{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.263 visninger | Oprettet:

Jeres projekter for vinteren! {{forumTopicSubject}}

Mojn ållesammen!
Nu er jeg nærmest flyttet totalt fra MCG pga. tidskrævende ting i tilværelsen (læs: stress, phd-studie, huskøb og generel mistrivsel), men nu vil jeg da lige opdatere på mine vinterprojekter og spørge til alle jeres! Hvorfor? Fordi det er hyggeligt med en skruetråd!

Selv skal jeg adskille min MZ ETZ 250, skifte stempel og cylinder, pakdåser, kobling og evt. ledningsnet. Min CB400F skal bare hygges lidt om kosmetisk, have et sidespejl monteret og søles ind i wd40.
Så får jeg (gratis!) 1½ Hercules W2000 wankel 2-takter af min svigerindes far, og den skal så vidt jeg har fået oplyst, have den store tur.
Så skal der mures vægge, laves hønsegård, jordkule, shelter i haven, og monteres bananmanifold, sidepipe mm. på min renault 4, der også skal have ordnet rust og karburator.
Nåja, og så skal næste års ture planlægges.

Så det bliver en dæjle vinter jo!
Kh Nielsemanden


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres projekter for vinteren!
  • #1   25. okt 2019 Jeg er tyvstartet på mit vinterprojekt, min BMW er skilt ad, og får ny kobling, nye pakdåser i gearkasse, da den har været en smule utæt ved kardan akselen..

    Visuelt, så har jeg taget mine lækre K1200 fælge til lakeren, hvor den får pulverlakeret fælgene 9005 Jetblack med glans 100. Når de så er færdige, så får jeg dem coatet af min klargøringsmand, ligesom resten af min motorcykel allerede er smiley

    Den får en custom ombygget kapsel til at skjule hjulboltene, da der ikke findes en kapsel til k1200 fælgen, som jeg har en god bekendt i USA, Arizona som er ekspert i.

    Jeg dropper mit Remus system, og får lavet en custom udstødning med sidepipe fra Twisted Brothers, så man får alvor kan nyde mine ny lakeret fælge, da den har enkelt svingarm bagpå

    Da den alligevel er splittet ad, så har jeg sandblæst de dele som har været kedelige med rust, og malet dem med satin Black hammerrite..

    Så mit vinterprojekt er nærmest færdig, før vinteren kommer smiley


    profilbillede
  • #2   25. okt 2019 lyder godt begge to! jeg skal ikke en dyt, (maskinen er for ny).

    Niels, jeg kan høre du håber på en lang vinter med alle de projekter smiley


  • #3   25. okt 2019 Jeg g købte en vf500f2 I september for at have noget at lave.
    Den skulle have ny bagdæmper, justeret ventiler, skiftet beghjulslejer, ordnet udstødning renoveret forgaffel og ny membran i en karburator. Men jeg kom til at tyvstarte, så jeg er allerede færdig og den kører nogenlunde nu smiley det bliver en lang vinter smiley


  • #4   25. okt 2019 Jeg skal bare hugge brænde. Min mc klare sig selv smiley

  • #5   25. okt 2019 Lyder hyggeligt.. smiley
    Min vinter er for kort til at skrue så meget.. smiley
    min sæson slutter jo d. 31/12 og starter 1/1..
    Men Stebel hornet skal jeg da have monteret.. på et tidspunkt..
    smiley


  • #6   25. okt 2019 Jeg skal finde ud af hvorfor min XT 250 sprænger pærerne hele tiden ?
    Og ellers skal jeg bare køre på den smiley


  • #7   25. okt 2019 #6 skyd dig at få målt om den lader med for stor spænding, inden den brænder andet af smiley

  • #8   25. okt 2019 7: Modtaget, det er først noget den er begyndt med fornylig smiley

  • #9   25. okt 2019 Mine er for nye, så R1'eren skal have monteret decat "y-rør", BMC Racing sports filter, buddy servo til at indgå fejl melding ved exup delette. Lidt forskelligt Carbon. OGSÅ en tur til foråret til FV og havd ecu'en flaschet. Glæder mig til at møde FV da jeg har hørt så mange Fantalastic ting om den mand. Bare i dag hos MotorZonen blev jeg fortalt hvor dygtig han er. Så det ser jeg frem til smiley
    FJR'eren skal have monteret LeoVince slip-on potter og poleres op så den kan komme til at stå som ny i lakken.
    Har overvejet om der skulle indkøbes en ældre YZF 750 eller FZR 1000 så der kan blive skrue lidt. Såsom få det skilt ad og sat i stand osv.


