906 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Drosling af Yamaha TDM 850 Drosling af Yamaha TDM 850
Som overskriften siger, kunne jeg godt tænke mig at høre nogle meninger til dette emne =)
Det kan self lade sig gøre, men vil det være dumt? Kan det ødelægge motoren?
0 synes godt om
apr 2005
Følger: 94 Følgere: 99 MC-er: 1 Annoncer: 1 Svar: 2.833
maj 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 239
Derudover er TDMen ikke en begyndermaskine. Den er meget "snatcy" i gassen, dvs. når du gasser ned motorbremser den endog meget kraftigt og drejer du bare et par mm på gassen rykker den kraftigt igen. Det gør den svær i bytrafik.
Den er skabt sådan fordi den er skabt til bjergkørsel, kraftige motorbremsninger ned ad bjergsiderne med et højt omdrejningstal (5000-6000). Gasser man derfra op igen glider den som i smør og trækker massivt op ad en snoet bjergvej. Blød og lækker. Det betyder ikke at den er god på landevejen, jeg elsker den der pga. bundtrækket.
Den er ikke ret styrevillig pga. 18" forhjulet, det er jo en motard.
Mere end en racer har måtte tænke sit, når det er gået frisk der ud af. Den er hamrende hurtig op på 160-180km/t, så dør den og klinger af mod max. 200km/t.
Altså al effekten i mellemområdet. Tager du bundtrækket fra den dør alle de kvaliteter!
Hvor jeg ved alt det fra
Held og lykke med hvad du nu vælger.
maj 2007
------------------------------
Skulle der have stået.
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 19
maj 2007
Meld dig ind her: http://tdmxtz.dk/phpBB2/ og vi ses snart. (juni) Vi mødes i klubben, med sikkerhed mindst en gang om året og sidste år var vi også i Norge sammen. Ret fed og meget lille klub. Der er ca. 50 tilmeldte medlemmer, men reelt er vi kun 5-8 aktive mellem 28 og 48år som punker hinanden på forummet.
Drosling af Yamaha TDM 850