{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.064 visninger | Oprettet:

Power Commander for lidt {{forumTopicSubject}}

Det kan vis ikke betale sig at få en Power Commander på min Kawasaki Z1000 år 06.
Som standart:
Det vil kun give 5 HK med 60% gas ved 8000 rpm. Og 3 HK ved 100% gas ved 8000 rpm.
Med så lidt vil jeg ikke kunne mærke forskel.
Jeg syndes man får for lidt ud af sådan en Power Commander. Med en standart MC
Se: (link fjernet) www.dot-e.dk
Har jeg ret eller hvad?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Power Commander for lidt
  • #1   19. okt 2007 Der ved jeg godt. Men kurven er stor set den samme med eller uden Power Commander. Man kan jo kun måle moment og HK. og 0-100% gas.


  • #2   19. okt 2007 ved ikke med en 4 cyl men på min gamle v-2 maskine var der en verden til forskel før og efter powercommander havde godt nok potter mellemrør og fjernet en ventil i indsugning, men nøj hvor det gav en anden cykel!

  • #3   19. okt 2007 Det giver vist ikke meget med en standart MC sådan en Power Commander.

  • #4   19. okt 2007 det er jo ikke kun hk det drejer sig om, men hvordan den kører. en optimering af indsprøjtningen, tændingstidspunkt osv..
    kortsagt det kan mærken på "gangen "af cyklen


  • #5   19. okt 2007 Nu er det kun Power Commander( Air/Fuel ) og ikke Dynojet Ignition Modulet. Jeg mener

  • #6   19. okt 2007 Til B-2
    Nu er det kun Power Commander( Air/Fuel ) og ikke Dynojet Ignition Modulet. Jeg mener


  • #7   19. okt 2007 "Jeg syndes man får for lidt ud af sådan en Power Commander. Med en standart MC
    Se: (link fjernet) www.dot-e.dk
    Har jeg ret eller hvad? "

    Nej du kan ikke generalisere alle standard MC ud fra en enkelt mc, så du har ikke ret smiley
    Det kommer an på den enkelte standard mc.
    Det kommer an på hvor mærket de er af krav og regler.

    På nogle er der stor forskel, på andre ikke nær så stor. Især på 1 og 2 cyllindrede cykler kan man mærke forskellen, men også på 3 og 4 cyllindrede

    Derudover skal du tænker på at 5hk ved 60% gas er MEGET. Der er ikke engang ændret på flowet i cyklen ved anden potte eller lignede. Så 5hk ud af de 75hk er altså 15% forøgelse!!!
    Så igen har du ikke ret smiley 15% forøgelse uden at gøre noget er altså en stor procentdel mere power på sådan en mc!

    Som andre også pointerer! Så handler det ikke kun om power, men også om kørbarhed. Hvordan cyklen tager gassen, hvordan den samller op på gassen osv,
    Det er klart der der er en fordel at hente! Det skal du også tælle med smiley

    Ændrer du samtidig på fliowet kan der også hentes lidt power. Men det er på mange cykler begrænset hvor meget, netop da de i forvejen har fået hentet den power der er at hente...

    Til sidt, ja så er de top til den enkelte at vurdere om det er penge ud af vinduet eller ej, men lad være med at udtal dig ud fra et par kurver du har fundet! Det er ikke godt nok ti lat udtale sig´:) Montér en og få et map. Så kan du bagefter vurdere om det er pengene værd elelr ej smiley


  • #8   19. okt 2007 3-5hk viser kurven.
    Men den viser intet om indsprøjtningstøven, smidighed eller moment i mellemområdet.
    Hvis den fik 20 hk ekstra på toppen og ikke andet, ville det heller ikke være pengene værd. For de 20 hk får du ingen glæde af.



  • #9   19. okt 2007 Til Sebastian
    Godt indlæg tak for det.
    Det med de kurver, som er fra DOT Engineering passer de ikke?


  • #10   19. okt 2007 Overvejer selv at få monteret en Power Comander på min Honda 1000 RR ikke for at få flere heste , men simpelthen for at den skal tage gassen mere jævnt, og køre perfekt.

  • #11   19. okt 2007 ok den fangede jeg godt, men glem hk, som jeg skrev før og som sebastian skrev er det kørbarheden du vinder meget på....
    jeg vil dog lige sige at hvis der er lambdasonde på din cykel er der noget med forbehold, da cyklens cpu vil prøve at juster cyklen tilbage til "Default settings" aka standard opsætningen i blandings forhold, men hvis det bliver gjort hos en prof ved de alt det naturligvis...


  • #12   19. okt 2007 efter jeg fik powercommander på min cykel fik jeg en meget pænere kurve, flere hk og mere moment, men også en meget bedre gasrespons:)

  • #13   19. okt 2007 Hvorfor kan Kawasaki ikke gøre det lige så godt som en Power Commander kan.

  • #14   19. okt 2007 Jo kurverne passer, men kan godt variere fra den enkelte mc til mc, da der er tolerancer på samme mcmodel.

    Kawasaki kan godt lave de tligeså godt som Powercommnader, men så kan cyklen bare ikke godkendes mht støjkrav og forureningskrav smiley


  • #15   19. okt 2007 Prøv at spørge Lento V herinde. Hans voldtunede z1000 var justeret i den originale cdi box.

    Den havde en flot kurve og det hele, men spørg ham lige hvad der skete da der kom en powercommander på cyklen. Stort set samme kurve, men pludselig en cykel der kunne levere kræfterne og var kørbar smiley


  • #16   20. okt 2007 gasrespons... det er der vi skal hen, du skal få dig en cykel der reagerer promte på de input du giver den smiley
    har aldrig selv haft pc på, men fik opdateret styringen på min tidligere hayabusa, og der var en verden til forskel og ca 8 hk i mellemområdet... jeg blev langt mere tryg v. at køre på den, bl. a. pga indsprøjtningsrykken v. aktiv kørsel og v. flade venstresving hvor man lagde gas på... ikke betød udskridninger mere...

    Der er meget man skal overveje... om noget er spildt, ved jeg så ikke.... hvis du spørger mig, så var det de bedste 1700 jeg brugte på den cykel at få den rullet ind og ændret styrebox...(til den kompl. udstødning)...

    mvh Offslow


  • #17   20. okt 2007 Jeg har i forgårs hentet min cykel fra Mr. Dyno.
    Kurverne før og efter ser meget ens ud (bliver senere lagt ind på min profil) og skuffede mig egentlig noget på papiret.
    Jeg har kun vundet 1 Nm og 3 HK ved montering af K&N samt PC lll (jeg havde i forvejen Arrow slip-on monteret)
    Jeg har kun kørt ca. 100 km, men kan allerede nu sige at den er blevet endnu lettere at køre, med væsentlig blødere gaspålægning (eksisterer det ord?) og bedre træk ved lave omdrejninger. Den virker alt i alt mere sprød og alligevel omgængelig.
    Servicen er også helt i top hos Mr. Dyno, og han ved hvad han taler om. Man får ikke en sludder for en sladder som mange andre steder.
    Er det pengene værd? Tjaaah, man kan leve uden, men er det ikke skønt at forkæle sit kæreste eje?
    Mvh.
    Jan L


Kommentér på:
Power Commander for lidt

Annonce