  • #12   25. okt 2019 Hov og Rd’en skal have nyt bagdæk på, men det har jeg folk til !
    Jeg har givet værksted frie hænder, måske der er sket noget nyt på det område siden jeg sidst fik det skiftet ? smiley


  • #13   25. okt 2019 Puha Niels der er sku meget der skal nås smiley
    Jeg skal.
    KAWASAKI: Anden udstødning- luftfilter- Booster plug- Innovv camera- Olie og filter.
    MZ Kanuni: total adskillelse for Projekt Smart fælge. smiley


  • #14   25. okt 2019 Jeg går stadig og kigger på min XJ750 som skal have fixet karburator og bremser, det gør jeg nok også til foråret hvis ikke jeg får den solgt inden.

    Transalpen skal have lavet nogle beslag til alu taskerne, det kommer vinteren til at gå med, udover ølbrygning, mjødbrygning og andet nødvendigt smiley


  • #15   25. okt 2019 Skal have renoveret topstykket på min GN250. Den æder olie, så ventilstammepakningerne skal skiftes samt et par pakdåser da den godt kan smide en dråbe.
    Har også købt et sæt RFY støddæmpere på Ebay idag, så den skal nok blive fin.

    Det er små ting, men der er da lidt.


  • #16   25. okt 2019 Der skal kigges lidt på den gamle Kawa. Olieskift på forgaffel, skifte bremsevæske for, renovere bremsemaster bag - og lidt andre småting. Hver jeg kigger på den, dukker der nye ting op som lige skal kigges på - godt der er så lang tid til marts smiley

  • #17   25. okt 2019 Afrika twin:
    Stel sandblæses/ lakeres og generel finish samt løst ladeproblem.
    Dnepr:
    Stoppet evindelige olielækager
    CX 500 (#1)
    Små tilretninger
    CX 500 (#2)
    Overveje hvad jeg vil med den, evt klargøre til syn/salg.
    MT07
    Ingenting


  • #18   25. okt 2019 Jeg har vildt travlt, jeg have stueuret stillet om til vintertid...……..

  • #19   25. okt 2019 Tror bare min vinter skal gå med at holde kalorierne fra livet - de er pisse dyre i tøj

  • #20   25. okt 2019 Skifte kobling, skifte bremseslanger til stålameret, servicere forgaffel med friske pakdåser, hive 15-20hk mere ud af motoren.

  • #21   25. okt 2019 men hvad hvis nogen mangler et projekt må de gerne skrifte affjedring på min crf250l (på budget). kom frisk smiley

  • #22   25. okt 2019 Bertil A: Jeg havde nærmest det omvendte problem, da jeg havde en XT 250, fordi den kun var 6 volt. Men jeg fik så 12 volt på den. Den kunne dårligt lave strøm over hele linjen.


    Jeg skal videre med min XV 500. Tank og dele står og hviler efter klarlak, og jeg skal male lidt mere stel. Så har jeg bestilt ny centerfod i Tyskland, der skal monteres.


  • #23   25. okt 2019 Der er småt med plads men det går og jeg skal have lavet nogle ordentlige afstandsstykker til den nye forlygte samt instrumentering, nyt vandpumpehus er bestilt da den drypper lidt pga kransen på en af studserne til køleslangen er knækket af. Og ellers så skal der ikke laves det store

    profilbillede
  • #25   26. okt 2019 Kim K: Min er også bygget om til 12 volt og jeg kan love dig for der er lys på, eller det vil sige lysstyrken stiger med omdrejningerne på motoren og ved overdreven brug af højrehånden ryger lyset ? smiley

    Ham der har lavet strømmen har iøvrigt ikke været særlig kritisk, det er trukket ret sjusket og med flittig brug af samlemuffer osv.. smiley
    Jeg burde nok få det lavet helt forfra.


