{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.238 visninger | Oprettet:

Jialing JH 600 {{forumTopicSubject}}

Det er en opfølgning på en anden tråd "Store Kina MC". Jeg skrev til Asian Motor Company for at høre om evt. import af en større Kinesisk enduro cykel. Her er koorespondancen.

Til Asian Motor Company
Jeg fandt denne her 600 ccm kinesiske enduromaskine fra Jialing.
(link fjernet)

Nedenstående er et indlæg fra jeres Ove Ovesen på billig.scooter.dk. Jeg ville gerne høre om I ved om deres samlekvalitet stadig er elendig, eller om de har strammet det op det til det acceptable. Og om det er en maskine I evt. kunne overvejer at importere til Danmark. Jeg synes den ser helt OK ud på parpiret.

M.h.t. prisen er det korrekt at den skulle kunne sælges for under 50.000 kr.
Men hvis man kunne forhandle den ned til en sådan pris, eller hvis Jialing bare er kommet til fornuft, spår jeg at den ville kunne lave en del uro på det danske MC marked for mellemstore maskiner.
Inde på motorcykelgalleri.dk er der også en del der efterlyser større kinesiske MC end 250 kubik.

Mvh
Niels Thomsen

(Fra Billigscooter.dk)
Hey alle!!!

Er lige vendt hjem fra motorcykelshow i Milano.....Jialing kunne præsentere en ny 600cc adventure-motorcykel. Desværre har de tilsyneladende overhovedet ikke sans for prissætning. Hvis den skulle sælges i Danmark ville den ende med en pris på ca. 100.000 kr. - det samme som en 1000cc Suzuki. Jialings direktør hævdede ivrigt at de var Joint-venture med Honda og det derfor var samme kvalitet.
Meget godt kan man sige om Jialings motorer, men de har aldrig været for gode til at skrue selve motorcyklerne eller scooterne sammen. Lakkvaliteten var elendig, chromen tynd og emnet ikke tilstrækkeligt forbehandlet. Mange svejseslagger og grimme svejsninger. Plastkvaliteten/tilpasning virkede heller ikke særligt overbevisende. Hvis Jialing skulle have en chance skulle den kunne sælges for kr. 39.999.-
Jialing YooYo 600cc er vist en om´er )

Ove Ovesen
Asian Motor Company

(Asian Motor Companys svar på min mail)
Kære Niels

Det er lidt sjovt du spørger lige nu. Som jeg selv skrev i mit indlæg for ca. 2 år siden så jeg Jialing 600cc i Milano for ca. 2 år siden. Sidste år så jeg den igen til motorcykelshow i Köln i Tyskland og der var sat møde op mellem os og Jialing i håb om at vi kunne presse prisen. Jialing skulle efter udstillingen med til Danmark for med egne øjne at skue markedssituationen.

Desværre brød mødet sammen allerede efter omkring 15 minutters forhandlinger. Da jeg forelagde dem at en Suzuki 500cc (GS500) med flere kræfter end deres 600cc, omtrendt måtte have en fabrikspris som var det halve af deres, gad de sådan set ikke høre mere. Deres fabrikspris var sidste år 3600 US-dollar. Med transport, told, indrigsfragt, lagerhotel, importøravance og forhandleravance ville den stadig ende på en udsalgspris på omkring 100000 DKK. Den "rock-bottum price" jeg gik derfra med var 3300 USD. Stadig alt-alt for meget. Jeg fortalte dem at en realitisk fabrikspris ville være omkring 1900 US-dollar, men det ville de overhovedet ikke høre på.

Slutteligt skal nævnes at kvalitet og finish stadig synes lige dårlig.

Det lader til at være ufatteligt svært for kineserne at lave store motorer til lav pris. Jeg er bange for at japanernes fabrikker er så automatiserede at det varer årtier inden de kan lave konkurrencedygtige store motorcykler. Regal Raptor skulle intoducere en 350cc på showet i Milano i næste uge - men ak. Motoren var baseret på den gamle 250cc og gearkassen kunne ikke holde til det - så de planer er pakket væk og de kommer iøvrigt ikke til showet, de valgte at tage til showet i Paris som jeg i
iøvrigt også var til for ca en måned siden.

I Paris mødte jeg min kollega som importerer Raptor i Frankrig - han solgte/importerede også Jialing 600cc - han havde købt nogle enkelte eksemplarer og fortalte at der sådan set ikke var nogen problemer med dem, udover prisen.

Jeg vil selvfølgelig gå forbi Jialings stand og høre om prisen stadig er lige vanvittig når jeg kommer derned i næste uge - men jeg er bange for det er tilfællet.


Med venlig hilsen

Asian Motor Company ApS.

Møldrupvej 4 - 6, 9520 Skørping

Manager: Ove Ovesen

Tlf: 98 39 69 99

Administration: office@geely.dk

Hjemmesider: www.geely.dk & www.loncin.dk

Salg: sale@geely.dk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jialing JH 600
Kommentér på:
Jialing JH 600

Annonce