420 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Drosling Drosling

Hey alle..

Har lige lidt spørgsmål omkring drosling af en mc....

For når mc'en er blevet droslet - hvad er det så man gør, for at kunne bevise over for en betjent at den er droslet? For det kan han vel ikke se med det blotte øje?
Skal mc'en indregistreres som droslet, eller er det noget med den skal til syn eller hvordan?
Og hvad koster det i bøde, hvis cyklen ikke er droslet og man kun har lille kørekort ?
På forhånd tak!

Mvh Magnus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drosling
  • #1   21. nov 2007 Cyklen synes og indregistreres med et godkendt droslingssæt. Ud fra registreringsnummeret fremgår det at cyklen er "lille" MC

• #2   21. nov 2007 Ok, men hvad nu hvis det er en 2007 model - skal den så stadig synes? Jeg har hørt noget om at der følger en unik kode / nummer med til droslingskittet (som selvfølgelig er godkendt), og så behøver man ikke at syne den? For det kan da godt blive dyrt med både droslingssæt og syn ?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #3   21. nov 2007 Den ændrer identitet når du drosler den - så den skal synes ja.
    Det skal den også når den ændrer identitet tilbage igen når du er gammel nok til at køre på stor MC.

Det koster 5000 kroner første gang man bliver stoppet på en MC man ikke har kort til - og så er det vist nok dyrere næste gang.

• #4   21. nov 2007 Nej - du forstår den ikke helt rigtigt.

Du køber f.eks. en nu cykel og bestiller sammen med den et godkendt droslingskit. Papirerne derfra forelægger forhandleren ved indregistrering. Førstegangsindregistrering er jo formelt at betragte som et syn.

Indregistrerer du selv cyklen, skal papirerne for kittet også fremlægges.

Hvis du fisker efter, om cyklen kan synes med papirer, men uden monteret kit - er svaret, at hvis synsmanden ikke er for grundig, så ja.

Det er dog en skidt ide, hvis der skulle ske noget!!!

• #5   21. nov 2007 Dvs. at først påmonteres droslingskittet (det får jeg vel en mekaniker til), derefter synes mc'en hvor jeg også fremlægger papirene jeg har fået med droslingskittet - og først derefter indregistrerer jeg cyklen? Og så skal jeg vel have synspapire med ved indregistreringen? Eller omregistreringen kan det jo også være..

• #6   21. nov 2007 Magnus:

Ja akkurat. Synspapirerne ligger til grund for indregistreringen

• #7   21. nov 2007 Ok, mange tak!

• #8   21. nov 2007 Husk på at forsikringer ikke gælder hvis du kører et køretøj du ikke har kørekort til.. eller rettere de gælder over for dem du muligvis rammer, men så kommer den store stygge forsikringsmand og hiver pengene fra dig...

Kommentér på:
Drosling

Annonce