1.201 visninger
|
Oprettet:
BMW R 1200 GS eller Hyabusa? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Vil have en mc i tillæg til min Honda vtx1800c som jeg aldrig skal av med. Tænker på brugt BMW R 1200 GS eller Hayabusa til omkring 100k. Hvad ville I derude vælge og hvorfor. Har kørt motocross i nogen år og elsker det, men elsker også fart og acceleration.
Spørger for en ven.
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 178
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 207 Emner: 102 Svar: 3.782
De er så langt fra hinanden, at jeg synes spørgsmålet er tåbeligt.
Hvad er du mest bange for?
Torden eller lyn?
Kernemælk.
jun 2009
Følger: 7 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 3
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 207 Emner: 102 Svar: 3.782
jun 2009
Følger: 7 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 3
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 651
(men personligt ville jeg vælge Bimse, den er en super allround maskine til den daglige transport, og til ferien )
apr 2014
Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 41
Den høje siddeposition gør den også super velegnet til bykørsel, hvor det er rart at sidde mere oprejst
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.813
apr 2006
Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
Hvis du ikke vil være på asfalt og prøve lykken på grus eller lettere terræn, så vil en GS'er være en sej maskine der i sit helt eget tempo bare gør det godt!
Jeg tænker......at du måske behøver BÅDE 1200GS såvel Hayabusa som supplement?
jun 2009
Følger: 7 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 3
Elsker Hayabusa og skal have en inden jeg stiller træsko og da jeg nærmer mig 50 og kroppen med tægn på slid tror jeg skulle måske starte med busaen ( siden jeg har ikke råd til begge ) den er lidt mere hård ved kroppen på langture er den ikke? Har kun kørt små ture på Hayabusa men elsker den også hvordan den ser ud wow den er flottest
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 178
apr 2006
Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
Hayabusa'en er som en Honda Blackbird ift. udlægning. Den er super god til langture og uagtet om du nærmer dig de 50, så er dette bestemt ikke noget problem. Som sagt vil du få og have et vindpres på overkrop- alt efter hvilken "vindskærm/cone" du vælger- og du kan med fordel vælge Bobbel-typen, som liiiige gir' dig lidt ekstra beskyttelse for vind. Omvendt, så er vinden også med til at løfte vægten væk fra arme, hvilket kan være et must under lange ture. HVIS du vælger at køre langtur på Hayabusa'en, så ville jeg klart anbefale dig 3 (for mig) vigtige ting:
1). Sørg for at montere en ScottOiler på banditten. Du har ikke centralben på Haya, og at sprøjte på sidefod er en udfordring. Forøvrigt holder kædekit også mindst 3 gange længere med en ScottOiler. Bare vælg den med vacum-styring. Så er din kæde altid smurt undervejs i sol, regn osv.
2). Køb dig GiVi QuickMount RACK til Hayabusa - dem kan du koble af- og på hurtigt, således at når du er hjemme, så ligner Hayabusa'en bare en Haya....og når du er på tur, så syner det ikke af meget. Til begge sider vælger du Give V35 (dråbeformet) og med skæring, således at du fra fronten ikke laver øget luftmodstand. Jeg har kørt over 45.000km med V45 på min Hayabusa (GEN-2) på langture, og uagtet at man har topfart advarsel på disse sidetasker, så har jeg uden røvsving rullet op til 280-300km/t *UDEN* problemer - klippestabil uden noget. Når jeg havde min topboks med, så var der lidt bevægelse i rumpen - hvilket siger sig selv.....
3). Køb dig én eller anden form for "autopilot" og fint nok med en rulle-stift på gassen. Så kan du hvile hånden undervejs på de lange stræk. Faktisk kørte jeg altid med min - faktisk fed nok - også på korte ture, hvor man sidder lidt mere oprejst og slapper af.
....skulle jeg have et pkt. 4 og 5 på, så skulle det være
4). MC GPS - det er bare mere rart (TomTom er ganske fin og syner ikke af meget - passer fint i kronrør med en RAM Mount).
5). Michelin Pilot Road (nyeste udgave) - så har du dual compound, hård i midten til de lange Autobahn stræk - og silkeblød i siderne, så du skal slikke alperæs og give de dersens Motards baghjul når de tror at de kan køre hurtige sving.... du hænger bare FAST med Pilot Road. Hvis du synes at oftere dækskifte er helt fint, så kan du vælge Pilot Sport! Og slutteligt....NEJ, der findes ikke noget bedre MC dæk end Michelin Pilot Road hvad angår kørsel når det er koldt eller regnfyldt! Glem alt om det lort som "eksperterne" udtaler sig om i diverse dæktests, hvor de trisser rundt på en racerbane uden hold i virkeligheden med varme, kulde og regn....altså derude hvor "os" der kører touring med lange stærk lever!
Glemte jeg noget?
Nå, ja.... 1200GS er også en fin MC til selv samme touring-miljø om end med en langsommere hastighed og mulighed for semi-off-road! Men som du siger, så kan du jo på sigt skifte til en GS'er når Haya'en synes for hurtig
Good luck
nov 2017
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 5
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 16 Svar: 230
BMW R 1200 GS eller Hyabusa?