{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

Min første MC :: SV 650S vs. YZF R6 ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu fået overtalt min kæreste til at det fedeste i verden kunne være at købe en MC her til foråret.

Jeg har kigget en del på nettet nu, og med mit kendskab til motorcykler vil det måske være lidt forhastet at købe en ud fra hvilken jeg synes ser fed ud.

Jeg er faldet pladask for en Yamaha YZF R6, jeg synes den er vldt nice og er lidt fristet af at den jo har masser af kræfter. Tilmed gør den kæresten totalt våd i trussen !

Jeg vil helst ikke af med mere end 80-90K og for de penge kan jeg få en R6 der har kørt de der ca 40.000 km og er 4-8 år gammel.

Men for de samme penge kan jeg få en næsten ny SV 650S. hvilket jo skulle være en rigtig go begyndercykel. Jeg synes også den er fed nok, men den gør bestemt ikke det samme for kæresten som R6'eren.

Hvad gør jeg? Jeg ved godt at det er bedst at starte på en rolig MC når man er begynder. Men jeg er nu ikke ligefrem typen som bare skal teste de ydderste grænser før jeg føler at det er forsvarligt -så måske er det ikke så nødvendig med en rolig en at starte på, eller hvad?

Nogen som kender de to cykler og kan fortælle lidt for/imod. Og er de 40.000 km meget for en MC, og hvor langt kan sådan en egntlig gå før de er "udtjent"?

Håber i kan hjælpe!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udjævning af græsplæne 4.500 kr.
  • Reparation af cisterne (toilettet løber) 2.000 kr.
  • Træfældning, fjernelse af rødder 5.700 kr.
  • Opsætning af 2 gardinbeslag, 2 lamper, samt en holder til staniol og film 500 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.
  • Vinduespudsning udvendigt på 4. sal 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min første MC :: SV 650S vs. YZF R6 ?
  • #1   9. dec 2007 Nu kender jeg ikke lige din alder, men hvis du prøver at ringe til nogle forsikringsselskaber kan du måske få en ide om, hvad der er smartest? Er du under 25/30 er det usandsynligt dyrt at forsikre en R6 med kasko, mens SV'eren jo nok er noget kun billigere (Suzuki har samarbejde med IF-forsikring).

Ellers synes jeg klart, at du skal ud og prøvekøre dem. Det nytter jo ikke at have en vildt lækker MC man ikke kan sidde på mere end 3 minutter...

• #2   9. dec 2007 SV650, fordi den er meget nyere end R6, 40000 km på en R6 som formentlig er kørt lidt hårdt vil begynde og koste lidt i driftsomkostninger.
    Køb en SV650 der er et par år gammel, og opgrader den når du har lært at køre mc, og pengepungen er til en større. Du vil ikke tabe så meget på at købe en der er et par år gammel i forhold til at købe en ny.
    Mit råd er SV650 årg. 2004-2005

• #3   9. dec 2007 Nah - Hvis bare en R6 har fået de service den skal ha - Så er 40.000 km inden hindring. Min står selv på 37500 km og har det da fint. smiley

Der røg en knastkædestrammer (Gør der også på CBR'erne). Og så var der dårligt batteri på da jeg købte den - Det ristede en stator - Men havde batteriet været skiftet ku jeg ha undgået den udgift - Ellers er der mest røget penge på dæk og almindeligt service. Og selvfølgelig benzin! :=)

• #4   9. dec 2007 Prøv at invitere kæresten på 200km bagpå en R6 og bagefter 200km bagpå en SV'er og se så hvad der gør hende mest våd smiley Siddekomforten på SV'eren er betydelig bedre end på R6'eren.... Desuden kører en SV rigtigt godt og det er en maskine der kan mere end dig de første par sæsonner, så jeg ville klart vælge SV'eren...Så kan du altid købe en R model når du har kørt et par sæsonner. God fornøjelse (også med trusserne) ;-P

• #5   9. dec 2007 Mr. triple *: True - Medmindre hun er under 1½ meter høj og fylder stort set ingenting.

• #9   9. dec 2007 Som flere andre siger, så bagsædekomforten på en R6 mindre god, for at sige det mildt. Så hvis kæresten ofte skal bagpå, så er SV et bedre valg.
    Til dagligdagsbrug og lange ture er SV'eren på flere områder også at foretrække. Mere komfortabel affjedring og siddeposition. Desuden har V2'eren et godt træk over et bredt område, så man ikke behøver at skifte gear konstant ved f.eks bykørsel.
    Med en sportspotte lyder den desuden supergodt - der er intet som lyden af en V2'er.

• #10   9. dec 2007 Mange tak allesammen, jeg har da fået en masse brugbare ting som vil hjælpe mig med at finde den rigtige.

Nu er jeg jo ikke så egoistisk at jeg bruger 70-100k af vores fælles, surt opsparede penge på at købe noget som hun ikke kan lide. Så nej jeg vælger ikke helt selv!! Og det var sådan set heller ikke det jeg spurgte om, men tak for rådet Don T, meget nyttig kommentar!

• #11   9. dec 2007 Emil: Gå ned i en større bladkiosk, og køb nyeste nr af Bike, det hedder Bike Kataloget 08. Der kan du se mange flere modeller, istedet for at låse dig fast på 2.
    Istedet for SV650, så vil jeg anbefale en Kawasaki ER6. Bedre MC.

• #12   9. dec 2007 Mange tak Jesper, det vil jeg prøve....

Jeg må jo indrømme at jeg er lidt grøn når det kommer til at vælge MC'ere ud fra andet end udseendet... Vil jo gerne ha en som ser fed ud, dvs. noget ala en R6. men vil også gerne ha at den ikke er så dyr, heller ikke i forsikring, og sidst men ikke mindst skal damen ku være bagpå. Det skal nu lige siges at hun ik fylder det store, og nok vil gå med til det meste...

• #13   9. dec 2007 der var samme emne i foregårs. Tjek det evt ud også

• #14   9. dec 2007 -Emil N
    Du kan med fordel læse dette brevkassesvar fra Peter Rahbek angående SV650. Her nævner han også de mane alternativr til SV'eren:
    http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=47105

• #15   9. dec 2007 han skriver ligefrem hans telefonnummer derinde ham Rahbæk!

Damn der må være mange der ringer om alt muligt underligt smiley Stakkels mand

Kommentér på:
Min første MC :: SV 650S vs. YZF R6 ?

Annonce