{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

mathias v
mathias v
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9

Droslingskit - -alle cykler {{forumTopicSubject}}

Hej.
Leder efter en venlig sjæl som kan fortælle mig om det er en dum ide at købe en stor motorcykel med lille kørerkort. ? Kunne nemlig tænke mig noget i stil med R1.

Kan man få droslingskit til næsten alle motorcykler? - og had koster sådant et, og pris for at montere og afmontere.

Er det en dum ide at købe en "stor" og starte ud med droslingskittet, og så fjerne det når man er gammel nok?

Eller kan det anbefales at købe en lille cykel, og så sælge. ...
Sys bare klart de er de grimmeste. smiley

Håber der en hjælpelig forklaring, På forhånd tak

Mathias Vinther

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Droslingskit - -alle cykler
  • #1   29. nov 2007 Undersøg fabrikanten af din mc.. de kan fortælle dig om du kan eller ej.. Dog ved jeg ikke om din forsikring kan svare sig ;o)

Men en racer plejer vist ikke at kunne ned drosles (mener jeg)..

• #2   29. nov 2007 Lyder som om du er født med en guldske oppe i "numsen" kan ikke se problemet men tjek lige med forsikring de er nemlig lige glade med om du har begrænsning i vis du skal have kasko vis det skal være ansvar så er det gf du skal ringe til.
    Du kan sagtens få begrænsning, måske enda elektronisk.
    Jeg kan sige jeg fortryder jeg ikke tog en større cykel fra starten af.

• #4   29. nov 2007 Alle nyere cykler kan drosles - og enhver autoriseret forhandler bør kunne få et droslingkit hjem til omkring 1500 - 2500 kr.

• #5   29. nov 2007 Min blev fint droslet, men er selvfølgelig ikke i R1 kaliberen. Dog tror jeg ikke det ville være noget problem at få et droslings sæt bestilt fra tyskland via din mekker. Det fik jeg gjort og han monterede det for 2600 kr. Men som det er nævnt bliver forsikringen virkelig ikke sjov for dig. smiley Med mindre du tør leve med ansvars.

• #6   29. nov 2007 Fair ;o) Det er bare ik en racer længere så ;o)

• #7   29. nov 2007 Hvis du kan leve med at folk tror du har en helt vildt hurtig cykel - Som bare siger "put put put" derud af..
    Og samtidig kan betale forsikringen (De er nemlig ligeglade med droslingen - Har self haft spurgt dem i sin tid).

Så er det vel op til dig selv?!

En anden ting du skal huske er at i starten er der mange der er uheldige og tabe deres cykler. Eller man tænker ikke lige over hvordan man parkerer den i starten. (Dette er især dumt om efteråret når det stormer godt).
    Og ridser på en kåbe er bare sur røv (Også her snakker jeg af erfaring - Min første MC var der en der væltede - Min anden og nuværende blev taget af et stormvejr).

-Lasse

• #8   29. nov 2007 Altså hvis pengeer lige meget, hvad det lyder lidt til, så køb da en vild mc og drosle den, bare ikke særligt fedt at have en R1, der er droslet, men det må du jo selv rode med. Startede selv ud med en ældre xs400, har lige hentet en SZR660, har været meget glad for min xsér, men havde heller ikke rigtig flere penge. Et drosling sæt koster hurtigt 3kilo, da der kun er en i dk har har tilladelse til at sælge det, men det kommer an på hvilken mc du skal ha jo.

• #9   29. nov 2007 Der er en herinde der har droslet en Aprillia Rsv 1000 mener jeg det er. Så alt kan lade sig gøre..

• #10   29. nov 2007 tror du bliver træt af den når proppen skal pilles igen!
    du ved samme brugte cykel...
    men tjek forsikringen som de andre skriver!!!

• #11   29. nov 2007 tag en r6 i stedet.. har en veninde der sådan en, men går nu fint.. og hvis penge ikke er et problem så syntes jeg da en r6 08' ville være en super første cykel. smiley

• #12   29. nov 2007 Men ellers vil jeg sige at en r1 er den ultimative maskine.. har selv prøvet en r1 fra 2001 og en fra 2006 og vil sige at når jeg engang får bare en chance for sådan en maskine må jeg bare eje den..

