2.089 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

VMAX VMAX

Hej

Skal lige bruge jeres hjælp. Har en kammi der er brændt varm på en VMAX fra 96. Han er ikke bruger af denne side og har derfor spurgt mig om jeg vil poste en tråd for ham.
Spørgsmålene er som følger:
Hvor langt ruller den på literen? (Ungefähr)
Hvor stor er tankkapaciteten?
Er dele til den dyrere end andre Yamaha maskiner?
Er den generelt holdbar?
Andre steder man skal træde varsomt mht VMAX?
Er der andre lignenede cykler som med fordel kan købes i stedet for?

Håber på jeres hjælp
mvh
Morten (& Bøfmedløg)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VMAX
  • #1   14. nov 2007 hej

se info her.

http://www.bikez.dk/mc.php?mc=3340

hilsen Esben

• #4   14. nov 2007 Har hørt at den bruger bagdæk meget hurtigt pga det store moment... det skal man jo så også lige have i baghovedet.....

• #6   14. nov 2007 Man skal passe på den ikke har været overdrejet, altså blvet pint op i det røde konsekvent, kan også ske ved at ramme et falsk frigear.
    Det der så kan ske, er at plejlstængerne kan "Strække" sig, så stemplerne kommer op og "hilser" på ventilerne.
    Jeg tror enten at det var fordi at plejlstængerne var for svage, eller at stemplerne var rimelige tunge.
    Man kan somregel se hvordan personen er og hvordan MC er blevet behandlet (Stand) Og derud fra danne sig et indtryk af hvordan den har været behandlet.
    Ellers er det en stærk MC, som dog skulle ha' en anden forgaffel, bagsvinger, hjul, bremser, osv. osv. hvis det var mig der skulle ha' en :-)))

• #7   14. nov 2007 Er det ikke noget med den helst skal være fra efter... er det ´93 eller ´98 årgangen???

• #8   14. nov 2007 hej...
    Jeg vil lige følge op på det Lars siger

Ellers er det en stærk MC, som dog skulle ha' en anden forgaffel, bagsvinger, hjul, bremser, osv. osv. hvis det var mig der skulle ha' en :-)))

Den fylder meget på vejen ved høje hastigheder = motorvejskørsel, kan den slingrer.

Den er ellers flot, men ikke en meget styrevenlig maskine.

Et andet bud på en maskine kunne være en Honda supermagna 750 eller 1100. Jeg har en supermagna, som er til salg, og jeg valgte hondaen fordi jeg blev frarådet V-max af denne årsag. Den styrer meget bedre og det er underholdende på de små veje. Desuden får du i den maskine også en sjælden og lidt speciel V4 motor med 88 hk.

/Allan

• #9   14. nov 2007 En Vmax fra før 1991 vil sandsynligvis have Vboost. En anordning der gør at hver cylinder trækker benzin fra 2 karburatorer fra 6000rpm - klart sjovest. Fra 91 og frem satte nye regler om udstødningsgasser en stopper for det, og Vmax blev kastreret ned til 125hk.
    En Vmax der hævdes at have skarpere knaster og dermed omkring 165 hk er i øvrigt IKKE at foretrække, da den skal længere op i rpm for at hente dem. Så hellere køre med originale knaster og lave rpm, med mere NM.
    Pas på at 2 gearet ikke er 'slidt'. Vmax har en kraftig motor der ved nogle af dem har kunnet trække gaflen skæv, som så ikke kan skifte/holde den i gear længere, typisk i andet gear.

Det er en speciel mc... Lækker at køre på, lidt elendig i sving, tung, holdbar, kanon sjov at tænde for boostet i 2 gear.

Mine erfaringer med de to jeg har haft... MvH - Allan

• #10   14. nov 2007 Nå ja, glemte alternativer:

Magna'en og hondas X4 er vel noget lignende smiley

• #11   26. jan 2013 Jeg kan kun give Don T helt ret,
    men har dog nogle supplerende oplysninger,
    tank kapaciteten er overhoved ikke noget problem
    da Vmaxen kan op graderes til maks 70 liter
    det er kun penge pungen der setter sine grænser,
    jeg har 27 liter 0g det rækker til ca 350km.
    du spørger om (er den generelt holdbar?)
    der til kan jeg kun give Don T helt ret,V-Maxen har ry for nærmest at være uopslidelig,
    den er ekstrem holdbar,hvis du passer den ordentlig med en god olie,
    og monterer en motor liv reder,
    igen som Don T siger V-Max,den har en voldsom motor og er ret tung,
    men jeg føler stor trang til at tilføje at stellet ikke er noget problem, hvis den op graderes,
    med progressive fjeder, stel stivere, os massive motor op hæng
    køre egenskaber bliver pragtfulde hvis du investerer i nogle morderne fælge,
    så bliver den meget mere styr villige og sving glad,og mega stabil også ved 200+++
    så kan Honda supermagna 750 ikke komme med længere,
    uden at fornærme nogen for en Honda supermagna 750 er også en meget fin maskine dog med noget mere begrænset power, i forhold til Vmaxén,
    og ja jeg ved hvad jeg snakker op da jeg ejer begge maskiner
    til sidst som Don T rigtig nok siger

V-Max'en er så speciel en maskine!!
    At hvis det er den maskine man er rigtig faldet for, er der næppe andet der dur!!!
    det kan jeg kun give ham helt ret i!!

• #12   26. jan 2013 Ps.
    Glemte lige at fortælle,at Vmax er ekstrem egnet til alle dem,
    som ønsker at skabe deres helt egen unikke motorcykel,
    det findes næsten alt til denne maskine,
    der findes div. fabrikker som kun lever at lave ting & sager til Vmax,
    så det er kun dine egne ønsker der bestemmer hvordan din Vmax skal være,
    om du vil have en ekstrem køre maskine, med morderne fælge, med maks 6 tommer fælge
    som er sving glad og styr villig eller en mega kværn med ekstrem brede fælge
    du bestemmer selv,hvis du naturlig bare har evnerne til styre bæstet

Kommentér på:
VMAX

Annonce