593 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Troels K
Troels K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hjælp til artikel Hjælp til artikel

Hej. Jeg studerer på Journalisthøjskolen i Århus. Jeg er ved at skrive en artikel om personer, som bliver taget i en automatisk fartkontrol. Hvis de ikke selv ejer bilen/MC'en kan ejeren nægte at oplyse, hvem der har ført bilen. Så får ejeren af bilen en bøde på 500,-, mens føreren, altså ham der blev taget i fartkontrollen slipper for bøde, klip eller frakendelse af kørekortet.

Har du dækket over en anden, eller er du blevet dækket over, vil jeg meget gerne høre fra dig, da jeg gerne vil lave et interview, hvor du fortæller din historie.

Jeg kan kontaktes på tlf 6050 5538 eller tklarsen@mail.djh.dk

Det er muligt at optræde anonymt.

Håber at høre fra nogle af jer

Venlig hilsen
Troels

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Klipning hæk 1.400 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Montering af parasol på fod 1.000 kr.
  • Ophæng af tv og diverse 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til artikel
  • #1   10. dec 2007 Og har du begået banktyveri , mord eller stort moms svindel så hører vi også gerne fra dig.

• Troels K
    Troels K Tilmeldt:
    dec 2007

#2   10. dec 2007 Som sagt er anonymitet selvfølgelig mulig. Personen som har dækket over en anden kan desuden ikke straffes, for han har allerede fået en bøde.

Jeg vil gerne fortælle, hvordan en som har gjort det/gør det ser på sagen. Det er vel kun fair, hvis man vil fortælle historien.

• #3   10. dec 2007 Jada det er da helt fair, hvis jeg får tid så fortæller jeg også lige om hvordan man snyder i skat. altså anonymt ikk.

• #4   10. dec 2007 Off Topic!

• Simon S
    Simon S Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 49
    #5   10. dec 2007 C4..
    Tag det da roligt!!

• #6   11. dec 2007 Hvis jeg havde sådan en historie, ville jeg gerne viderebringe den til dig Troels. Men den oplevese har jeg om man må skrive tilgode.
    C4: Du mener det sikkert ironisk, hvis ikke,er det ikke noget sympatisk signal at sende til en spirrende journalist som måske, kunne finde på at skrive positivt om mcister når han engang er færdig.
    rasmus V: Of Topic? Det er vel en generel diskusion omkring mc, ik?

• #8   11. dec 2007 Søren[Frederikshavn]
    Det vart sarkastisk skrevet, jeg kan ikke se hvad pokker der skulle komme godt ud af at nogle sad og fortalte om hvordan de har snydt systemet, uanset om det er annonymt, så har jeg meget meget svært ved at se hvad det positive skulle være i det for mcister, at nogle står åbent frem og fortæller om det, feks. som på BG med dem som blev taget for hensynsløs kørsel. det lugter af en EB/BT journalist i spe.

• Troels K
    Troels K Tilmeldt:
    dec 2007

#9   11. dec 2007 FDM mener fx ikke, at det skal være strafbart at dække over en af sine venner, som evt har ført sin MC eller bil. De henviser til, at man burde bruge almindelig patruljering i stedet for automatisk trafikkontrol. Det kunne jo være derfor, man selv gjorde det. Desuden henviser FDM til, at man ikke har denne oplysningspligt, når det gælder alle muliige andre retslige forhold.

Der kunne derfor være allemulige grunde til, at man ikke har noget imod at gå i mod loven i dette tilfælde.

Det er så dem, jeg gerne vil høre, for jeg vil da egentlig gerne høre alle parter, når jeg skal fortælle en historie. Det er da vist kun fair.

• #10   11. dec 2007 Søren M - Nej, ikke efter min overbevisning !

At hjælpe en privatperson med et skoleprojekt er ikke generel mc snak!!!

• #11   11. dec 2007 Ligesom det er min overbevisning,at du udemærket kan kommentere i et forum uden at have en motorcykel ,Ik? smiley
    Ikke for at gøre myg til elefanter, eller diskutere overbevisning, men emnet må da høre under det rigtige forum: Generel diskussion; Snak om alt omkring motorcykler.
    Men tilbage til emnet som Troels så udemærket beskriver hvorfor og at få alle vinkler med.

• #12   11. dec 2007 Jeg er ikke enig med dig, men sådan er det jo smiley

The end!

• Troels K
    Troels K Tilmeldt:
    dec 2007

#13   11. dec 2007 Der er en af jeres med-MC'ere, der har ønsket at hjælpe, så der er åbenbart nogle, som mener, at det er en relevant diskussion. Men det ved jeg jo så ikke, for jeg har kun været her én gang tidligere.

Jeg var her netop, da jeg søgte på folk, som havde diskuteret emnet, og jeps, det foregik faktisk herinde, hvor diskussion foregik i bedste velgående, så lad os da diskutere, om det er fair, at man dækker over sine venner/familie, som har lånt sin MC. Det må da falde ind under dette forum. Så:

Er det ok, at man dækker over sine venner/familie, så de ikke får klip eller frakendt kørekortet, når man selv kan slippe med 500 kr, i bøde?

• #14   11. dec 2007 i nogle lande handles der med klip....

Kommentér på:
Hjælp til artikel

Annonce