{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Yamaha crosser bruger olien!! {{forumTopicSubject}}

Hey folkens. Jeg har en Yamaha TTR 125 som bruger motorolien som var det benzin. Den oser helt vildt og er helt våd i udstødningen af olie, og så tikker den også fra cylinderen, og man kan ikke køre ret længe inden den har slugt alt olien. Jeg har selv en ide om at det nok bare er stempelringene, og måske stemplet der er ved at værre slidt, da jeg har prøvet noget lignende før.
Håber folk kan hjælpe hilsen Emil


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha crosser bruger olien!!
  • #1   23. nov 2019 Der er nok ikke anden udvej end at flå den fra hinanden og se hvor udfordringen ligger.... tag evt en komp test først for god ordens skyld.

  • #2   24. nov 2019 Med de symptomer er der nok ingen vej udenom en totalrenovering af cylinder/stempel og topstykke. Dvs. opboring af cylinder og et nyt stempel. Topstykket skal kontrolleres for slidte ventil -stammer og -pakninger, skift endelig pakningerne, de koster ikke mange kroner. Men har den kørt så langt at alt det er totalt slidt op, er der nok andre ting, som man også bør kigge på, f.eks. knastkæden.
    Har du muligheden og evnerne til selv at lave det, eller skal du på værksted med den?
    Det kommer hurtigt til at løbe op, så måske kan du finde en anden motor fra en skadet, som du kan købe for mindre end det vil koste at renovere din egen.
    Fordelen ved at renovere, er til gengæld at du så med 100% sikkerhed ved hvad der er skiftet og dermed i orden og holder til mange km fremover.


  • #3   24. nov 2019 Ja den er død den motor.

Kommentér på:
Yamaha crosser bruger olien!!

Annonce