{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
471 visninger | Oprettet:

thomas  N
thomas N
Tilmeldt:
9. jan 2007
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 32

Ny med mc kort {{forumTopicSubject}}

Hej alle mc fantiker..

Jeg skal tage mc kort her til marts men kigger dog allerede på cykler, og har ikke så meget forstand på dem.. så her kommer lige et par spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med dem..

Jeg er meget forelsket i en suzuki gsx-r 600 fra 98 ca.. er det en god cykel? det skal lige siges jeg er 1,90 høj er der forskellighed om man kan være på cyklen eller er det bare store som små? og er det en god mc??

Hvad kigger man efter når man kigger på mc? det samme som biler eller?
Og hvor langt er lang for en mc? Biler er ca. 300 tkm men hvor langt er det for en mc?
evt gode råd kommentare til en rookie? smiley

Mvh Thomas Nørst


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny med mc kort
  • thomas  N
    thomas N Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 32
    #2   28. nov 2007 Okay.. takker jon.. Ja man bliver jo nok bedre.. eller andet man bør vide??



  • thomas  N
    thomas N Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 32
    #3   28. nov 2007 takker john.. Jeg bliver 21 her til april.. og skulle gerne ha kortet lige der omkring.. så skulle gerne kunne køre stort.. Jamen så må ud og prøve når jeg har lært at køre sådan en og se om det er noget.. takker for hjælpen..

    Mvh Thomas


  • #4   28. nov 2007 Det er nok lidt ligesom biler, - for det første skal man kunne lide at se på mc én/bilen. Nu har du jo allerede forelsket dig i en suzuki, som forøvrigt er det mest sælgende mærke i år, og det er ikke uden grund. Kilometermæssigt fuldstændig ligesom biler. Det er bare lidt svært at opdrive en mc der har gået 300t km, da det jo er en sommerfornøjelse, men de findes. Dernæst skal km/årgang helt være omvendt proportionelle. At vælge en cykel der er 10 år gammel og har kørt 10t km, det holder ikke ( formentlig masser af korte ture) der slider på motoren. Så hellere en 10 år gammel med 60-80t km. Min egen cykel har nu gået 30t km ( r.f.g. 25.9.05 ) og kører, ligesom Jon´s næsten bedre end ny. Du kan evt. bruge mc udstillingen som kommer til Feb08 i Tappehallerne, til at kigge og ikke mindst få siddet på alle potientelle mc´er.
    God fornøjelse og velkommen som mcist.


  • #5   28. nov 2007 drengene har ret. Du er nød til at prøve for at finde ud af det- folk er jo som bekendt forskellige.

    Og god fornøjelse med den første tur, første cykel og første sæson... det er som det første knald, bare bedre.... og længere ;)...


  • #6   28. nov 2007 Jeg vil sige, at du får et udemærket kendskab til mellemklasse cyklerne, når du først begynder på kortet. Jeg deler højde med dig, og fandt Honda CB 500 og CBF 600 for små, rent fysisk altså.

    Endte derfor med Vifferen, som jeg sidder helt kanon på - og i øvrigt kan anbefale som en aldeles framragende begyndercykel.

    Jakob


Kommentér på:
Ny med mc kort

Annonce