  • #26   26. okt 2019 - Lakeret skjolde matsorte med matlak
    - Nyrenovere Nissin kalibre + montering
    - Nyt for og bagdæk
    - Nye armeret Venhil bremseslanger i sort
    - Rizoma for og bagerste bremsevæskebeholdere
    - Montere stompgrip + tankpad
    - Ændre på nummerpladeholderen


    profilbillede
  • #28   26. okt 2019 Motoren skal tilbage i stellet, og cyklen ska lige ha en pudseklud.

    profilbillede
  • #29   26. okt 2019 Søren s - hvor gammel er den kawa?

  • #30   26. okt 2019 #29 det er den model 05-06 men 1. indreg i 2007 smiley

  • #31   26. okt 2019 Min bror har en magen til, der er malingen begyndt at skalle af kaliperne, er det det samme på din?

  • #32   26. okt 2019 Nej overhovedet ikke. Mine Tokico kalibrer er originale guld, og malingen er intakt, men jeg har et sæt Nissin kalibre, der skal pulverlakeres sort.

  • #33   26. okt 2019 Har købt mig en Vt 600 der har gledet i en rundkørsel,så det er vinter projekt der er stillet på lift smiley hvis jeg ikke får den solgt

    profilbillede
  • #34   30. okt 2019 Jeg er igang med at skifte alle paneler ud med carbon og så skal tank, passager håndtag, forgafler og bagsvinger males i en Lamborghini grøn

    profilbillede
  • #35   31. okt 2019 Jeg skal genopbygge min motor og bruge lidt knofedt på lidt af det hele.
    Det sjove bliver at bygge en ny motor op igen, med de fornyelser det indebærer. - Og så er det altid spændende om den starter i første, andet eller tredie hug smiley


  • #36   6. nov 2019 tjooo.
    på Cb 400´eren skal der laves:
    front plade med nr 13 og nye lygter.
    blinklys
    ny tændings lås.
    har lige monteret el starteren igen.
    så der skal der trækkes nye ledninger til det hele.
    nye tændspoler.
    en lille kasse til luftfiltre.
    komplet renovering af karb og dysses om.

    cbr 1000´eren skal have renset karb og tank for gammelt benzin.


  • #37   6. dec 2019 Faldt over en billig RSV1000 som jeg tænkte jeg skal have shinet lidt op.. den har stået stille i rigtig rigtig mange år i dårligt klima så det bæger den præg af.. den var billig og har altid ænsket mig en rsv 1000.

    profilbillede
  • #39   6. dec 2019 Købte denne her Kawasaki ZX 750
    Den var dog i så dårlig stand at den blev solgt videre som samlesæt
    Den var billig og blev solgt for magen til beløb som jeg selv havde givet
    Ved ikke om der bliver købt et nyt projekt, da jeg også har en underetage hvor jeg skal have pudset nogle vægge.
    Go'Jul og godt nytår.


    profilbillede
  • #40   8. dec 2019 #38 - Yep det er jeg klar over - jeg overvejer stadig om der skal plader på eller om den skal køres kun til ræs.

    Jeg har prøvet at kigge efter en lygte uden held


  • #41   9. dec 2019 Shiveren skal males, skiftet blinklys, sidespejle, nummerpladeholder og ny tankpad inden der skal tages nye billeder af den og oprettes herinde smiley

    profilbillede
  • #42   10. dec 2019 Sælger min for højesre bud , og starter forfra , vinteren skal indtil videre bare overleves

  • #43   21. jul 2020 Jeg har også et vinterprojekt med min ny købte GS500 fra 04 og 30.000km, som har fået overflade rust på stellet og andre dele, men heldigvis ikke chrome dele.

    Jeg er dog født med 5 tommelfinger og 5 normale finger og har derfor brug for råd!

    1) nem løsning hammerlak så man ikke kan se den gamle rust
    2) svær men bedste løsning. skille den ad og få sandblæst motor og stel(har adgang til en sandblæser). tanken ser faktisk okay ud.

    Jeg vil gerne høre hvad i ville gøre med en sådan en cykel samt råd og erfaringer. Gerne en meget dummy version


    profilbillede
  • #44   21. jul 2020 43: Hvis det var min ville jeg kører på den som den er og give den en gang almindelig knofedt, det er et større og dyrere arbejde at adskille en kværn og male den, især hvis man har 10 tommelfingre og du vil også højest sandsynligt sætte penge til hvis du gør det, for du får ikke pengene ind igen når du om et par år bliver træt af den og sælger den.

Kommentér på:
Jeres projekter for vinteren!

Annonce