{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.379 visninger | Oprettet:

Varme handsker, helst CE-godkendte {{forumTopicSubject}}

Jeg forsøger at kunne køre MC så lang tid ind i vinteren som muligt. Efterhånden har jeg fået købt så meget udstyr, at jeg med de temperaturer vi har nu egentlig kun fryser om hænderne.... og vel egentlig kun fingrerne.

Jeg har et tyndt par merino-ulds handsker inde under egentlige vinterhandsker... men jeg fryser alligevel.

Det skal siges, at jeg ikke har hverken handguards eller varme i håndtag.

Hvad har I erfaring med er den bedste måde at få holdt hænderne varme på (udover at blive hjemme under dynen)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Varme handsker, helst CE-godkendte
  • #1   5. dec 2019 Prøv med handsker med 3 fingre.

  • #2   5. dec 2019 Varmehåndtag har hjulpet mig mod iskolde fingre.

  • #3   5. dec 2019 Tag et par gummihandsker (dem man snupper en kasse af på sygehuset smiley ) indenunder.

  • #4   6. dec 2019 gummihandsker giver bare fugtige hænder og så bliver det først koldt.
    Du kan købe el opvarmede handsker, de er super lækre men dyre og besværlige.

    Prøv med luffer over


  • #5   6. dec 2019 Da jeg kørte vinterkørsel, brugte jeg styrluffer. Ikke just kønne, men meget effektive.
    https://speedline.dk/styrluffer/styrluffer-givi-s-gv-tm418?gclid=CjwKCAiA8qLvBRAbEiwAE_ZzPdNhuarYXGJki7L22CK15B-trG-pe5dNCm0E4IVXXvRHJfPclb1V4hoCtkoQAvD_BwE


  • #7   6. dec 2019 Vil det ikke være mere komfortabelt og sikkert med varme håndtag? du kan finde nogle fine til omkring 1000kr

  • #8   6. dec 2019 Alle de løsninger (med undtagelse af gummihandskerne) er nogle, som jeg selv har tænkt på. Men hvilken er bedst? Varme i håndtag, jeg det er nok nemmest, for det er bare op på cyklen og tænd for varmen, men det varmer jo kun på indersiden.

    En varmehandske varmer vel over hele hånden - og så besværlig er den vel heller ikke. Man kan endog få dem både til cyklens 12V og med batterier.

    Mufferne (ja, de er godt nok grimme) må være det nemmeste og billigste, men giver de en tilstrækkelig isolation?

    Vh, Lars.


  • #9   6. dec 2019 Mufferne hjælper rigtig godt. Samtidig sørger de også for at handskerne ikke bliver våde i regnvejr.

  • #11   6. dec 2019 #4 Har du prøvet?? Da jeg kørte moto cross for mange år siden, brugte vi den slags tricks om vinteren. Jeg havde ikke problemer med fingrene, men derimod med fødderne, så der røg en plasticpose på fusserne inden i støvlerne! Og det hjalp i den grad, det var næsten for varmt, svedigt ja, men bestemt ikke koldt!! Dem der frøs om fingrene brugte ofte plastichandsker som dem der hænger på tankstationer, i vore dage er det jo let at få gummihandsker, så det ville jeg bruge i dag.

  • #12   6. dec 2019 Men mufferne kræver vel at jeg også installerer handle guard? Jeg tænker, at de ikke kan sidde ordentligt fast uden.

    Vh, Lars.


  • #13   6. dec 2019 Jeg havde også planlagt at køre i de kolde måneder, men stort set hele november har der været våde veje, og det ser ikke bedre ud her i december. Desuden har der været saltet en enkelt gang eller to. Jeg vil undgå våde veje, fordi motorcyklen er rengjort og vinterklargjort og under presenning, så jeg vil ikke have en snavset mc under presenningen igen.
    Jeg har prøvet med gode vinterhandsker, med fem fingre og også med både silkehandsker og gummihandsker inden under, men det gjorde ikke den store forskel. Det er nok meget forskelligt fra person til person, hvordan ens blodcirkulation osv er. Jeg kunne også mærke at min højre hånds fingre blev koldere end venstre hånds, nok fordi jeg spænder mere i højre pga gashåndtaget. Jeg har købt nogle poser med håndvarmere og fodvarmere i Thansen, som man kan komme i handsker og støvler, men ikke fået dem afprøvet endnu. Efter hvad der står på posen, kan håndvarmeren blive op til 70C som max, og det er måske i overkanten! Fodvarmeren har et max på 46C.


  • #14   6. dec 2019 Mufferne jeg havde, virkede fint uden handle guard. De var så store omkring håndtag og greb, at de let kunne betjenes. De blev trukket over håndtagene og så snøret fast omkring styret.

  • Hans A
    Hans A Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 5 Emner: 2 Svar: 32
    #15   6. dec 2019 Brug styrluffer, så behøver du næsten ikke hansker

  • #16   10. dec 2019 Jeg overvejede engang styrluffer. Prøvede min mekanikers mc med dem på. De er enormt effektive ja. Jeg tænkte dog på, hvis man styrter, og styret giver fuld udslag, kan ens hænder jo ikke bare glide sidelæns af håndtaget, for de er inde i styrlufferne? Frygtede lidt, at det kunne give en skade omkring albue, underarm, håndled.

  • #17   10. dec 2019 Jeg er styrtet 2 gange med luffer monteret. Om det gjorde nogen forskel tvivler jeg godt nok på.
    1 gang fik jeg slidmærker på mit tøj og 2. gang fik jeg trykket mine ribben og det havde jeg sikkert også fået uden luffer.
    Hvis man er så bange for at styrte under vinterkørsel, så er det nok ikke den slags kørsel man skal give sig til.


  • #18   11. dec 2019 Dem jeg prøvede, og de eneste jeg har set, var godt stive i det og gik halvvejs op af underarmen. Jeg forestiller mig egentlig blot et fuldt styreudslag mod eksempelvis højre kunne skade højre underarm.

    Hvis ens luffer er kortere eller blødere, så er sagen naturligvis en anden. Det er blot en betænkelighed jeg har smiley


  • #19   27. dec 2019 Har kørt året rundt i 9 år.
    Kan klart anbefale varme håndtag, og Rukka eller Bmw vinter handsker ??.
    Varme håndtag gør også, at man relativt tidligt, kan skiftet til sommer handsker.
    Var sågar ved, at se på en vand opvarmet dragt, der blev tilkoblet, motorens kølekredsløb. Det blev dog opgivet, da jeg skiftede arbejde ??


  • #21   23. feb 2020 Så har jeg købt opvarmede handsker, og hold da kæft, hvor er det fedt.

    Selv i dag, hvor det har regnet så sindssygt, har turen været en ren fornøjelse.

    Det kan anbefales.

    Vh, Lars.


Kommentér på:
Varme handsker, helst CE-godkendte

Annonce