380 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Ny regel for registrering? HJÆLP! Ny regel for registrering? HJÆLP!

Mener at have læst et sted at fra 1/7 kan registrering af motorcykler kun kan ske hvis cyklen har været registreret før, f.eks i Tyskland.
Eksempelvis ville dette gå ud over dansk-købte motorcykler som hidtil kun har kørt på prøveplader (typisk en duc f.eks)...
Nogen der ved besked?

På forhånd tak! - Allan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tømre til eftersyn 205 kr.
  • Reperation af ovn 500 kr.
  • Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Sætte en havelåg op 1.300 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny regel for registrering? HJÆLP!
  • #2   7. jul 2005 Så kender jeg en der er på skideren! Jeg har kigget lidt på en 996 hos en privatperson der har kørt 3100km på den siden 2001.
    Sagde til ham at jeg var interesseret, men lige skulle tjekke først. Stakkels ham, hvis det hænger sådan sammen!!!!
    Har I evt et link til en artikel / noget lovmæssigt?

Sådan en mc er jo ubrugelig! Eller som Torben siger: En masse fiiiine reservedele.

Allan

• #3   7. jul 2005 Hej Galler.

E-mærket? Troede det var delene der var det, og ikke en hel mc?!

MvH - Allan

• #5   7. jul 2005 Den kan da bruges til det den er skabt til... Banerace!

Mvh. Rune

• #6   7. jul 2005 Jo da. Eller stå til pynt i min stue!!!!! Kunst er ikke kun noget man hænger på væggen.. smiley

Meeen - betaler sgu ikke 70k for noget der aldrig kommer ud at køre! Sådan en har jeg jo i forvejen sådan som Toldskat smøler med deres arbejde!

A

• #7   8. jul 2005 Det var nu oprindeligt pr 1/1-05 at de nye EU regler trådte i kraft, men der blev bl.a. her i DK givet disposition frem til 1/7-05.
    Reglerne siger, at en MC der ikke tidligere har været registreret i et EU land eller ikke er E-mærket kan ikke registreres i EU. Det er euro-2 (3) normen for udstødningsgasser der ligger til grund for en godkendelse.
    Dvs. at finder man en brugt MC i f.eks Japan, så kan man ikke få den indregistreret i DK.... Er dog selv i tvivl om hvordan det forholder sig hvis der allerede er en af samme model indregistreret....

Men altså, den omtalte 996 kan godt indregistreres hvis den er E-mærket, eller tidligere har været indregisreret i et andet EU land. E-mærkningen står ved stelnummeret.

/
    Jesper

• #8   8. jul 2005 André [ Nordsj. ] !
    Den tror jeg ikk' går, Schweiz ska' vel følge samme regler som DK

• #9   8. jul 2005 Jeg synes atl det BU.. SH.. med CO2-udslip er ved at tage overhånd, jeg ku' måske forstå det, hvis der var et relt problem, men som det står nu; står mennesket kun for under 2% af verdens CO2-udslip.....

• #10   8. jul 2005 Schweiz er ikke medlem af EU!!! Så derfor hjælper det ikke at indregistrere den der først.

• #11   8. jul 2005 Hej Allesammen.

Tak for svar! Så må jeg jo lige se om den kære 996 har et Emærke ved stelnummeret! Ellers er den jo ikke særligt interessant at købe...

MvH - Allan

Kommentér på:
Ny regel for registrering? HJÆLP!

Annonce