2.131 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Dual brake Blackbird ?? Dual brake Blackbird ??

Hej har lige et spørgsmål til dual brake systemet, kan godt være de bare er mig der er dum, men vil det sige at den bremser på begge hjul samtidigt, tænkte på er det smart ved evt. nedsat vejgreb, min erfaring er at jeg næsten aldrig bruger bagbremsen da den for ment blokerer. Eller er jeg helt forkert på den ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dual brake Blackbird ??
  • #1   4. dec 2007 Bremsetrykket fordeles alt efter hvilken bremse der betjenes, lidt som i en bil... Der er jo også kun en padal til 4 bremser

• #2   4. dec 2007 oki så når man tager forbremsen så bremser den mest der og så omvendt hvis det er bagbremsen oki. hvilke fordele ulemper er der ved det ?

• #3   4. dec 2007 Kristian H herfra her det samme på sin Bmw.. det virker kanon godt.. ulempen er bare du kan ikke lave en brænder fordi den også bremser baghjulet når du tager forbremsen.. mht til overbremsning er det ikke et problem på en bmw med abs.. men tror nu det virker ret godt.. smiley

• #4   4. dec 2007 ok lever nok uden brænder, tænkte på hva så med evt. over bremsning på de modeller uden abs

• #5   4. dec 2007 mht brænder på en bmw, så kan det slås fra:-)

• #6   4. dec 2007 Jeg har desværre aldrig selv kørt med det, men har aldrig hørt noget negativt om det, det er jo noget der startede tilbage midt i halvfemserne på cbr 1000, så mon ikke der er et okay system siden de stadig benytter sig af systemet.
    Prøv evt at rette henvendelse til nogle af bb ejerne herinde, og hør om deres erfaringer med det.
    Eneste ulempe jeg umiddelbart kan komme i tanke om, er at det slidder lidt mere på bremserne, daa begge bremser er aktiveret samtidig.
    Ved der kan købes et erstatnings-kit til dem, således at bremserne fungerer traditionelt med seperat for- og bagbremse

• #7   4. dec 2007 B-2 kan det dét??? også på det modeller med elektrisk servo til bremserne???

Må være enig med Robin.. når det har været på CBR1000 siden krigen så burde de nok ha noget der virker... og det er jo HONDA!!! smiley

• #8   4. dec 2007 nej det tror jeg ikke, men på min gamle 1150gs kunne man på, lige som min nye, men de på begge kan de slås fra i tilfælde af banekørsel!

• #9   4. dec 2007 Det fungere ved at at der aktiveres 4 stempler for og 2 bagud ved aktivering af forbremsen og visa versa. For at undgå baghjuls blokering sidder der en ventil ved venstre forbremse kaliber som lukker mere og mere for bremsevæske til bagbremsen, des mere forbremsen aktiveres og derved flytter mere vægt til forhjulet og fjerner vægt fra baghjulet som derved lettere ville kunne blokere.
    Denne ventil var efter rygter ikke helt trimmet på de første blackbirds hvilket efter sigende var skyld i flere blokerings ulykker.
    Fidusen ved systemet er jo at cyklen ligesom "strækkes" når bagbremsen bliver aktiveret hvilket giver en roligere cykel ved hård nedbremsning.
    Personligt synes jeg at det var kanon med +200km/t på motorvej og der så virkelig skulle kastes anker. Eller når man kørte 2 personer på cyklen.
    Ved lav hastighed og frække sving synes jeg at det var noget skrammel....så fik jeg Fireblade smiley Den kan bremse...loool

• #10   4. dec 2007 der er super at køre med og den den sagtens lave brænder den har rigeligt med power en BB så det er intet problem, du behøver slet ikke holde bremsen inde for at lave en brænder...

og jeg har kørt banerace på min bird uden problem, den bremser blot 100 gange hurtigerer og bedre da den selv doserer trykket på begge hjul.

med andre ord kan man sige at skulle du have brug for det i en kris situation så bremser den som at smide anker, uden slinger...

det er super godt syntes jeg

• #11   4. dec 2007 Ja det er et super system den har sådan en ,
    og hvis nogle skulle have brug for at vide det, så aktiveres kun venstre bremse kaliber foran ,når bagbremsen aktiveres, derfor er det nødvendigt at tjekke venstre for bremse klosser oftere for slid en den højre..

mvh

Kommentér på:
Dual brake Blackbird ??

Annonce