{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

BMW R 1200 GS eller Hyabusa? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Vil have en mc i tillæg til min Honda vtx1800c som jeg aldrig skal av med. Tænker på brugt BMW R 1200 GS eller Hayabusa til omkring 100k. Hvad ville I derude vælge og hvorfor. Har kørt motocross i nogen år og elsker det, men elsker også fart og acceleration.
Spørger for en ven. smiley


Kommentarer på:  BMW R 1200 GS eller Hyabusa?
  • #1   27. okt 2019 Jeg købte her i sommers en r1150gs i adventure udgaven,og må sige at det har jeg absolut ikke fortrudt, man sidder perfekt på den, dog lige i det højeste hvis der skal være et ankepunkt, men det er allround cykel i alle aspekter, dog selvfølgelig ikke med farten fra Hayabusa, har en r75 og en r1150rt, samt en suzuki vs750 men er vildt inponeret over gs'erns anvendelighed.

  • #2   27. okt 2019 Det er jo umulig at vælge mellem de to modeller.
    De er så langt fra hinanden, at jeg synes spørgsmålet er tåbeligt.
    Hvad er du mest bange for?
    Torden eller lyn?
    Kernemælk. smiley


  • #3   27. okt 2019 Selvfølgelig er det svært at vælge imellem og derfor spørger jeg her på dette forum. Er interesseret i at høre fra jer som tør tage stilling og eventuelt har erfaring med de to motorcykler. :)B) Hvis I synes spørgsmålet er tåbeligt, husk I behøver ikke komme med kommentarer. ??:)

  • #4   27. okt 2019 Send vennen ud for at teste de 2 modeller og så lad ham vælge ud fra hvad han selv synes er bedst.

  • #5   27. okt 2019 Han har været ud og prøve begge to og elsker dem begge. smiley Har bare simpel valgtrauma. smiley

  • #6   27. okt 2019 Det er squ da nemt, man tager dem begge .?: smiley

    (men personligt ville jeg vælge Bimse, den er en super allround maskine til den daglige transport, og til ferien smiley )


  • #7   27. okt 2019 Tror jeg ville vælge bmw'en. Mest fordi jeg tror den er bedre til blandet kørsel og tåler grusveje bedre end en busa.
    Den høje siddeposition gør den også super velegnet til bykørsel, hvor det er rart at sidde mere oprejst smiley


  • #8   28. okt 2019 hayabusaen ligner stadigvæk en reklame for tupperware

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #9   28. okt 2019 Som alternativ til VTX'en kunne Hayabusa være et fint alternativ. Så får du opfyldt dine "behov" for "hurtighed" på alle fronter. Folk som siger den er grim....tja, alt er jo smag og behag. Jeg synes Hayabusa er en særdeles pæn MC - både den gamle GEN-1 såvel den nye GEN-2 - hvilket du skal gå efter....altså GEN-2 modellen. Sådan en kan du samle op med fornuftig stand til ca. 80k. Så har du en MC der kan fragte dig sydover - en motor som bare er TOP-nize og ikke til at slå ihjel. Den lyder godt - og den giver dig "det du søger".....NÅR du er på asfalt. Selv snoede bjergveje og kringlede sving klarer Hayabusa'en med bravour - og nej, den er ikke kun bygget til at køre lige-ud! Den kan svinge og med rette pilot og lidt øvelse, så er der ikke meget og mange der følger dig.....

    Hvis du ikke vil være på asfalt og prøve lykken på grus eller lettere terræn, så vil en GS'er være en sej maskine der i sit helt eget tempo bare gør det godt!

    Jeg tænker......at du måske behøver BÅDE 1200GS såvel Hayabusa som supplement? smiley


  • #10   28. okt 2019 Endelig en som taler for Hyabusaen. Tak for respons, det her er mit første indlæg her i forum. smiley Såå tænkte jeg, om jeg kunne nøjes med gs 1150 og ville høre om Kenneth ved om det er stor forskel på modellerne? Men er bange for jeg kommer til at savne ca 20 hp.
    Elsker Hayabusa og skal have en inden jeg stiller træsko og da jeg nærmer mig 50 og kroppen med tægn på slid tror jeg skulle måske starte med busaen ( siden jeg har ikke råd til begge smiley ) den er lidt mere hård ved kroppen på langture er den ikke? Har kun kørt små ture på Hayabusa men elsker den også hvordan den ser ud smiley wow den er flottest smiley


  • #11   29. okt 2019 Har kun haft 1150 gs så kender desværre ikke forskellen udover på papiret, men synes jo min har rigelig overskud, men har jo heller ikke haft en 1800 til at sammenligne med..;-)

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #12   29. okt 2019 Hej Viljalmur....