• #13   29. nov 2007 - køb du bare et kit til den R1 - så vil der de næste par år være rigtig mange der kan skrive her på MCG, at de er kørt fra en R1.
    Vi ses derude - på hvad du nu beslutter dig til.

• #14   29. nov 2007 Det ville jeg ikke gøre - du får alt for lidt ægte glæde af sådan en kombination....

• mathias v
    mathias v Tilmeldt:
    maj 2007

#16   29. nov 2007 Nå sikke da nogle enkelte fjolser der giver lyd fra sig.

Tak til jer som reelt svarede på mit spørgsmål.

Nu er jeg hverken født med en guldske i røven Rune D eller omgås guldskeer. Tænke bare om man kunne spare lidt penge ved kun, kun at købe en cykel.
    Kommer fra en familie hvor man selv tjener sine egne penge..

Så hvis jeg virkelig synes godt om en R1 og spørger om det kan lade sig gøre, hvorfor skal jeg så svines pga det. Jeg har en betalt bil, som jeg har har tjent hver en øre til.

Men tak til jer der fortæller jeres ærlige mening om erfaring og omkring forsikring. Forsikrings mæssigt havde jeg ikke tænkt over at det ville være dyrere.

Jeg fik mit svar, jeg vil prøve med 34 hk .. og så se om der er penge til en større senere hen.

Og til dig Klods Hans eller Strada .. som du så smuk selv skriver i din profil tekst: "Men jeg deler gerne mine erfaringer, hvis de kan være til gavn for andre, lige som jeg gerne selv vil lære nyt". - Fjols

• mathias v
    mathias v Tilmeldt:
    maj 2007

#17   29. nov 2007 Tak for dit råd Michael HAHA - igen unødvendigt ..
    Har ikke kaldt folk grimme ting. og bestemt ikke bekræftet dem i antagelsen.

• #19   29. nov 2007 Strada:

Den var ikke så køn, den han gav dig, men manden er jo skuffet smiley

I det mindste ser det ud til, at det væsentlige i budskabet er gået ind:

-at tage en hidsig racer og pille omdrejningerne ud af, er en dyr, kedelig - undskyld - lidt latterlig ting.

De fleste af os ved udmærkerket at 34 HK er fine at lære at <b>køre</b> MC med.

Så kan man lege med en utæmmet R1 senere. I øvrigt - det der spares i forsikring kan sagtens betale en begyndercykel smiley

• #20   29. nov 2007 det der fjols kunne godt pakkes pænere ind..... har før skrevet heftigt ang ducati kontra japser med strada, og jo, det gik højt, meeen, det endte da med at ham der blev kaldt fjols før, gav mig en ekstrahøj, og så måtte jeg jo ændre min lav til ekstra høj til ham... så mon ikke yuppie drengen kommer med noget pænt til strada nu.... ups, trækker det der yuppie tilbage igen smiley

• #21   29. nov 2007 Mathias det var ikke negativt ment, vil sku ikke brokke mig vis jeg havde en guldske i røveren smiley
    Jeg er go for it, du skal bare regne med forsikring kan blive meget meget meget dyr 30k om året er slet ikke urealistisk.
    Og pas på det er virkelig nemt at få lysten til at fjerne kittet specielt vis du har prøvet cyklen inden...
    Taler af erfaring.

• #22   29. nov 2007 jeg har købt en lidt større mc og neddrosslet den, så jeg ikk behøvede at skifte mc om 2 år det er godt nok ikk en racer, men...
    og r1 ville jeg ikk anbefale som begynder, den er dyr i indkøb og forsikring + jeg ved heller ikk hvor godt sådan en vild racer har a at blive neddrosslet...

MVH
    Kenneth

• #23   29. nov 2007 Rune D: Prøv med mere end 30k.
    Da jeg fik min R6 var jeg 22. Og havde 1 års anciennitet.
    TopDK var de eneste der ville tage den til en "fornuftig" pris på kasko. Og det var 30.000,-

Ansvar hed ca. 9000,-

Så endte hos GF med ansvar til 2200,-

Kommentér på:
Droslingskit - -alle cykler

Annonce