2.064 visninger
|
Oprettet:
Power Commander for lidt {{forumTopicSubject}}
Det kan vis ikke betale sig at få en Power Commander på min Kawasaki Z1000 år 06.
Som standart:
Det vil kun give 5 HK med 60% gas ved 8000 rpm. Og 3 HK ved 100% gas ved 8000 rpm.
Med så lidt vil jeg ikke kunne mærke forskel.
Jeg syndes man får for lidt ud af sådan en Power Commander. Med en standart MC
Se: (link fjernet) www.dot-e.dk
Har jeg ret eller hvad?
apr 2004
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 47
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.953
apr 2004
jun 2005
kortsagt det kan mærken på "gangen "af cyklen
apr 2004
apr 2004
Nu er det kun Power Commander( Air/Fuel ) og ikke Dynojet Ignition Modulet. Jeg mener
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.129
Se: (link fjernet) www.dot-e.dk
Har jeg ret eller hvad? "
Nej du kan ikke generalisere alle standard MC ud fra en enkelt mc, så du har ikke ret
Det kommer an på den enkelte standard mc.
Det kommer an på hvor mærket de er af krav og regler.
På nogle er der stor forskel, på andre ikke nær så stor. Især på 1 og 2 cyllindrede cykler kan man mærke forskellen, men også på 3 og 4 cyllindrede
Derudover skal du tænker på at 5hk ved 60% gas er MEGET. Der er ikke engang ændret på flowet i cyklen ved anden potte eller lignede. Så 5hk ud af de 75hk er altså 15% forøgelse!!!
Så igen har du ikke ret
Som andre også pointerer! Så handler det ikke kun om power, men også om kørbarhed. Hvordan cyklen tager gassen, hvordan den samller op på gassen osv,
Det er klart der der er en fordel at hente! Det skal du også tælle med
Ændrer du samtidig på fliowet kan der også hentes lidt power. Men det er på mange cykler begrænset hvor meget, netop da de i forvejen har fået hentet den power der er at hente...
Til sidt, ja så er de top til den enkelte at vurdere om det er penge ud af vinduet eller ej, men lad være med at udtal dig ud fra et par kurver du har fundet! Det er ikke godt nok ti lat udtale sig´:) Montér en og få et map. Så kan du bagefter vurdere om det er pengene værd elelr ej
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.486
Men den viser intet om indsprøjtningstøven, smidighed eller moment i mellemområdet.
Hvis den fik 20 hk ekstra på toppen og ikke andet, ville det heller ikke være pengene værd. For de 20 hk får du ingen glæde af.
apr 2004
Godt indlæg tak for det.
Det med de kurver, som er fra DOT Engineering passer de ikke?
maj 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 2 Svar: 174
jun 2005
jeg vil dog lige sige at hvis der er lambdasonde på din cykel er der noget med forbehold, da cyklens cpu vil prøve at juster cyklen tilbage til "Default settings" aka standard opsætningen i blandings forhold, men hvis det bliver gjort hos en prof ved de alt det naturligvis...
apr 2005
Følger: 81 Følgere: 79 MC-er: 3 Emner: 194 Svar: 937
apr 2004
mar 2004
Kawasaki kan godt lave de tligeså godt som Powercommnader, men så kan cyklen bare ikke godkendes mht støjkrav og forureningskrav
mar 2004
Den havde en flot kurve og det hele, men spørg ham lige hvad der skete da der kom en powercommander på cyklen. Stort set samme kurve, men pludselig en cykel der kunne levere kræfterne og var kørbar
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.714
har aldrig selv haft pc på, men fik opdateret styringen på min tidligere hayabusa, og der var en verden til forskel og ca 8 hk i mellemområdet... jeg blev langt mere tryg v. at køre på den, bl. a. pga indsprøjtningsrykken v. aktiv kørsel og v. flade venstresving hvor man lagde gas på... ikke betød udskridninger mere...
Der er meget man skal overveje... om noget er spildt, ved jeg så ikke.... hvis du spørger mig, så var det de bedste 1700 jeg brugte på den cykel at få den rullet ind og ændret styrebox...(til den kompl. udstødning)...
mvh Offslow
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.435
Kurverne før og efter ser meget ens ud (bliver senere lagt ind på min profil) og skuffede mig egentlig noget på papiret.
Jeg har kun vundet 1 Nm og 3 HK ved montering af K&N samt PC lll (jeg havde i forvejen Arrow slip-on monteret)
Jeg har kun kørt ca. 100 km, men kan allerede nu sige at den er blevet endnu lettere at køre, med væsentlig blødere gaspålægning (eksisterer det ord?) og bedre træk ved lave omdrejninger. Den virker alt i alt mere sprød og alligevel omgængelig.
Servicen er også helt i top hos Mr. Dyno, og han ved hvad han taler om. Man får ikke en sludder for en sladder som mange andre steder.
Er det pengene værd? Tjaaah, man kan leve uden, men er det ikke skønt at forkæle sit kæreste eje?
Mvh.
Jan L
Power Commander for lidt