    Hayabusa'en er som en Honda Blackbird ift. udlægning. Den er super god til langture og uagtet om du nærmer dig de 50, så er dette bestemt ikke noget problem. Som sagt vil du få og have et vindpres på overkrop- alt efter hvilken "vindskærm/cone" du vælger- og du kan med fordel vælge Bobbel-typen, som liiiige gir' dig lidt ekstra beskyttelse for vind. Omvendt, så er vinden også med til at løfte vægten væk fra arme, hvilket kan være et must under lange ture. HVIS du vælger at køre langtur på Hayabusa'en, så ville jeg klart anbefale dig 3 (for mig) vigtige ting:

    1). Sørg for at montere en ScottOiler på banditten. Du har ikke centralben på Haya, og at sprøjte på sidefod er en udfordring. Forøvrigt holder kædekit også mindst 3 gange længere med en ScottOiler. Bare vælg den med vacum-styring. Så er din kæde altid smurt undervejs i sol, regn osv.
    2). Køb dig GiVi QuickMount RACK til Hayabusa - dem kan du koble af- og på hurtigt, således at når du er hjemme, så ligner Hayabusa'en bare en Haya....og når du er på tur, så syner det ikke af meget. Til begge sider vælger du Give V35 (dråbeformet) og med skæring, således at du fra fronten ikke laver øget luftmodstand. Jeg har kørt over 45.000km med V45 på min Hayabusa (GEN-2) på langture, og uagtet at man har topfart advarsel på disse sidetasker, så har jeg uden røvsving rullet op til 280-300km/t *UDEN* problemer - klippestabil uden noget. Når jeg havde min topboks med, så var der lidt bevægelse i rumpen - hvilket siger sig selv.....
    3). Køb dig én eller anden form for "autopilot" og fint nok med en rulle-stift på gassen. Så kan du hvile hånden undervejs på de lange stræk. Faktisk kørte jeg altid med min - faktisk fed nok - også på korte ture, hvor man sidder lidt mere oprejst og slapper af.

    ....skulle jeg have et pkt. 4 og 5 på, så skulle det være

    4). MC GPS - det er bare mere rart (TomTom er ganske fin og syner ikke af meget - passer fint i kronrør med en RAM Mount).
    5). Michelin Pilot Road (nyeste udgave) - så har du dual compound, hård i midten til de lange Autobahn stræk - og silkeblød i siderne, så du skal slikke alperæs og give de dersens Motards baghjul når de tror at de kan køre hurtige sving.... du hænger bare FAST med Pilot Road. Hvis du synes at oftere dækskifte er helt fint, så kan du vælge Pilot Sport! Og slutteligt....NEJ, der findes ikke noget bedre MC dæk end Michelin Pilot Road hvad angår kørsel når det er koldt eller regnfyldt! Glem alt om det lort som "eksperterne" udtaler sig om i diverse dæktests, hvor de trisser rundt på en racerbane uden hold i virkeligheden med varme, kulde og regn....altså derude hvor "os" der kører touring med lange stærk lever!

    Glemte jeg noget? smiley

    Nå, ja.... 1200GS er også en fin MC til selv samme touring-miljø om end med en langsommere hastighed og mulighed for semi-off-road! Men som du siger, så kan du jo på sigt skifte til en GS'er når Haya'en synes for hurtig smiley

    Good luck smiley


  • #13   31. okt 2019 Har selv købt mig en hayabusa gen 2 her i sommers, synes det er en helt fantastisk køre maskine der både kan nulre med 80 km/t og blæse afsted med langt over hvad kørekortet kan holde til... har købt min med fuldt hepco becker taskesæt og gps til, en halv time så er der pakket til en hel weekend med træf hygge og gode minder... har ikke prøvet BMW'en så vil ikke udtale mig om den smiley

  • #14   6. nov 2019 GS men han skal gå efter en 2008...2004- 2007 sindsygt dyr i bremse forstærker afdelingen.

Kommentér på:
BMW R 1200 GS eller Hyabusa?

Annonce