelsen at de kører over 200.000km. uden at have været åbnet mere end for at checke ventiler. Der er en englænder der har kørt 680.000miles på en VFR, kun med normalt service, men så var det godt nok også fordelt på 2 motorer. Det sjoveste er næsten, at efter 680.000miles kunne han stadigvæk sælge cyklen.

  • #15   17. okt 2007 Har en kammerat, der har rundet 200.000 på sin 96´er VFR - + en anden der har rundet 300.000 på sin Suzuki GSX 1100 F
    ;O)


  • #16   17. okt 2007 min gamle sc28 motor rundede 124.000 inden jeg pillede den af, nu har den siden 2000 kørt Gardenpulling(have traktortræk) og den spinder som en mis endnu !!

    Et tysk mc blad, har glemt navnet, laver holdbarheds test af sports mc og resultaterne er meget blandede.

    bla. var en 1998 R6 MEGET renoveringsmoden ved 50.000, hvorimod en R1 fra samme år faktisk var som om den var ny indvendigt.


  • #17   17. okt 2007 Min FZR 1000 fra 88 var på 85.000km da jeg købte den.. Har kørt 20.000km med motoren iår ( ja det er meget) og det har stort set kun være ræs og baghjul.. "Gaflen" som holder 3 gearet på plads røg først ved 105.000km. Jeg har gemt den motor til min næste FZR, for den kører stadig derud af og går forrygende i motoren. Skal bare lige have skiftet den geargaffel.. Koster 400kr smiley

    Der er mange som er bange for at købe en MC som har gået over 60.000km... Som tidligere nævnt, så kig hellere efter hvor velholdt den er.. Spørg ejeren hvordan han vedligeholder den osv... Evt en service bog..


  • #18   17. okt 2007 Jeg har en kammerat med en blackbird som har kørt 165000km, Den bliver holdt pænt men får gas... Den bruger ikke målbart olie endnu.
    Jeg har selv haft CBR1000F som jeg kørte 85000 km på den brugte 1L/3000km da jeg solgte den. Målt på en frankrigstur hvor vi kørte til paris på 11 timer.

    /Carsten


  • #19   17. okt 2007 Allan K: Hvis det er ham budet du taler om, så kørte han 860.000 Miles på sin VFR750f RC36. Men på 2 motore. Den første motor holdt 420.000Miles anden motor havde rundet 440.000Miles da han skildte sig af med den.

  • #20   17. okt 2007 Fik nok lige byttet rundt på nogle tal der!!! Prøvede faktisk om jeg kunne genfinde artiklen, men det lykkedes ikke rigtigt.

  • #21   17. okt 2007 (link fjernet)


  • #22   17. okt 2007 Allan (Horsens) K: Damn, den motor får sku nogle klø må man sige..

    Utroligt nok at den klarer den. Men det siger lidt om motorer idag.. smiley


  • #24   17. okt 2007 Ja, ingen tvivl om at olien osse har noget at sige.

    Jeg havde en Piaggio Skipper 150cc 2-takter, som klarede 115.000 km, inden jeg skilte mig af med den. Men krumtaplejerne måtte også udskiftes 2 gange undervejs. Måske fordi jeg kun brugte den billigste 2-takt olie fra Biltema og OK .... smiley


  • #25   17. okt 2007 Tjaeeee, så er der også en Honda Cub, der kan køre på hvilken som helst olie. Inkl. brugt fritureolie...

  • #26   17. okt 2007 Brugt fritureolie? Det kan mange da køre på. Det olie de sælger ved T. Hansen er da vidst ikke ret meget bedre smiley

  • #27   17. okt 2007 Tænker du på Kroon olie? smiley

    Men ellers har de osse Castrol, hvis det er...


  • #28   18. okt 2007 Hekto:
    Nej, jeg var egentlig osse overbevist om, at den billige olie var "god nok" til en Piaggio scooter (150cc og 15 hk) ... smiley

    Så - ja, lejerne har på en eller anden måde nok været "under-forsynet" med olie ... smiley


Kommentér på:
Hvor mange km klarer en mc cirka..

Annonce